Mielensäpahoittaja

Juttua kaikesta mahdollisesta säästä elämään ja muuhun ei suoraan harrastukseen liittyvään.
JariJ

Mielensäpahoittaja

Viesti Kirjoittaja JariJ »

Kyllä minä taas illalla mieleni pahoitin. Lähdin tapaamaan isäukkoani maalle. Kurvasin voorttin Lahden suuntaan menevälle moottoritielle. Voortti kulki kevyesti satasta oikealla kaistalla.

Kyllä en ymmärrä uusavuttomia autoilijoita, jotka ohitettuaan minut palaavat salamannopeasti takaisin eteeni  vasemmalta kaistalta roiskuttaen kuraa tuulilasiini.

Kyllä en ymmärrä. Vapaata kaistaa olisi edessä kilometreittäin, mutta silti uusavuttomat suhahtavat eteeni niin läheltä että melkein taustapeili irtoaa...

Onhan voortissa ihan elektrooninen pissapoika, eikä enää mikään jalalla poljettava pumppu sekä yhden litran pesunestesäiliö, että kyllä sillä säästäväinen mies pärjää...

Kyllä en kuitenkaan halua olla koko ajan ostamassa kallista saippuavettä. Sehän maksaa 20 mk 5 litran pönnikkä !.

...mua huvita taas mikään....
NonSenCe

Mielensäpahoittaja

Viesti Kirjoittaja NonSenCe »

kui tarttee jonku vetää viinaa jos ei sitä kestä ilman että haluu alkaa tappeleen.

kui tarttee jonku vetää viinaa jos pää tai vatsa ei kunnolla sitä seuraavan aamun krapulaoloa kestä.

nimim. hjämmentyneen ihmisten toilailua laival seurannu

TaxiMan

Mielensäpahoittaja

Viesti Kirjoittaja TaxiMan »

Muistakaa aina mulauttaa vilkkua.. :)
juhap

Mielensäpahoittaja

Viesti Kirjoittaja juhap »

Vanahoilla Ramplereilla kun ajaa, niin vilkuttaa murheellisesti, jossei oo edessä huoletonta suoraa...
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
TaxiMan

Mielensäpahoittaja

Viesti Kirjoittaja TaxiMan »

Muistakaa ajaa vinkkarit ruttuun, sitä suosittelee itse Retunperän Vihtori..
JariJ

Mielensäpahoittaja

Viesti Kirjoittaja JariJ »

Kyllä minä taas eilen mieleni niin pahoitin.

Kyllä en ymmärrä. Jalankulkijoita.

Kylän raitilla kulkevat pimeämpänä vuodenaikana, sateisessa ja sumuisessa säässä niin mustissa vaatteissa, jotta itse Mustanaamiokin olisi ollut kateellinen.

Eikä kukaan käytä heijastinta. Talja on jakanut jo varmaan 50 vuoden ajan miljoonia heijastimia ilmaiseksi, puhumattakaan Kansallisuus Osakepankin mainosheijastimista. Niistä oravanmallisista. Tai SYP:n maapallon muotoisista.

Kyllä en ymmärrä, ovatko kaikki heijastimet voineet kadota Suomessa molokin kitaan.

Kyllä kivikauden luolamieskin ymmärsi, ettei pimeällä muuten kannattanut luolasta poistua ilman soihtua, - eikä siihen aikaan ollut edes autoja.

...,mua huvita taas mikään...
NonSenCe

Mielensäpahoittaja

eipä jaeta enää niitä hyviä ilmaisia heijastimia joka paikassa kaikille. joten ei kukaan niitä opi käyttään kun joutus itte ostaan. se on se sana "ilmainen". ilmaista voipi käyttää surutta. maksettua pitää säästellä. sehän kuluu vielä se heijastin.

juu ja näistä "pimeistä" kulkijoista.. etenkin polkupyöräilijöillä tulee joku outo extra ulottuvuus kun on sateinen ja tuulinen ..eli paska keli.. silloin heillä tulee joku pakollinen turbovaihde painaa vauhdilla läpi tuulen ja tuiskun vähät välittämättä mitä muualla tapahtuu ja missä muita kulkijoita liikkuu.. jalankulkijoillakin tätä harakiri mentaliteettia on lisääntyvässä määrin pahalla kelillä mutta ovat hieman hitaampia liikkeissään niin eivät ole niin nopeasti auton alle hyppäämässä kuin se polkupyörijä jonka on lisättävä vauhtia kun keli huononee.. ei kerkee katsoa sivuille tietä ylittäessä, ei hidastaa vaan vauhti on pidettävä yllä.. on märkää ja pakko päästä nopeemmin perille ettei kastu enempää.

jos hittolainen oot itse valinnut lähteä sinne märkään myrskysäähän kulkemaan jaloin tai polkien.. niin perkele aja edelleen kelin mukaan.. huonontunut näkyvyys toimii muillekin kuin sulle jonka silmiin se räntä osuu kun pitää polkee lujempaa. itse valitsit kulkuneuvosi. joten älä aiheuta sen takia ongelmia muille kun itseäs vituttaa märkänä polkea vastatuuleen.

-----

se on niin hieno joskus nähdä liikenteessä joku "joulukuusi" kävelijä.. koiralla heijastinliivit tms muita heijastimia ja vilkkuvaloja kaulassa ja ehkä jopa narussakin.. kävelijällä itsellään on heijastinliiviä ja irtoheijastinta ja taskulamppua tai otsalamppua jotenka tämän yksikön kyllä näkee kaukaa.

heidän mukanaan kulkevaa pimeää tapausta taas ei ees huomaa. "miksi minulla pitäisi olla mitään välkkyvää.. nuo toiset kyllä näkyy ihan tarpeeksi hyvin."
kustom66

Mielensäpahoittaja

Viesti Kirjoittaja kustom66 »

Ei ketään kiinnosta jos ilmaisia heijastimia jaetaan, mut annas olla kun on ilmaisia ämpäreitä tarjolla! :D
NonSenCe

Mielensäpahoittaja

saisikohan niitä jotenkin yhdistettyä.. pimeässä hohtava ja heijastava ämpäri!

en oo muuten missään vaiheessa ymmärtänyt tuota ämpäri villitystä..

kyllä mäkin ämpäreistä tykkään ja käytänkin jatkuvasti mutta että sen kahden euron tai alle laatuisen ja hintaisen ämpärin perässä jonotetaan.. ja se on yleensä vielä TYHJÄ se ämpäri! jos se olisi täynnä tauhkaa ja muuta tarpeetonta tarviketta ymmärtäisin paremmin.

mikkibiili

Mielensäpahoittaja

Viesti Kirjoittaja mikkibiili »

Ämpärit kunniaan ! Nysse on keksitty - se heijastava ämpäri, joka pannaan päähän kun lähdetään ulos pimeässä kävelemään, pyöräilemään, ulkoiluttamaan koiraa etc. Sehän suojaa jaloin liikkujaa myös kolhuilta, jos vaikka askel lipeää.

Hyvä joululahjaidea - ämpäriin ja siihen heijastin teippiä. Mutta, lahjahan on ilmainen, ainakin tietyllä tavalla - unohdetaan koko juttu, ei sitä kukaan kuitenkaan käyttäisi.
Vastaa Viestiin