Sivu 2/3

Poika tuli kotiin

Lähetetty: Su Joulu 21, 2008 1:59 pm
Kirjoittaja CULMALA
Ja ehdottomasti uusi toimiva termostaatti ennen kuin aloittaa

Poika tuli kotiin

Lähetetty: Su Joulu 21, 2008 8:27 pm
Kirjoittaja Cassu
Ja ehdottomasti uusi toimiva termostaatti ennen kuin aloittaa





viime kesänä hommasin uuden termarin joten sen luulis pelittävän

Poika tuli kotiin

Lähetetty: Ma Joulu 22, 2008 5:01 pm
Kirjoittaja Enzo
Öljyn sekaan varmaan kannattais laittaa sitä zddp:tä.

Poika tuli kotiin

Lähetetty: Ti Joulu 23, 2008 10:04 am
Kirjoittaja stidi
Jos mineraalilla sisäänajon suorittaa niin ZDDP määrä kyllä riittää.

Nämä uudet syntiset öljyt on niitä, joissa ZDDP määrä on väännetty minimiin, mutta empä niitä muutenkaan käyttäis, turhaa rahan haaskaamista ja harrasteen vaikeuttamista kun myyjät kuvittelee ettei vanhoilla moottoreila enää kukaan aja ja ottavat myyntiin vaan kuravesiä.

Poika tuli kotiin

Lähetetty: Ke Joulu 24, 2008 9:40 am
Kirjoittaja Cassu
Mitä mieltä olette Castrolin EDGE öljystä, sitä on jotkut kehuneet?



http://www.castrol.com/castrol/productdetailmin.do?categoryId=9015210&contentId=7031040


Poika tuli kotiin

Lähetetty: To Joulu 25, 2008 4:03 pm
Kirjoittaja pekka
Jos oikein olen ymmärtänyt, niin toi on "kisaöljy", eli sinkkiä yms on enemmän kun tavallisissa syntisissä litkuissa.



Mulla Javessa castrolin tsw 10w-60, jeepissä ja caanossa mineraali 10w30.

Poika tuli kotiin

Lähetetty: Ma Joulu 29, 2008 11:21 am
Kirjoittaja stidi
Tossa on sinkkiä vastaava määrä kuin aiemmissa syntisissä, eli yli 3 ja alle 6 prosenttia. Moderneissa on sinkin määrä alle 2%, vai olikohan se alle 1%? En tie ku ei hodeta käyttää niitä.

10-60 kastruuli on ihan hyvä kesäöljy, mutta muutama varoituksen sana. Risiinipohjasten syntisten öljyjen (kuten kastruuli) kanssa ei voi sekoittaa mineraaliöljyä. Sekoittuessaan yhdisteestä tulee paksu etana joka tukkii jokaisen alle kolmen neliön kanavan. Eli jos käytät kastruulia niin pysy siinä ehdottomasti, joka saattaa pitkällä matkalla olla hankalaa jos öljynpinta laskee ja matkan päällä bensiiniasemalla on ainoastaan tod. näk. mobiilia tai nefte supferia. Älä usko bensamyyjää joka sanoo että " kyllä niit voi sekottaa". Voihan niitä sekottaa, ne ei vaan tee enään senjälkeen niille annettua tehtävää.

LIsäksi 60ppinen viskositeettina on aika riskirajoilla, pätkäliikkumiseen varsin vaarallisilla rajoilla liikutaan.

Poika tuli kotiin

Lähetetty: Pe Tammi 02, 2009 8:56 am
Kirjoittaja Cassu
Minkä merkkistä ja plaatusta mineraali öljyä suosittelette / käytätte ?

Poika tuli kotiin

Lähetetty: Pe Tammi 02, 2009 10:29 am
Kirjoittaja A-V
Nämä öljyt ovat aika makuasioita... Kaseihin on mennyt aiemmin kendallin tai penzoilin 20W50 öljyä. Viimeisimmän konerempan jälkeen tosin oon Hornetissa käyttänyt Mobilin 5W50 täyssynteettistä ilman ongelmia (ei korkkitiivisteitä). Vaihtanut aina keväällä uusiin.



Komanchessa oon käyttänyt 10W40 mobileita ja/tai mitävain on tarjouksesta saanut. Vaihtovälinä oon siinä käyttänyt 5tkm (koneeseen on rempattu yhtä sun toista jota ennen se seisoi lähes 10 vuotta, joten oon tiuhentanut normikäytännöstäni 10tkm).



Mielestäni tärkeintä on, että mitävain käytätkin että vaihdat ne riittävän usein (mieluusti hiukan useamminkin kuin riittävän).

Poika tuli kotiin

Lähetetty: Pe Tammi 02, 2009 10:32 am
Kirjoittaja Enzo
Tossa on sinkkiä vastaava määrä kuin aiemmissa syntisissä, eli yli 3 ja alle 6 prosenttia. Moderneissa on sinkin määrä alle 2%, vai olikohan se alle 1%? En tie ku ei hodeta käyttää niitä.

10-60 kastruuli on ihan hyvä kesäöljy, mutta muutama varoituksen sana.  Eli jos käytät kastruulia niin pysy siinä ehdottomasti, joka saattaa pitkällä matkalla olla hankalaa jos öljynpinta laskee ja matkan päällä bensiiniasemalla on ainoastaan tod. näk. mobiilia tai nefte supferia. Älä usko bensamyyjää joka sanoo että " kyllä niit voi sekottaa". Voihan niitä sekottaa, ne ei vaan tee enään senjälkeen niille annettua tehtävää.

LIsäksi 60ppinen  viskositeettina on aika riskirajoilla, pätkäliikkumiseen varsin vaarallisilla rajoilla liikutaan.



Eikös moniasteöljyn idea ole siinä, että viskositeetti pysyy mahdollisimman tasaisena eri lämpötiloissa?

Tosin Comanchessa kevätlämpöisillä kaupunkiajossa tyhjäkäynnillä Kendall 5W-30 laski öljynpaineet nollaan. :o