Sivu 2/2
Startti ei jaksa pyörittää (Wagoneer AMC-360)
Lähetetty: Ma Syys 08, 2008 2:28 pm
Kirjoittaja RamiS
Juu, on siinä sisälokarissa solenoidi. Ja tuo alempihan se silloin pitää olla. Startin päällä oleva peltikoppakin ihan tutun näköinen.
Kun seuraavan kerran Jeeppi tekee tempun, kokeile isolla ruuvarilla kytkeä yhteen tuon solenoidin paksut navat yhteen. Jos startti pyörii normaalisti, tarkasta sen kytkentöjen hapettumat / vaihda solenoidi.
Täytyy yrittää mittaa noita heloja muistaessani.
RS
Startti ei jaksa pyörittää (Wagoneer AMC-360)
Lähetetty: Ma Syys 08, 2008 2:44 pm
Kirjoittaja audiq
Siitähän itseasiassa on helppo mitata yksinkin jännitehäviö, solenoidin osalta. Täytyypi tutkia, kun taas mökille pääsee.
Kiitos neuvoista!
Startti ei jaksa pyörittää (Wagoneer AMC-360)
Lähetetty: To Syys 11, 2008 8:34 am
Kirjoittaja A-V
se startin erillinen solenoidi on sitten FORDin osa ainakin jos on se musta möykky jossa isot liittimet osottaa sivuille vastakkain toisistaan. Löytyy tuhansista traktoreista ihan samaa solenoidia, hintakaan ei päätä huimannut (kympin tai pari?).
Startti ei jaksa pyörittää (Wagoneer AMC-360)
Lähetetty: To Syys 11, 2008 9:14 am
Kirjoittaja KK
Semmonenhan se Javelin traktorissakin.
Startti ei jaksa pyörittää (Wagoneer AMC-360)
Lähetetty: To Syys 11, 2008 9:20 am
Kirjoittaja A-V
Semmonenhan se Javelin traktorissakin.
yep sama mun hornet traktorissa, mutta jos haki traktorikaupasta foorrtin solenoidia niin hinta oli puolet verrattuna siihen jos haku AMC henkilöautoon.. ;)
Startti ei jaksa pyörittää (Wagoneer AMC-360)
Lähetetty: To Syys 11, 2008 9:21 am
Kirjoittaja KK
Jeejee...
Startti ei jaksa pyörittää (Wagoneer AMC-360)
Lähetetty: Ke Touko 06, 2009 3:43 pm
Kirjoittaja audiq
Sieltä puuttui osa yhdeksän, eli lukkorengas. Päittäisvälystä oli näin ollen paljon ja roottorin käämitkin olivat hieman hiertäneet tuohon siirtäjän kaulaan.
Jännitehäviötä ei ollut merkittävästi, ei plus, eikä miinuspuolella.
Ihan kirkas kupari näkyi, että ei se sitten kipinää ole siellä lyönyt, et en tiedä, missä vaiheessa se on päässyt yli menemään.
Naulasta tein lukkorenkaan, se kun mahtui juuri uraan. Ei varmaan vaan kestä kauaa, kun niin pehmeää tavaraa. Ei vaan ollut muuta tarjolla. Helat olivat kuluneet, mutta ei nyt niin mahdottomasti. Starttikehän päädyn helan käänsin, kun tuntui tiukemmalle niin päin.
Patentin jälkeen ei enää hyytynyt startti niin selkeästi, mutta ei se mikään ylivirkeäkään ollut.
Akku loppui kerran ja sitä myöten autokaan ei käynnistynyt, mutta toisella akulla lähti heti.
Aiemmin tuntui, että laittoi vastaan, vaikka vaihtoi akunkin.
Wagoneerilla on ajettu vain ihan lyhyitä pyrähdyksiä pellolle ja pihaan, niin eihän se kerkeä lataamaan akkua. Mökkiautonahan se on ja puuhommissa vain apuna.