Minkäläisia AMC-käyttöautoja teillä on
Minkäläisia AMC-käyttöautoja teillä on
Nyt tullu kilometrejä n 2500 kuukaudessa , ollu pakko ajaa käyttiksellä .Pösöllä pääsee n.900km tankilla ja jeepillä 300 , ei oikein kannatta työajoa paljoa ajella.
Minkäläisia AMC-käyttöautoja teillä on
No ilmoitetaan nyt sitte tuo Kupee Mätäröörikin tähän listaan.
En nyt sitä oikeena käyttiksenä pidä, mutta viime kesänä 6500 mailia ja tänä suvena jonkin verran vähemmän. Ja nytkin on kärri perässä.
Lumelta lumelle ajelen, talvikumitkin olisi, muttei raski, kun nuo tehdyt paikkaukset ovat niin hutiloiden tehtyjä, että suola pehmittää pellit niiden tienoilta.
En nyt sitä oikeena käyttiksenä pidä, mutta viime kesänä 6500 mailia ja tänä suvena jonkin verran vähemmän. Ja nytkin on kärri perässä.
Lumelta lumelle ajelen, talvikumitkin olisi, muttei raski, kun nuo tehdyt paikkaukset ovat niin hutiloiden tehtyjä, että suola pehmittää pellit niiden tienoilta.
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Minkäläisia AMC-käyttöautoja teillä on
Ei vaan noi mätähommat niin paljoo kiinnosta että viittis vanhuksia suolassa uittaa. Kesällä tulee kyllä työmatkoja ja kärrynvetoa lukuunottamatta lähes kaikki ajot ajeltua harrasteilla
Minkäläisia AMC-käyttöautoja teillä on
Tänään nähty liikenteessä yksi käyttöauto , ruskea avo Ambassador.
Minkäläisia AMC-käyttöautoja teillä on
tiukasti katto päällä.
huamasin että joku morjesteli, mutta en ehtiny näkeen kuka oli,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
huamasin että joku morjesteli, mutta en ehtiny näkeen kuka oli,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Minkäläisia AMC-käyttöautoja teillä on
-66 Classicilla huristellaan kesällä sekä talvella. Ei joka päivä, mutta kerran viikossa vähintään. Wakoneekerillä tulee myös ajeltua, mutta ei toistaiseksi talvella, koska talvirenkaat puuttuvat.
Minkäläisia AMC-käyttöautoja teillä on
Itelläni tulee käyttikseen 20-25 tkm vuodessa.
Ja emännän autoon toinen saman verran.
Kyllä nuorempana tuli 70-luvun Jeepeillä ajeltua päivittäin ja jossain vaiheessa muutaman vuoden oli 60-luvun auto käytössä ja kilometrejä silloinkin vuosi tasolla kertyi ~15 tkm.
Välillä on ollut 90-luvun jeeppiä xj:tä ja zj:tä päivittäisenä kulkineena, bensaa ja dieseliä.
Ja muun merkkisiä mm. RamVani dieselinä oli useamman vuoden päivittäis kulkine.
Nykyään kun tuntuu, että rahat ei piisaa muutenkaan mihinkään, niin tulee autotkin valittua sen mukaan, vaikka ei dieselin litra hintakaan halpaa enään ole tankatessa, mutta jos kulutus on luokkaa 5-6 l/100 km vs bensaa ~10-15 l/100 km, (tai diesel maasturi ~10 l/100 km) alkaa siinnä rahapussissa ero näkymään silti.
Hinta eroja myös perusveroissa ja vakuutuksissa, toki toisinaan uusissa autoissa saattaa olla kalliimpaa kuin vanhoissa ja toisinaan ei.
(diesel vero toki nostaa kuluja, mutta silti pidemmän päälle halvempi)
Ja kermaperseily, uudemman auton mukavuudet, vaikka kyllähän harrasteautoistakin saa mukavia.
Ja remontit, niistäkin voi olla montaa mieltä.
Mutta kyllä -64 chevy parin vuoden ympärivuotisen suolapaska ajon jälkeen meni karmeaan kuntoon, verraten nykyinen 2004 mallin passat, pohjamaalit, pintamaalit, jne. Eroja on.
Teko syitä voisi kaivella lisää ja lisää ja lisää...miksi ajan uudehkolla diesel autolla.
Ja emännän autoon toinen saman verran.
Kyllä nuorempana tuli 70-luvun Jeepeillä ajeltua päivittäin ja jossain vaiheessa muutaman vuoden oli 60-luvun auto käytössä ja kilometrejä silloinkin vuosi tasolla kertyi ~15 tkm.
Välillä on ollut 90-luvun jeeppiä xj:tä ja zj:tä päivittäisenä kulkineena, bensaa ja dieseliä.
Ja muun merkkisiä mm. RamVani dieselinä oli useamman vuoden päivittäis kulkine.
Nykyään kun tuntuu, että rahat ei piisaa muutenkaan mihinkään, niin tulee autotkin valittua sen mukaan, vaikka ei dieselin litra hintakaan halpaa enään ole tankatessa, mutta jos kulutus on luokkaa 5-6 l/100 km vs bensaa ~10-15 l/100 km, (tai diesel maasturi ~10 l/100 km) alkaa siinnä rahapussissa ero näkymään silti.
Hinta eroja myös perusveroissa ja vakuutuksissa, toki toisinaan uusissa autoissa saattaa olla kalliimpaa kuin vanhoissa ja toisinaan ei.
(diesel vero toki nostaa kuluja, mutta silti pidemmän päälle halvempi)
Ja kermaperseily, uudemman auton mukavuudet, vaikka kyllähän harrasteautoistakin saa mukavia.
Ja remontit, niistäkin voi olla montaa mieltä.
Mutta kyllä -64 chevy parin vuoden ympärivuotisen suolapaska ajon jälkeen meni karmeaan kuntoon, verraten nykyinen 2004 mallin passat, pohjamaalit, pintamaalit, jne. Eroja on.
Teko syitä voisi kaivella lisää ja lisää ja lisää...miksi ajan uudehkolla diesel autolla.
Minkäläisia AMC-käyttöautoja teillä on
Alkaa se nykyään olla tälläinen jenkkikäyttöautoilu jo lähes extreme-meininkiä.Kesälläkin saa ajella arkena aika itsekseen,mutta näin talvella on jo tosiaan aivan yksin tän homman kanssa.Siistiä!
Minkäläisia AMC-käyttöautoja teillä on
Kesällä Rebel (tai Hornet männävuosina) käyttiksenä ja työmatka-autona, mittariin tulee noin 10tkm (myös tänä vuonna vaikka pitemmät reissut jäi tekemättä). Ainoa toinen aktiivisesti vastaantuleva AMC on Jopen Hornetti ja sillä varmaan samanmoiset kilometrit. Aika vähän tulee muutakaan wanhempaa jenkkikalustoa vastaan enää vrt 10 vuotta sitten. Tuntuu olevan kuorma-auto pickupit suosiossa.
Talvet oon ajellut jo vuosia Jeepillä ihan tyytyväisenä nelikon tuomaan hyötyyn. Suoraan sanottuna en raaski suolakylvyttää Rebelin tai Hornettia. Täällä Lännessä kun tota suola paskakeliä riittää ja oikeasti pakkasta lähivuosina vain pari viikkoa.
Talvet oon ajellut jo vuosia Jeepillä ihan tyytyväisenä nelikon tuomaan hyötyyn. Suoraan sanottuna en raaski suolakylvyttää Rebelin tai Hornettia. Täällä Lännessä kun tota suola paskakeliä riittää ja oikeasti pakkasta lähivuosina vain pari viikkoa.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Minkäläisia AMC-käyttöautoja teillä on
Viikon ajellu jeepillä työajoa n 600km , bensaa palanu reilu 120 l .Firma sentään maksaa noi ajot , mutta ei tätä perä kestä pitemmän päälle.Käyttikset huollossa , joten pakko kestää pari viikkoo.Jotain hyvääkin , näkee selvästi , että jeepin bensamittari toimii ;D