Sivu 2/3

Tunnistuskilpailu

Lähetetty: Pe Maalis 24, 2017 6:17 pm
Kirjoittaja Cassu
En ossoo sannoo onko adapteria, laatikko tulee suoraan kaaveliin kiinni, eli ei :-?



Miten tuon spacerin saa pois... tuntui olevan suheellisen kovin kiinni  :-? :o :-?



Vai onko helpompi metsästää tuohon sopiva vetolevy??

Tunnistuskilpailu

Lähetetty: Pe Maalis 24, 2017 6:39 pm
Kirjoittaja tl
Tossa ylimmässä kuvassa näyttäis olevan adapteri koneessa kiinni, vai näänkö väärin. Onko kuvaa laatikosta?

Tunnistuskilpailu

Lähetetty: Pe Maalis 24, 2017 7:13 pm
Kirjoittaja Cassu
Konheesta on, onko adapteri sama kuin kaaveli...? Eli se kehä missä startti on kiinni

Tunnistuskilpailu

Lähetetty: Pe Maalis 24, 2017 7:54 pm
Kirjoittaja Jeep-Ukko
Minä en tiefä miten nimikkeet virallisemmin menee.



Kaavelihan on minun ymmärtääkseni kytkinkoppa/turbiinikotelo.

Ja kaaveli yleensä pultataan suoraan lohkoon.



Tuossa kuvassa näyttäisi, että lohkossa olisi irtopalikka, "adapteri", jolla kaavelin jako saadaan muutetuksi. Eli juurikin tuo osa, jossa startin kiinnike.



Toki työkone moottoreissa on yleistäkin, että lohkon perään pultataan vauhtipyöräkotelo, joka vaihtamalla saadaan moottorin perään sovitettua erilaisilla kiinnityksillä olevia komponentteja.

Tunnistuskilpailu

Lähetetty: Pe Maalis 24, 2017 8:38 pm
Kirjoittaja tl
Joo eli varhaisemmat (~65-72) jeepeissä käytetyt th400 oli vanhalla buickin jaolla ja niissä oli toi välipalikka laatikon ja koneen välissä ja spaceri kampuran päässä, ja näköjään vetolevykin eri.

Amc jaolla olevissa (~73-79) laatikko pultataan suoraan koneeseen (no on siinä ohut pelti välissä) ja turbiinikoppa on siis pidempi

Tunnistuskilpailu

Lähetetty: Pe Maalis 24, 2017 9:48 pm
Kirjoittaja Cassu
Eli toisin sanoen täytyy metsästää eri vetolevy. Jos ottaa speicerin pois välista tulee turpiini liian lähelle konetta?



Mahtaako tuo olla sopiva?

[ftp]https://www.summitracing.com/int/parts/add-716138-c/overview/make/jeep[/ftp]

Tunnistuskilpailu

Lähetetty: La Maalis 25, 2017 4:32 am
Kirjoittaja juhap
Tuota kuvaa...

https://amccf.com/YaBB_2.6.0/public_html/yabbfiles/Attachments/20170324_165856.jpg

...kun tattelee, niin ei näytä yhtään AMC:ltä, vaan joltakin soviteosalta. Onkohan tässä joku GM:n th400 loota laitettu laipalla kiinni koneeseen. Sen vuoksi on tuo kampuran mokkula asennettu myös...

Tunnistuskilpailu

Lähetetty: La Maalis 25, 2017 6:35 am
Kirjoittaja tl
Lues Juha toi mun edellinen viesti, eli on jeepin loota mutta vanhalla buick nailhead jaolla. Mulla on samanlainen jeepsterissä, mutta siinä toi välilaippa muuttaa vanhan buickin jaon uudemmaksi buickin jaoksi. Tollain ne oli 72 ja vanhemmissa jeepeissä, välilaippa vaan erilainen riippuen mikä motti siinä oli kiinni. -73 vasta siirryttiin suoraan amc:n pulttijaolla oleviin kuoriin

Tunnistuskilpailu

Lähetetty: La Maalis 25, 2017 6:51 am
Kirjoittaja tl
Eli toisin sanoen täytyy metsästää eri vetolevy. Jos ottaa speicerin pois välista tulee turpiini liian lähelle konetta?



Mahtaako tuo olla sopiva?

[ftp]https://www.summitracing.com/int/parts/add-716138-c/overview/make/jeep[/ftp]



Tosta on vaikea sanoa sopivuudesta ilman tarkempia mittoja, on ilmeiseti tarkoitettu käytettäväksi aa:n adapterin kanssa chevy loodan kanssa





Tunnistuskilpailu

Lähetetty: La Maalis 25, 2017 7:06 am
Kirjoittaja tl