Kansikysymys???

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
Topias74
Viestit: 21
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 9:47 pm

Kansikysymys???

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Eli käykö uudemman 4.0 koneen kansi vanhan 258:n päälle ja jos käy niin mitä muutoksia pitää tehdä? Sit täytyy varmaan myös käyttää uuden kannen omaa imu-ja pakosarjaa? Onko noita 4.0 kansia kaasari koneita?
juhap
Viestit: 6798
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

Kansikysymys???

Viesti Kirjoittaja juhap »

Käyhän se. 12 vesireikää tukittava kannesta, tavalla tai toisella. Imusarja käy vanhastakin, yhtä ohjurireikää viilattava ½ tuumaa. Pakosarja 4.0-koneesta.



Googleen 258 head conversion tai amc 4.2 head 4.0 conversion tai jotakin muuta hakusanaksi, niin löytyy... Kymmenittäin sivuja.



Tuo homma on tuossa edessä itelläkin, joten joskus laitan projekteihin..
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Avatar
Pitu
Viestit: 674
Liittynyt: Pe Tammi 31, 2003 4:40 pm

Kansikysymys???

Viesti Kirjoittaja Pitu »

tulppu
Viestit: 26
Liittynyt: Su Syys 02, 2007 5:10 pm

Kansikysymys???

Viesti Kirjoittaja tulppu »

No mitenkäs apropoo 199? ::)

Pystyykö tuohon vanhahtavampaan inlineen konversoida 4.0 kannen? Vai tuleeko öljyn kierrätyksessä jotain onkelmia? Vanhassa kannessa vipat on akselilla, 258 kannessa studikiinnitys. Miten näissä öljy nousee yläkertaan?
Avatar
A-V
Viestit: 7629
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

Kansikysymys???

Viesti Kirjoittaja A-V »

Onko noita 4.0 kansia kaasari koneita?



Ymmärtääkseni kaikki 4.0L koneet ovat olleet ruiskulla varustettuja.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
JAMANT
Viestit: 1564
Liittynyt: Ti Maalis 18, 2003 7:45 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Kansikysymys???

Viesti Kirjoittaja JAMANT »

Miten näissä öljy nousee yläkertaan?



Hydraulinostajilta onttoja työntötankoja pitkin!
JAMANT
Viestit: 1564
Liittynyt: Ti Maalis 18, 2003 7:45 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Kansikysymys???

Viesti Kirjoittaja JAMANT »

Onko noita 4.0 kansia kaasari koneita?



Ymmärtääkseni kaikki 4.0L koneet ovat olleet ruiskulla varustettuja.



Jep, kaikki 4.0 koneet on ruiskuja!!!
tulppu
Viestit: 26
Liittynyt: Su Syys 02, 2007 5:10 pm

Kansikysymys???

Viesti Kirjoittaja tulppu »

Eli tästä voisi päätellä, että esteitä ei konversiolle olisi. Vaatii vaan sopivat nostajat ja tangot, sekä tulpata se kannelle menevä öljylinja joka voiteli vippa-akselia 199-kannessa.?

Onko 199 lohkossa esteitä käyttää 232/258 tai 4.0 nostaja-/ tanko-osia?
JAMANT
Viestit: 1564
Liittynyt: Ti Maalis 18, 2003 7:45 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Kansikysymys???

Viesti Kirjoittaja JAMANT »

Eli tästä voisi päätellä, että esteitä ei konversiolle olisi. Vaatii vaan sopivat nostajat ja tangot, sekä tulpata se kannelle menevä öljylinja joka voiteli vippa-akselia 199-kannessa.?

Onko 199 lohkossa esteitä käyttää 232/258 tai 4.0 nostaja-/ tanko-osia?



Onko nostajille öljykanavaa??
Topias74
Viestit: 21
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 9:47 pm

Kansikysymys???

Viesti Kirjoittaja Topias74 »

Tuo on hyvä tietää että käy! Ei muuta kun osia metsästämään! :D
Vastaa Viestiin