American Kytkin..
American Kytkin..
Suolainen hinta johtuu rahdista, tullista, alvista ja varastointi -kustannuksista, jos ei mene kaupaksi, varastointi vähenee!! Yleinen toiminta tänä päivänä amerikan-jenkkilässä!! Nettikaupat on siellä(kin) hienoja, mutta tavaraa ei ole varastossa!!! Mulla on varastossa se mitä luvataan!!! Ja se sitoo pääomaa!!!
American Kytkin..
Totta Jamant puhuu. Merkkiliikkeen varastointipolitiikkaa kun ajattelee niin välillä tuntuu, että menekkiosiakin saa odotella, kun joudutaan kaikki tilaamaan. Tämän päivän trendi on, ettei pääomaa sidota varastoon vaan kierto pidetään mahdollisimman lyhyenä. Bisnestä tämä on. Epäilen ettei Jamantinkaan katolla ole Pelastusarmeijan tai minkään muunkaan hyväntekeväisyysjärjestön kylttiä.
Tässä vaan itse unohtaa kaiken tuon kun yrittää omasta perstaskusta kaivaa rahat harrastukseen ja tinkii hintoja mahdollisimman alas. Tää on tätä elämää.
Tässä vaan itse unohtaa kaiken tuon kun yrittää omasta perstaskusta kaivaa rahat harrastukseen ja tinkii hintoja mahdollisimman alas. Tää on tätä elämää.
American Kytkin..
Oikeessa oot hentpe!! Isot liikkeet tosin kusevat omaan nilkkaansa, kun kaikki pitää aina tilata, mutta tosiasiassa, eihän merkkiliikken asiakaspalvelijalla ole osille mitään kiirettä, asiakkaalla se kiire on ;D ;D ;D !!! Mutta yritettävä on, kun lapset huutaa leipää joka päivä ;) !
Ja tosiasia on, että tavarat jotka ei liiku, poistuvat varastosta ja seuraava tarvitseva joutuu joko odottamaan tai hankkimaan sen itse jenkkilästä!!! Mutta toistaiseksi noita asetelmia ON varastossa!!!
Ja tosiasia on, että tavarat jotka ei liiku, poistuvat varastosta ja seuraava tarvitseva joutuu joko odottamaan tai hankkimaan sen itse jenkkilästä!!! Mutta toistaiseksi noita asetelmia ON varastossa!!!
American Kytkin..
Hepe&Jamant puhuu asiaa, ongelmana varastoinnissa etenkin nyt on, että taala on syöksynyt niin matalalle että lähentelee 1.5USD = 1EUR. Tämä toki tarkoittaa sitä, että jenkkilästä saa tällä hetkellä postikuluineen 1:1 suhteessa USD=EUR kun taas Suomen varastot on usein tilattu silloin kun taala on ollut melkeimpä enempikin kuin 1:1, tuohon kate päälle ja hinta voi olla Suomen varastosta tuplasti se mitä se olisi jos NYT tilaa jenkkilästä. Eikä sitä kovin moni ala varastohintoja laskemaan valuuttakurssien mukaan, menis koko homma persnetoksi. :P
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
American Kytkin..
UpDate:
Kennedy löysi kytkimen edellisviikon perjantaina.. oli aiemmin loppu.. (noin 3 viikkoa siis kesti että löytyi tai pinnoitettiin joku ..että ei niin paha aika)
ja nyt tuli myös vastaus "mitä maksaa lähetys" kyselyyn..
postikulut priority mail 40 dollaria (siis kytkin ja asennustyökalu) -toimitusaika n. 10 päivää.
Eli ei kai kauheen paha..??
Visa yms kelpaa.
ja jos haluaa suomesta maksaa pankkisiirrolla niin he pyytävät 10$ lisämaksua (plus se mitä suomessa pankki pyytää, joka on kai kans jotai 10e?)
Taijjampa semmosen tilailla.. tuo noin 68e yhteishinta tuntuu ihan sopivalta..
Kennedy löysi kytkimen edellisviikon perjantaina.. oli aiemmin loppu.. (noin 3 viikkoa siis kesti että löytyi tai pinnoitettiin joku ..että ei niin paha aika)
ja nyt tuli myös vastaus "mitä maksaa lähetys" kyselyyn..
postikulut priority mail 40 dollaria (siis kytkin ja asennustyökalu) -toimitusaika n. 10 päivää.
Eli ei kai kauheen paha..??
Visa yms kelpaa.
ja jos haluaa suomesta maksaa pankkisiirrolla niin he pyytävät 10$ lisämaksua (plus se mitä suomessa pankki pyytää, joka on kai kans jotai 10e?)
Taijjampa semmosen tilailla.. tuo noin 68e yhteishinta tuntuu ihan sopivalta..
American Kytkin..
Unohdin mainita. Kytkin saapui Suomeen. Näyttää ihan oikealta, mitatkin tuntuvat täsmäävän.
3 viikkoa meni siitä kun laitoin nordealla tilisiirron jenkkeihin. siinä käsittääkseni oli vielä se 1-5 pvän toimitusaika rahoille? En alkanut temppuilemaan Visan kanssa kun pankkisiirto maksoi pari euroa enemmän.
5.4 lähettivät ja maanantaina 14.4 sain hakea tullista ..eli heti kun sain postitse sen saapumisilmoituksen (enkä joutunut maksamaan tulleja jäi kuulemma sen verran vähäiseksi se verokertymä)
eli kokonais summaksi 9 1/8" kytkimelle 10 boorilla tuli n.71e (siinä mukaanlukien siis kaikki pankkien pyytämät kulut lähetyskulut ja itse tuotteet..)
juu mukana siis tuli myös kytkimen asetustyökalu (clutch aligment tool) semmonen muovipötkylä..
Kennedyamericanista.. erinomainen katalogi, laajat varastot ja jos osaa ei ole hyllyssä (kuten mun kytkinlevyn kanssa kävi) lupaavat etsiä sellaisen ja ilmoittivat heti kun sellaisen löysivät. Visat ja muut luottokortit sopivat ja myös pankkisiirrot euroopastakin (tosin pyysivät 10$ lisämaksua koska pankki veloittaa sen verran) Puhelimeen vastataan aukioloaikana hyvin. Mutta sähköpostien vastaamiseen kestää välillä liian kauan. 2 viikkoakin jouduin odottelemaan jossain vaiheessa. Tosin ei mulla ollut kiire niin ei kauheasti haitannut. Jos olisi kiire soittaisin ja maksaisin puhelun hinnan kyllä kiltisti. Jeff (kennedy itse) on ihan ok äijä.
3 viikkoa meni siitä kun laitoin nordealla tilisiirron jenkkeihin. siinä käsittääkseni oli vielä se 1-5 pvän toimitusaika rahoille? En alkanut temppuilemaan Visan kanssa kun pankkisiirto maksoi pari euroa enemmän.
5.4 lähettivät ja maanantaina 14.4 sain hakea tullista ..eli heti kun sain postitse sen saapumisilmoituksen (enkä joutunut maksamaan tulleja jäi kuulemma sen verran vähäiseksi se verokertymä)
eli kokonais summaksi 9 1/8" kytkimelle 10 boorilla tuli n.71e (siinä mukaanlukien siis kaikki pankkien pyytämät kulut lähetyskulut ja itse tuotteet..)
juu mukana siis tuli myös kytkimen asetustyökalu (clutch aligment tool) semmonen muovipötkylä..
Kennedyamericanista.. erinomainen katalogi, laajat varastot ja jos osaa ei ole hyllyssä (kuten mun kytkinlevyn kanssa kävi) lupaavat etsiä sellaisen ja ilmoittivat heti kun sellaisen löysivät. Visat ja muut luottokortit sopivat ja myös pankkisiirrot euroopastakin (tosin pyysivät 10$ lisämaksua koska pankki veloittaa sen verran) Puhelimeen vastataan aukioloaikana hyvin. Mutta sähköpostien vastaamiseen kestää välillä liian kauan. 2 viikkoakin jouduin odottelemaan jossain vaiheessa. Tosin ei mulla ollut kiire niin ei kauheasti haitannut. Jos olisi kiire soittaisin ja maksaisin puhelun hinnan kyllä kiltisti. Jeff (kennedy itse) on ihan ok äijä.
American Kytkin..
tossa tuota kun on taas harkinnut autoa kuntoon laittavani.. toi luistava kytkin yhä ongelmana.
se tässä ketjussa mainittu uusi levy löytyy takaluukusta vieläkin.
mutta painelaakeri taitaa kanssa olla vialloinen.. sirinä/rallatus kuuluu kun kytkin on ylhäällä.. painaa pohjaan niin vaimenee.
mutta saako tota painelaakeria laakerikaupasta suoraan? (tossahan on vähän matkan päässä porin laakeri firma näes)
tutkin rockauton sivuja ja siellä on samalle autolle erikokoisia painelaakereita kytkimeen. (autosta voi sen iän ja koneen yms voi rajoittaa etteivät tarjoa v8 kytkimen osia lainkaan kai)
esim sisähalkaisija voi olla Bore=1.4995" tai Bore=1.3175" tai 1.4140". öööhhmmööö eli mitenkä toi mahdollista?
leveyskin heittelee esim Width=0.625" tai Width=1.68", huom TUUMAN ERO! noin 25mm!
mikä siis mahtaa olla se "oikea" koko?
ja kyllä se paineasetelmakin pitänee ostaa..
se tässä ketjussa mainittu uusi levy löytyy takaluukusta vieläkin.
mutta painelaakeri taitaa kanssa olla vialloinen.. sirinä/rallatus kuuluu kun kytkin on ylhäällä.. painaa pohjaan niin vaimenee.
mutta saako tota painelaakeria laakerikaupasta suoraan? (tossahan on vähän matkan päässä porin laakeri firma näes)
tutkin rockauton sivuja ja siellä on samalle autolle erikokoisia painelaakereita kytkimeen. (autosta voi sen iän ja koneen yms voi rajoittaa etteivät tarjoa v8 kytkimen osia lainkaan kai)
esim sisähalkaisija voi olla Bore=1.4995" tai Bore=1.3175" tai 1.4140". öööhhmmööö eli mitenkä toi mahdollista?
leveyskin heittelee esim Width=0.625" tai Width=1.68", huom TUUMAN ERO! noin 25mm!
mikä siis mahtaa olla se "oikea" koko?
ja kyllä se paineasetelmakin pitänee ostaa..
American Kytkin..
muistaakseni saa.
mutta sirinä ilman painallusta viittaa että laakeri on koko ajan kiinni asetelmassa.
ei muuta ku rysän alle hämmästeleen onko tarpeeks välystä.
toki sirinä voi kuulua sököstä levystä.
mutta sirinä ilman painallusta viittaa että laakeri on koko ajan kiinni asetelmassa.
ei muuta ku rysän alle hämmästeleen onko tarpeeks välystä.
toki sirinä voi kuulua sököstä levystä.
American Kytkin..
jaa, mä kun luulin että se just on painelaakerin oireita että se rahisee vapaalla.
joo.. luistaahan se kytkin niin että kuluneisuutta varmasti on. eli saattaa mennä senkin piikkiin.
sille kytkittimelle kai on joku säätökin siellä alapäässä (fotokuvaa kellään?) ei sillä saisi hieman lisää "pitoa" kytkimeen?
hih, tosin se allepääsy vaatiikin jo operaatioita. tää pullero ei mahdu alle ennenkuin autoa on nostettu reippaasti. :)
eli auto pitää siis saada nurtsilta (ahtaalle) pihalle, tehdä nostotellinkejä tms ja sitten mennä kattoon. ja koska pihaa ei voi tukkia pitkäksi aikaa niin se vaihteistorumba pitäisi kai tehdä samaan hyömyyn (eli parissa päivässä joku pe-su). tarvittavat osat siis kaivattaisiin käteen ennen aloitusta.
onko se mahdollista operoida auton alla se kytkinvaihto.. (hmm.. pitu taisi sen ainakin niin tehdä) vai onko se paljon helpompaa ottaa kone ja laatikko ulos pakettina?
-en oo koskaan kytkin hommaa tehnyt niin ihan kaikki on uutta. ei ees tiedä mitä kaikkea sieltä pitää purkaa että saa osat vaihdettua.
----
jos olisi tiedossa sen "oikean" kokoisen laakerin mitat (tai jonkun tunnetun valmistajan numerokoodi sille laakerille.. niin sitten pystyisi kai ammattilaiset firmasta etsimään sopivan verrokin heidän myymistä merkeistä)
-löysin tosiaan muutamia eri laakereita joiden kaikkien pitäisi kai sopia 68 americaaniin mutta kaikissa tuntuu olevan eri mittoja. joten en ihan usko siihen että ne kaikki sopivat paikalleen.
joo.. luistaahan se kytkin niin että kuluneisuutta varmasti on. eli saattaa mennä senkin piikkiin.
sille kytkittimelle kai on joku säätökin siellä alapäässä (fotokuvaa kellään?) ei sillä saisi hieman lisää "pitoa" kytkimeen?
hih, tosin se allepääsy vaatiikin jo operaatioita. tää pullero ei mahdu alle ennenkuin autoa on nostettu reippaasti. :)
eli auto pitää siis saada nurtsilta (ahtaalle) pihalle, tehdä nostotellinkejä tms ja sitten mennä kattoon. ja koska pihaa ei voi tukkia pitkäksi aikaa niin se vaihteistorumba pitäisi kai tehdä samaan hyömyyn (eli parissa päivässä joku pe-su). tarvittavat osat siis kaivattaisiin käteen ennen aloitusta.
onko se mahdollista operoida auton alla se kytkinvaihto.. (hmm.. pitu taisi sen ainakin niin tehdä) vai onko se paljon helpompaa ottaa kone ja laatikko ulos pakettina?
-en oo koskaan kytkin hommaa tehnyt niin ihan kaikki on uutta. ei ees tiedä mitä kaikkea sieltä pitää purkaa että saa osat vaihdettua.
----
jos olisi tiedossa sen "oikean" kokoisen laakerin mitat (tai jonkun tunnetun valmistajan numerokoodi sille laakerille.. niin sitten pystyisi kai ammattilaiset firmasta etsimään sopivan verrokin heidän myymistä merkeistä)
-löysin tosiaan muutamia eri laakereita joiden kaikkien pitäisi kai sopia 68 americaaniin mutta kaikissa tuntuu olevan eri mittoja. joten en ihan usko siihen että ne kaikki sopivat paikalleen.
American Kytkin..
Komppaan sen verta Raipea, että lievä sirinä voisi johtua juurikin siitä, että laakeri vähän hankaa asetelma mukana (toki ääni kertoo, että laakeri on huonossa kunnossa, mutta koska kytkin painettuna on hiljainen, niin ei se kovin pahassa kunnossa silti ole)
Ja jos laakeri kantaa, niin kytkimen luistamiseen voi olla sekin syy.
Eli kytkin vivustolta säätää laakerille vapaa välys.
---
Kytkin levyn vaihto.
Itse ainakin olen ottanut vaihteiston auton alla irti, helpompi kuin koko moottori pakettia.
Tosin, jos on hyvät moottorinostimet, jne, niin nopeesti se moottorikin nousee pois.
Mutta periaatteessa auto ilmaan.
Kardaani irti.
Vaihde vivusto irti.
Kytki mekanismi irti.
Nopeusmittari vaijeri.
Vaihteiston kannatin palkki pois.
Startti irti.
Kytkin kopan kehän pultit moottorista irti.
Ja vaihtesito pitäisi tässä vaiheessa alkaa tulemaan taakse päin moottorista irtautumaan.
Toki, moottorin öljypohjan alta, tai jostain sopivasti, kannattaa moottoria tunkata, ettei kumityynyjen varassa nitkahda miten sattuu...
Ja jos laakeri kantaa, niin kytkimen luistamiseen voi olla sekin syy.
Eli kytkin vivustolta säätää laakerille vapaa välys.
---
Kytkin levyn vaihto.
Itse ainakin olen ottanut vaihteiston auton alla irti, helpompi kuin koko moottori pakettia.
Tosin, jos on hyvät moottorinostimet, jne, niin nopeesti se moottorikin nousee pois.
Mutta periaatteessa auto ilmaan.
Kardaani irti.
Vaihde vivusto irti.
Kytki mekanismi irti.
Nopeusmittari vaijeri.
Vaihteiston kannatin palkki pois.
Startti irti.
Kytkin kopan kehän pultit moottorista irti.
Ja vaihtesito pitäisi tässä vaiheessa alkaa tulemaan taakse päin moottorista irtautumaan.
Toki, moottorin öljypohjan alta, tai jostain sopivasti, kannattaa moottoria tunkata, ettei kumityynyjen varassa nitkahda miten sattuu...