Sivu 2/3

amc 304/360 eroja?

Lähetetty: Ti Loka 30, 2007 4:56 pm
Kirjoittaja xtreme12
oma vanhapaska 2 kurkkunen repii ilmaa sieltä täältä eikää kiihdytys pumppu toimi ja taitaa olla imukin jumissa joten ei käy ihan niin kuin pitäisi!



se on semmoinen on/off kaasari! käy tyhjäkäyntiä ja liikkuu kaasu pohjassa mutta jos varovasti annat kaasua niin sammuu ja jos rauhallisesti painat kaasun pohjaan niin sammuu mutta kertaheitolla kun annat lankku kenkää polkimelle niin ottaa kyllä kierrokset tappiin ;D

amc 304/360 eroja?

Lähetetty: Ke Loka 31, 2007 7:10 am
Kirjoittaja A-V
Noniin, tuolla tiedolla kyllä remonttia siihen olis jokatapauksessa tiedossa ja toista 2bbl kaasaria en itse ainakaan viitsisi asennella ;)

amc 304/360 eroja?

Lähetetty: Ke Loka 31, 2007 8:10 am
Kirjoittaja Uba
Mites on voiko 360 kansissa olla venttiilit kokoa 1.6 ja 2.02 tuumaa? Muistaakseni Uballa oli tuo 2. vena...



Jos ne mahtuu, niin käykö Moparin venat? Passaako pituus ja varren halkaisija?



Vastatkaa oi tietäjät....



360 venttiilin koko on:  imu 2.025, pako 1.625 vanhemmat ja 1.680 uudemmat. Moparin venttiilissä on sama varren halkaisija, kuin AMC:ssä eli 3/8". AMC imuventtilin seeti kulma 30 astetta Mopar 45. Omassa motissa on 2.000 imu, joka on pienennetty 2.025 Mopar venttiilistä. Syynä ilmiselvä virhe NHRA:n 1967 (343 ci) speksissä. Venttiilin pituuksia löytyy joka lähtöön eri valmistajilla. Mulle löyty parhaat vaihtoehdot imupuolelle Ferreat ja pakopuolelle Manleyt (vai olikohan toisinpäin?). Ovat eri mittaiset - eli imu- ja pakopuolella on eri mittaiset työntötangot jne. Toisin sanoen Moparin venttiilit käy, mutta joutuu tekemään aika paljon töitä.

amc 304/360 eroja?

Lähetetty: Ke Loka 31, 2007 8:41 am
Kirjoittaja xtreme12
Noniin, tuolla tiedolla kyllä remonttia siihen olis jokatapauksessa tiedossa ja toista 2bbl kaasaria en itse ainakaan viitsisi asennella ;)



no niin! sain rokki kaasarin yhdestä caprisesta! 20e ;D



olen samaa mieltä että mitä järkeä olis survoa enään 2bbl kaasaria?



periaatteessa jos ottaisin kannet kainaloon ja kantaisin na aution autoon *koneistamo*

antaisin niitten tehdä kansille taikojaan! varmaan saisivat porattua isommat venttiilit vanhoihin kansiin!

jos joku tietäis että mitkä venttiilit passais 304 kansiin jos pituus olisi sama mutta leveyttä tulisi muutaman millin lisää niin olisi ihan ok ;D

samalla muokkaisivat hieman imukanavia ja suikalois kannesta jonnin verran pois!

amc 304/360 eroja?

Lähetetty: Ke Loka 31, 2007 9:06 am
Kirjoittaja Uba
http://wps.com/AMC/valves/index.html



Tämmösiin sivuihin tuli törmättyä.



Huom. Chevan venttiilit on 5/16" varrella.

amc 304/360 eroja?

Lähetetty: Ke Loka 31, 2007 9:23 am
Kirjoittaja xtreme12
http://wps.com/AMC/valves/index.html



Tämmösiin sivuihin tuli törmättyä.



Huom. Chevan venttiilit on 5/16" varrella.



prkl ku oon huono englannissa! ymmärsin että chevyn 1.94"/155" venat sais passaamaan amc 304 kansille!

miten suuri koko ero sitten on näillä venoilla?



mikä on koko 302 venoissa? sen ku saan selville niin helpompi selvittää mistä uudet isommat venat!

amc 304/360 eroja?

Lähetetty: Ke Loka 31, 2007 9:51 am
Kirjoittaja xtreme12
eli! soitin aution autoon ja tultiin siihen tulokseen että



-parimilliä isommat venttiilit

-jyrkempi nokka

-kansien kanavien avarrus/kohdistus

-kansien madallus

-peltisarja

-4 kurkkunen kaasari



tavoite olisi tämänhetkisestä 150hv saada 300hv

150 hv kasvatus ei minusta tunnu mahdottomalta eikä järjettömän kalliilta paitsi tuo nokka voi maksaa!

amc 304/360 eroja?

Lähetetty: Ke Loka 31, 2007 11:44 am
Kirjoittaja A-V
ei onnistu tehojen tuplaus tuolla reseptillä.. ;)

amc 304/360 eroja?

Lähetetty: Ke Loka 31, 2007 12:13 pm
Kirjoittaja juhap
Taidanpa alkaa soveltaa noita Manleyn rosteri venoja tuohon projekti koneeseen... jos vaikka.... no joo...

amc 304/360 eroja?

Lähetetty: Ke Loka 31, 2007 2:48 pm
Kirjoittaja xtreme12
ei onnistu tehojen tuplaus tuolla reseptillä.. ;)



sitten kerrot paremman reseptin *kokki*!!! :D