Sivu 2/2

Cheron Bensaletkussa ilmaa?

Lähetetty: Ma Loka 06, 2008 6:20 am
Kirjoittaja JAMANT
Tuossa Jamantin kuvassa keskellä, tiivisterenkaan yläpuolella oleva sydeemi on ilmeisesti esisuodatin? Sen kuuluu ilmeisesti olla vaakatasossa melko lähellä tankin pohjaa??

Juu, se on karkeasuodatin ja lähellä tankin pohjaa vaakatasoon...

Cheron Bensaletkussa ilmaa?

Lähetetty: Ti Loka 14, 2008 5:38 pm
Kirjoittaja hujikoli
Jännäksi menee...



Sunnuntaista saakka saanut starttia pohjaan asti vääntämällä pidettyä moottoria käynnissä, mutta heti kun päästänyt irti avaimesta niin jeeppi sammuu. Soittelin vaihteeksi Jamantille ja sain taas erinomaisia vinkkejä mistä vikaa paikantaa. Kaikesta päätellen pumppu ei saa virtaa kuin startatessa. Kävin konetilan puolelta eilen taskulampun valossa kytkentöjä läpi huonolla menestyksellä. Tänään irroitin sisältä kojetaulun alapaneelin ja nylkytin hieman ratin alta piuhoja, jonka jälkeen lähti pirulainen nätisti käyntiin.

Pitänee katella päivänvalossa tarkemmin mitä sieltä löytyy, jos vaikka pääsis loppuviikosta taas ajelulle.

Cheron Bensaletkussa ilmaa?

Lähetetty: Ti Loka 14, 2008 5:42 pm
Kirjoittaja rebel70
Suikassa oli sama vika. Virtalukko oli syyllinen.Startti sai virran mutta jatkuva virta uupui käynnissä pysymiseen

Cheron Bensaletkussa ilmaa?

Lähetetty: Ti Loka 14, 2008 5:59 pm
Kirjoittaja hujikoli
Jep, sitä Jamantkin epäili. Mites noissa vanhemmissa jenkkivehkeissä saa virtalukon irti ohjauspylväästä? Siis ilman rälläkkää??

Cheron Bensaletkussa ilmaa?

Lähetetty: Ke Loka 15, 2008 6:18 am
Kirjoittaja JAMANT
Virtalukonpohja ei ole virtalukon pohjassa ;D ;D ;D , vaan kojetaulun sisällä rattipylvään päällä!!!

Cheron Bensaletkussa ilmaa?

Lähetetty: Ke Loka 15, 2008 5:49 pm
Kirjoittaja hujikoli
Heh, ei tarvikaan rälläkkää. Vielä ainakaan...

Tais virtalukon pohja löytyä, vielä kun sais sen suosiolla irti. Tuli tuossa vaihdettua ohessa tulpat ja virranjakajan kansi, johdot meni jo viime viikolla uusiksi. Projekti jatkukoon huomenna.

Cheron Bensaletkussa ilmaa?

Lähetetty: Ke Loka 15, 2008 6:02 pm
Kirjoittaja JAMANT
Se on kahdella ruuvilla kiinni ja niillä se myös säädetään, että oikeat asiat tapahtuu oikeaan aikaan (siis virta-avaimen oikeassa asennossa)!! Samoilla ruuveilla osaksi tais olla valonvaihtokatkaisija kiinni toisella puolella pylvästä...

Cheron Bensaletkussa ilmaa?

Lähetetty: To Loka 16, 2008 3:25 pm
Kirjoittaja hujikoli
Se on kahdella ruuvilla kiinni ja niillä se myös säädetään, että oikeat asiat tapahtuu oikeaan aikaan (siis virta-avaimen oikeassa asennossa)!! Samoilla ruuveilla osaksi tais olla valonvaihtokatkaisija kiinni toisella puolella pylvästä...



Juurikin sen sain juuri irroitettua ja liitinhän siellä oli kärähtänyt.

Virtalukon pohjaan tulee kaksi liitintä, sininen ja musta. Siniselle liittimelle tulee kolme piuhaa: pieni vihreä johto, ja ruskea & keltainen paksu johto. Ruskean piuhan pää oli sulattanut osittain liitinmotukan seinän, muttei virtalukon pohjaa.

Jynssäilin sitä jonkin aikaa CRC:n kanssa, pistin takaisin paikalleen ja kokeilin startata ilman tulosta.



Mistäpäin kannattaa paikantaa vikaa seuraavaksi, ja vielä enemmän kiinnostaa että mikä perhana voi aiheuttaa sen liittimen kyrvähtämisen?????

Cheron Bensaletkussa ilmaa?

Lähetetty: Pe Loka 17, 2008 6:18 am
Kirjoittaja A-V
no se liitin vie virtaa lävitseen enemmän startatessa. Ihan hatusta heitettynä jos autoa starttaa vaikka minuutin putkeen niin voisin kuvitella lämmön kerääntyvän...

Cheron Bensaletkussa ilmaa?

Lähetetty: La Loka 18, 2008 5:17 am
Kirjoittaja hujikoli
HIPHEI!!



Lähtihän se käyntiin kun vähän sääti. Bensapumpun rele näytti olevan ehjä, mutta ei saanut ohjausvirtaa. Ei muuta kuin rele irti ja liittimistä, joiden kautta pumpun virta kulkee, piuhat sisälle ratin viereen keinukytkimeen kiinni. Nyt kun auto käynnistetään niin ennen starttausta pumppu katkaisijasta päälle ja sen jälkeen väännetään avaimesta normaalisti. Hyvin käy ja kukkuu...



Mahtaakohan kellään olla mielipiteitä siitä, onko tämä pitemmän päälle kovin toimiva ratkaisu. Tarkoitus on jatkaa vielä virtakatkoksen syyn selvittämistä, mutta autolla on myös huutuva tarve jokapäiväisessä ajossa.

Eniten tässä mietityttää se, mitä moottorin tietsikka ja muut komponentit tykkäävät tästä patentista.