Mielensäpahoittaja
Mielensäpahoittaja
Kyllä minä taas aamuisella työmatkalla mieleni pahoitin.
Kyllä en ymmärrä miksi uusavuttomat autoilijat eivät osaa kytkeä ajovaloja päälle.
Voortissani kyllä on sellainen kytkin.
On se vaan uusi tekniikka sellaista , ettei uusavuttomat osaa sitä käyttää.
Päivävaloja pitää käyttää päivällä, ei aamuhämärissä.
Kyllä vaan on melkein kusi sukassa, kun valoton hiasen perä tulee moottoritiellä vastaan,
.....mua huvita taas mikään....
Kyllä en ymmärrä miksi uusavuttomat autoilijat eivät osaa kytkeä ajovaloja päälle.
Voortissani kyllä on sellainen kytkin.
On se vaan uusi tekniikka sellaista , ettei uusavuttomat osaa sitä käyttää.
Päivävaloja pitää käyttää päivällä, ei aamuhämärissä.
Kyllä vaan on melkein kusi sukassa, kun valoton hiasen perä tulee moottoritiellä vastaan,
.....mua huvita taas mikään....
Mielensäpahoittaja
ei kun ne perskärpäset. niistä tulee paha mieli.
jumankauta kun täytyy ajaa 80kmh rajoitusalueella lähempänä edellämenijän takaluukkua kuin mitä kaupungissa on turvallista 50kmh alueella.
pienikin äkkijarrutus ja niin runttaisi perään.. ei mitään mahdollisuutta reagoida sillä matkalla.
sillä on muka olevinaan kiire. itsellä vauhtia 84-87km (todellinen tarkistettu nopeus) ja silti pitää perskärpäsen roikkua persiissä kiinni.
etenkin ärsyttää kun näkee otta silmälläänkin että ohikaan ei pääse kun työmatkalaisten letkajenkka tulee vastaan ja samanlainen menee edellä samaan suuntaan. kaikki ovat siinä samassa tahdissa jumissa.. nopeempaa ei pääse. mutta silti roikkuu vaan. ja arvaa onko hänen ajovalot suunnattu ylös että häikivät..
ohituskaistan kohdalla jatkaa roikkumista kun ei viitsi ohi mennä (tuon muun jonon takia kai) mutta turvaväliäkään ei voi pitää. oli keli mikä tahansa. liukasta tai ei. siinä roikkuu kun pakko on ehtiä 0.2 sekuntia nopeammin perille.
sitten mulla menee hermot.. ja alan vittuileen nopeuden jaon kanssa huomaamattani/tarkoituksella. ylämäki ajetaankin vain 60 ja alamäkeä yli 90 että perskärpäsellä on varmaan vitun iso kyrpä ottassa ..ihan edellä menevän auton tai kuskin kokoinen. (enkä ole ihan siitä pienimmästä päästä kooltani)
ah sitä onnea kun tie on hieman märkä ja ns urissa olisi kuivempaa.. empä aja enää siinä, vaan hieman keskemmällä tai reunemmalla että varmasti saa kurat silmille ihan koko matkan eikä näe senkään vertaa..
ja jokainen edessä letkassa näkyvä jarruvalon vilkahdus aiheuttaa itsellä saman reaktion vaikka en vauhtia hidastaisikaan.. aiheutan vain hänelle lisää sydämentykytyksiä. hän kun aiheuttaa mulle vitutuksen käyttäytymisellään niin takuulla vittuilen takaisin niin hyvin kuin pystyn. sitten lopulta kaikilla on hermot kireellä koko vitun ajomatkan ja päivän ajan.. perskärpänen varmaan on tosi onnellinen onnistuttuaan siinä.
jumankauta kun täytyy ajaa 80kmh rajoitusalueella lähempänä edellämenijän takaluukkua kuin mitä kaupungissa on turvallista 50kmh alueella.
pienikin äkkijarrutus ja niin runttaisi perään.. ei mitään mahdollisuutta reagoida sillä matkalla.
sillä on muka olevinaan kiire. itsellä vauhtia 84-87km (todellinen tarkistettu nopeus) ja silti pitää perskärpäsen roikkua persiissä kiinni.
etenkin ärsyttää kun näkee otta silmälläänkin että ohikaan ei pääse kun työmatkalaisten letkajenkka tulee vastaan ja samanlainen menee edellä samaan suuntaan. kaikki ovat siinä samassa tahdissa jumissa.. nopeempaa ei pääse. mutta silti roikkuu vaan. ja arvaa onko hänen ajovalot suunnattu ylös että häikivät..
ohituskaistan kohdalla jatkaa roikkumista kun ei viitsi ohi mennä (tuon muun jonon takia kai) mutta turvaväliäkään ei voi pitää. oli keli mikä tahansa. liukasta tai ei. siinä roikkuu kun pakko on ehtiä 0.2 sekuntia nopeammin perille.
sitten mulla menee hermot.. ja alan vittuileen nopeuden jaon kanssa huomaamattani/tarkoituksella. ylämäki ajetaankin vain 60 ja alamäkeä yli 90 että perskärpäsellä on varmaan vitun iso kyrpä ottassa ..ihan edellä menevän auton tai kuskin kokoinen. (enkä ole ihan siitä pienimmästä päästä kooltani)
ah sitä onnea kun tie on hieman märkä ja ns urissa olisi kuivempaa.. empä aja enää siinä, vaan hieman keskemmällä tai reunemmalla että varmasti saa kurat silmille ihan koko matkan eikä näe senkään vertaa..
ja jokainen edessä letkassa näkyvä jarruvalon vilkahdus aiheuttaa itsellä saman reaktion vaikka en vauhtia hidastaisikaan.. aiheutan vain hänelle lisää sydämentykytyksiä. hän kun aiheuttaa mulle vitutuksen käyttäytymisellään niin takuulla vittuilen takaisin niin hyvin kuin pystyn. sitten lopulta kaikilla on hermot kireellä koko vitun ajomatkan ja päivän ajan.. perskärpänen varmaan on tosi onnellinen onnistuttuaan siinä.
Mielensäpahoittaja
ei kun ne perskärpäset. niistä tulee paha mieli.
jumankauta kun täytyy ajaa 80kmh rajoitusalueella lähempänä edellämenijän takaluukkua kuin mitä kaupungissa on turvallista 50kmh alueella.
pienikin äkkijarrutus ja niin runttaisi perään.. ei mitään mahdollisuutta reagoida sillä matkalla.
sillä on muka olevinaan kiire. itsellä vauhtia 84-87km (todellinen tarkistettu nopeus) ja silti pitää perskärpäsen roikkua persiissä kiinni.
etenkin ärsyttää kun näkee otta silmälläänkin että ohikaan ei pääse kun työmatkalaisten letkajenkka tulee vastaan ja samanlainen menee edellä samaan suuntaan. kaikki ovat siinä samassa tahdissa jumissa.. nopeempaa ei pääse. mutta silti roikkuu vaan. ja arvaa onko hänen ajovalot suunnattu ylös että häikivät..
ohituskaistan kohdalla jatkaa roikkumista kun ei viitsi ohi mennä (tuon muun jonon takia kai) mutta turvaväliäkään ei voi pitää. oli keli mikä tahansa. liukasta tai ei. siinä roikkuu kun pakko on ehtiä 0.2 sekuntia nopeammin perille.
sitten mulla menee hermot.. ja alan vittuileen nopeuden jaon kanssa huomaamattani/tarkoituksella. ylämäki ajetaankin vain 60 ja alamäkeä yli 90 että perskärpäsellä on varmaan vitun iso kyrpä ottassa ..ihan edellä menevän auton tai kuskin kokoinen. (enkä ole ihan siitä pienimmästä päästä kooltani)
ah sitä onnea kun tie on hieman märkä ja ns urissa olisi kuivempaa.. empä aja enää siinä, vaan hieman keskemmällä tai reunemmalla että varmasti saa kurat silmille ihan koko matkan eikä näe senkään vertaa..
ja jokainen edessä letkassa näkyvä jarruvalon vilkahdus aiheuttaa itsellä saman reaktion vaikka en vauhtia hidastaisikaan.. aiheutan vain hänelle lisää sydämentykytyksiä. hän kun aiheuttaa mulle vitutuksen käyttäytymisellään niin takuulla vittuilen takaisin niin hyvin kuin pystyn. sitten lopulta kaikilla on hermot kireellä koko vitun ajomatkan ja päivän ajan.. perskärpänen varmaan on tosi onnellinen onnistuttuaan siinä.
Tässä on se ero ammatti kuljettajan ja sellaiseksi itsensä kuvittelevan välillä, itse ainaki jätän aina reilusti väliä niin säästän myös lasinpesunesteissä, 5l tonkka riittää vuodeksi ;) ja taksi kuskit ei ole ammattikuljettajia.... roikkuvat puskurissa kiinni....
Mielensäpahoittaja
Eilen viimeksi tuli vastaan tällainen päivänvalosankari. Lähti p-paikalta ajeleen, sumarit palo keulassa ja takapää pimiänä. Mitö peilistä seurasin, niin ei älynnyt kääntää ajovaloja päälle.
Onneksi ei eilen lunta tullut, kun jäin säiliökärrystä parkkivalot Haminaan. Vilkut ja jarruvalot sentään pelas. Käänsin takimmaiset työvalot (muutenki tehottomat halogeenit) sojottamaan maata kohti ja ajelin työvalot päällä, ettei kukaan lasketa facebookia lukiessaan perään.
Oulun tienoilla alko sitten hirvee valoshow, jaksa edes laskea kui moni hlöautoilija räpytteli pitkiä ja sumuvaloja ;D
Onneksi ei eilen lunta tullut, kun jäin säiliökärrystä parkkivalot Haminaan. Vilkut ja jarruvalot sentään pelas. Käänsin takimmaiset työvalot (muutenki tehottomat halogeenit) sojottamaan maata kohti ja ajelin työvalot päällä, ettei kukaan lasketa facebookia lukiessaan perään.
Oulun tienoilla alko sitten hirvee valoshow, jaksa edes laskea kui moni hlöautoilija räpytteli pitkiä ja sumuvaloja ;D
Mielensäpahoittaja
Kyllä taas aamuisella työmatkalla mieleni pahoitin.
Kyllä en ymmärrä miksi TVH rakentaa sisäsiittoisen, entisen britti-imperiumin keksintöä eli liikenneympyröitä työmatkani varrelle.
Kyllä autolla pitäisi ajaa eteenpäin, eikä pyöriä ympyrää.
Liikenneympyrään kun lisätään uusavuton suomalainen autoilija,niin ei varmasti liikenne suju niin kuin pitäisi.
Voortissani kyllä on viiksi, vilkkuviiksi nimittäin. Siinä ratin vasemmalla puolella. Ja se toimii.
Uusavuttomien autoissa kyllä ei varmaankaan ole. Pitäsi varmaan olla puheohjattu vilkku, niin voisi huutaa kännykkäpuhelun väliin "oikealle" ja -kas, vilkku toimisi ja voisi sen jälkeen taas jatkaa maailman tärkeintä kännypuhelua kaverin kanssa.-Kyllä vissi on näin.
...mua huvita taas mikään...
Kyllä en ymmärrä miksi TVH rakentaa sisäsiittoisen, entisen britti-imperiumin keksintöä eli liikenneympyröitä työmatkani varrelle.
Kyllä autolla pitäisi ajaa eteenpäin, eikä pyöriä ympyrää.
Liikenneympyrään kun lisätään uusavuton suomalainen autoilija,niin ei varmasti liikenne suju niin kuin pitäisi.
Voortissani kyllä on viiksi, vilkkuviiksi nimittäin. Siinä ratin vasemmalla puolella. Ja se toimii.
Uusavuttomien autoissa kyllä ei varmaankaan ole. Pitäsi varmaan olla puheohjattu vilkku, niin voisi huutaa kännykkäpuhelun väliin "oikealle" ja -kas, vilkku toimisi ja voisi sen jälkeen taas jatkaa maailman tärkeintä kännypuhelua kaverin kanssa.-Kyllä vissi on näin.
...mua huvita taas mikään...
Mielensäpahoittaja
Liikenne ympyrä on yksi parhaimpia ratkasuita.
Mutta tosiaan harmi ettei suurin osa suomalaisista osaa niissä ajaa / käyttäytyä oikein. Ja silloin hyöty menetetään.
Mutta tosiaan harmi ettei suurin osa suomalaisista osaa niissä ajaa / käyttäytyä oikein. Ja silloin hyöty menetetään.
Mielensäpahoittaja
Kyllä minä taas aamuisella työmatkalla mieleni pahoitin.
Kyllä en ymmärrä uusavuttomien autoilijoiden kaistanvaihtoa moottoritiellä lainkaan.
Voortilla ajelin ohituskaistaa himpan päälle satasta ja samalla ohittelin hitaampia viereisen kaistan kulkijoita,
Kyllä en ymmärrä; oikean kaistan hitaammin ajava sininen volkkari kiilaa eteeni vasemmalle kaistalle ja samaan aikaan käyttää sitä vilkkua ihan yhden kerran. Siis yhden kerran.Ja senkin kerran reiluusti myöhässä.
Voortissa on kyllä onneksi hyvät jarrut...ja turvavyötkin. Ihan kolomipistevyöt, eikä mitkään rimpulalannevyöt.
Vauhti kyllä putoaa reiluusti. Voorttissa on onneksi tehokas 50 hv:n moottori, niin saan minuutissa kelattua vauhdin takaisin sataseen.
Mitä perskuletta autokoulussa nykyään opetetaan. Kyllä en ymmärrä.
...mua huvita taas mikään...
Kyllä en ymmärrä uusavuttomien autoilijoiden kaistanvaihtoa moottoritiellä lainkaan.
Voortilla ajelin ohituskaistaa himpan päälle satasta ja samalla ohittelin hitaampia viereisen kaistan kulkijoita,
Kyllä en ymmärrä; oikean kaistan hitaammin ajava sininen volkkari kiilaa eteeni vasemmalle kaistalle ja samaan aikaan käyttää sitä vilkkua ihan yhden kerran. Siis yhden kerran.Ja senkin kerran reiluusti myöhässä.
Voortissa on kyllä onneksi hyvät jarrut...ja turvavyötkin. Ihan kolomipistevyöt, eikä mitkään rimpulalannevyöt.
Vauhti kyllä putoaa reiluusti. Voorttissa on onneksi tehokas 50 hv:n moottori, niin saan minuutissa kelattua vauhdin takaisin sataseen.
Mitä perskuletta autokoulussa nykyään opetetaan. Kyllä en ymmärrä.
...mua huvita taas mikään...
Mielensäpahoittaja
MItä! Menikö se vilauttaan vilkkua! ;D
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Mielensäpahoittaja
MItä! Menikö se vilauttaan vilkkua! ;D
Varmaan vahingossa osui käsi kun käänsi rattia. Eihän ne nyt muuten...