Sivu 2/4

Hornan startti

Lähetetty: Pe Huhti 07, 2006 5:09 am
Kirjoittaja KK
Onhan se startti sivusuunnassa oikeassa asennossa? Tommosen jutun kanssa joskus tappelin, kun oli liian ohuet startin kiinnityspultit, eikä ne bendixin hampaat ylettyny sivusuunnassa starttikehän hampaisiin, on meinaan pienestä kiinni!

Hornan startti

Lähetetty: Pe Huhti 07, 2006 9:06 am
Kirjoittaja Hepe
Alempi pultti on jäykkä (silotettu se kannan jälkeen ja menee just ja just startin reikään.. mut se ylempi saattaa olla erikokoinen... alemmassa on vastapuolella mutteri, ylemmässä valmiiksi kierre... Hyvä pointti KK! tarvitsee tarkistaa tämä.

Hornan startti

Lähetetty: Pe Huhti 07, 2006 10:26 am
Kirjoittaja RamiS
Eihän autoon ole vasta tehty koneremonttia, jossa yhteydessä olisi laitettu liian pienellä kehällä olevaa vauhtipyörää (ainakin 3-halkaisija vaihtoehtoa).



Tää on taas varmuuden maksimointia.



RS



Hornan startti

Lähetetty: Pe Huhti 07, 2006 11:34 am
Kirjoittaja sillu
Joo, pienestä on kiinni.



Itellä vauhtipyörän hammaskehä on sen verran kulunut, että piti viilata starttimoottorin kiinnitysreikiä

että sai starttimoottorin lähemmäs hammaskehää. Sen jälkeen toiminut ongelmitta eikä äännä rohisevasti.



Hornan startti

Lähetetty: Pe Huhti 07, 2006 2:52 pm
Kirjoittaja Hepe
Autoon on kyllä tehty koneremonttia ennen minulle tuloa, mutta siinä olleen startin bendixistä oli lähtenyt rattaat litomaan, mutta edellinen omistaja vakuutteli että se oli hänen käytössään hajonnut.



No kommentoin sunnuntaina että miten kävi ku pääsen auton pariin.

Hornan startti

Lähetetty: Su Huhti 09, 2006 9:12 am
Kirjoittaja karzi
Niitä samoja delco-remyn korjaussarjoja on sillä nippelit.netin kaverilla 15€ kappale. On näköjään siellä näyttelyssäkin 8-) Sisältää kaikki mitä tarttee korjaukseen 8-)

Hornan startti

Lähetetty: Ma Huhti 10, 2006 4:32 am
Kirjoittaja Hepe
No se osa 19 oli ilmeisesti senverta kulahtanut että ei ylettänyt hammaskehään asti, hipas aina mut vetäs sit takasi. Nyt sain niputettua startin mikä toimii. ja korjattua pyyhkijät. tälläviikolla rek. kats.



kesä ja kasi <3 toi kuutonenki so kivasti, mut ku menin jo ostamaan 289 tekniikan :D. Pojat fiksaili kaikkea muuta, 4v ku on ollu maalarinteipit kromeilla ni on tiukassa.



Onkohan siihen 3v rattiman siirtimeen jotain puslasarjaa tai vastaavaa? taidan viritellä jousilla vaan senverran että katsastusmies saa jonkun vaihteen silmään.



nyt on intoa 8-)

Hornan startti

Lähetetty: Ma Huhti 10, 2006 11:38 am
Kirjoittaja pekka
Nylonista syntyy vaikka pylväsporakoneessa puslia.

Hornan startti

Lähetetty: Ma Huhti 10, 2006 6:15 pm
Kirjoittaja Jokke
Semmonen tuli mieleen, että kun laitat uudet puslat starttiin. Onko ne nyt messinkiä vaiko kuparia niin voitele ne hyvin ennen asennusta. Muuten on pusla remontti uudestaan edessä hyvinkin pian. Eli laita pusla esim. keskisormea vasten ja täytä se öljyllä jonka jälkeen painat peukalolla toisesta päästä niinkauan että öljy tulee helminä seinämän läpi. On yllättävän huokosta ainetta ja sen takia ei kestä jos ei ole voideltu hyvin. Tämänhän jokainen ilmeisesti tiesikin,mutta muistutuksen sana. Eräs autosähkö asentaja tämän minulle joskus aikanaan neuvoi, kun hain noita puslia. Sanoi että pelkkä päältä voitelu ei ole riittävä vaan kannattaa voidella niin että öljy tulee seinämän läpi.

Hornan startti

Lähetetty: To Huhti 13, 2006 9:11 am
Kirjoittaja stidi
Ei kumpaakaan vaan pronssia. Tarvii nimittäin olla senverran huokosta että voitelu toimii. Jos hätäkorjauksessa pystyy valitsemaan, kumpaa käyttäis, niin kuparia, sen liukukitka terästä vasten on pienempi kuin messingin ja lämpölaajeneminen on vähäisempää, mutta pitkälle sillä ei pötkitä. On vähän turhan tiheetä kamaa voitelua ajatellen.