Sivu 2/3

Bedford Jeep, ehkä sittenkin laillisesti kilpiin??

Lähetetty: To Maalis 05, 2009 1:14 pm
Kirjoittaja Jeep-Ukko
Autohan on jo nyt 3 paikkainen p-a. Otteessa on se Fiat 3,5 litranen diesel.




Itse ehkä menisin vaan pokkana leimalle enkä puhuis koneen vaihdosta mitään, veikkaan ettei moni katsuri erota 3,5 litrasta fiattia ja bedfordin konetta toisistaan kun ei pidä meteliä asiasta. Laitonta tietty mutta mun oikeustaju sallii sen tässä idioottivirkamiesten maassa jossa ei saa muutoksia läpi vaikka olis kuinka hyvin tehty ja käytetty kuinka kestäviä osia tahansa

Oikeastaan tämä oli minulla lähtö kohtana kun aloin autoa rakentamaan. Kuitenkin kilvet tuli vietyä pois, että saa verot poikki, ja näin ollen edessä on rekisteröintikatsastus :-[

Mutta loppu tulos näyttää aika hurjalta, kun itse tietää kuinka pieni Fiat päälle käsin on.

Innostus loppui ja myin pois.

Nykyinen omistaja pelkää 3 ovisuuden takia, että rupeavat syynäämään liikaa.



Tätä ei muut kuule, kuiskaan ihan hiljaa :-X

Tuo 3D, kun on Valmetin papereilla, tosin H-A, 6 henkeä.

Löisikin sen numeron ja katsuri luulee että kone on Valmet....

--------------



EDIT EDIT EDIT



Muisti pätkii, ja muistin juuri että.

Auto oli kilvissä koko projektin ajan.

Siinnä vaiheessa kun kaupat lyötiin lukkoon, niin vein kilvet pois, koska uusi omistaja ei niitä tarvinnut. Eli myin auton kilvettömänä...

Näin jälkikäteen kilpien pois vienti oli ehkä virhe?

Bedford Jeep, ehkä sittenkin laillisesti kilpiin??

Lähetetty: To Maalis 05, 2009 1:22 pm
Kirjoittaja Jeep-Ukko
Omasta mielestäni tämä kuitenkin teknisesti ja yleiselläkin tasolla hyvin tehty.



Ei ole mihinkään ruoste kasaan istutettu kiihdytysauton konetta, jolloin kori ei pysy mukana ;D





Käytännössä tämä on kuitenkin sarjassamme, "aivan hirveä ajettava", tjsp.

Kuka hullu tällä nyt päivittäin ajaisi :o , jonkin sortin harraste vehje se on. Kärryn vetoon erittäin hyvä.



Nyt tarvittaisiin se harraste ajoneuvo luokka, johon saadaan kaikki laittomat tai muut ihmeelliset härvelit, joilla ei ole normaalin käytön kanssa mitään tekemistä.

Bedford Jeep, ehkä sittenkin laillisesti kilpiin??

Lähetetty: To Maalis 05, 2009 7:11 pm
Kirjoittaja -Epeli
Samaa mieltä tl:n kanssa ettei tosta moottorinvaihdosta kannata pitää hirveetä meteliä...



Katsurin on aika mahdotonta rueta edes tutkimaan sitä konetta kun otteessa ei lue kun kuutiotilavuus ja käyttövoima, ja sitä paitsi mun mielestäni ei ole edes syytä tutkia sitä jos vaan näyttää kaikin puolin hyvältä :)

Bedford Jeep, ehkä sittenkin laillisesti kilpiin??

Lähetetty: Pe Maalis 06, 2009 10:44 am
Kirjoittaja Cassu
Mulla CJ:n papereissa lukee 4.9L ja kone on 360:en (porauksen jälkeen 370,5...) eli vajaa 6.1L. Kone on minun tietääkseni ollut sama 80-luvun lopulta asti eikä asiaan ole puututtu... Tietenkin ulkonäkö 304:ssa ja 360:ssä on sama.

Katsastuksessa rakentelun jälkeen katsuri kysyi että onko kone 4.9L, vastasin kyllä ja se oli tyytyväinen. Enemmän niitä kolmea katsuria jotka auton ympärillä pyöri kiinnosti miksi takapenkin edessä ei ole turvaverkkoa...(mitä vitt..?) ja miksi oviaukkojen kohdalla ole mitään turva ketjua (autossa ei koskaan ole ollut ovia...) ja miksi ei ole pehmustetta turvakaaressa ja että parkit ovat liian lähellä ajovaloja jne jne... Hetken kuuntelin ja kysyin että onko jotain syytä hylätä niiden asioiden takia. Vastaus oli että ei kyllä oikein löydy mitään dokumenttia tai tietoa... pälä pälä seli seli... ja löi leiman paperiin

Bedford Jeep, ehkä sittenkin laillisesti kilpiin??

Lähetetty: La Maalis 07, 2009 10:47 am
Kirjoittaja tl
Pari juttua tuli mieleen tästä,

oliko niin että kori oli muutettu 2 oviseksi?

Eli katto vaihdettu ja takaovet juotettu kiinni?

350" GM lohko painaa tyhjänä 78kg. Punnittu mh vaakassa kun eivät ottaneet linja-auton kyytiin yli 50kg tavarana.

401" paino ei voi olla 600kg, ei voi.

600 paunaa saattaisin uskoa. yksi pauna n. 0,46kg.



Jeeppejä on myyty Suomeenkin maahantuojan toimesta pelkkinä alustoina muutettavaksi kaikenlaiseen hyötykäyttöön joissa akselimassat kasvavat taatusti.



Ota se auto ja laita kuntoon, vie konttorille ja ajele uusilla kilvillä tyytyväisenä.



Tässä oli vissiin vaihdettu kaks ovisen cheron koppa.



Niinkuin tuolla aiemmassa viestissä jo mainitsin niin noi taulukossa ilmoitetut painot on nimenomaan paunoja.



Jos tänne on jotain jeeppejä myyty pelkkinä alustoina niin ne on todennäköisesti ollu pick-up mallien alustoja mitkä ei varmaan käy vertailukohteeksi

Bedford Jeep, ehkä sittenkin laillisesti kilpiin??

Lähetetty: La Maalis 07, 2009 11:02 am
Kirjoittaja pekka
Mistään mitään en tiedä, mut pakko sotkeutua tähänkin.



Eli ongelmaksi saattaa hyvinkin muodostua noi vaihdetut osat.  Ainakin ennen meni niin, että jos osia vaihdettiin 30% (vai olikos se 35?), niin auto meni kanta-auto tarkastukseen ja se on melkoisen tarkka syyni.



Akselipainoista;  Oon ollu seuraamassa, kun ambulanssia muutos katsastetaan toiseen käyttötarkoitukseen ja punnituksessa siin ei pitäny akselipainot paikkaansa edes sinnepäin.  Ja muutenkin purtilo oli melkoisen raskas, kantavuutta jäi 3 ihmisen jälkeen vissiin 15kg...



Tosin joskus konttorien vaa'atkin on päin persettä, eilen just juttelin yhden heebon kanssa, kun niille oli tullu uus kuorkki ja rekisteröinti katsastuksessa punnitut massat oli useamman tonnin pielessä.

Bedford Jeep, ehkä sittenkin laillisesti kilpiin??

Lähetetty: La Maalis 07, 2009 11:08 am
Kirjoittaja Jeep-Ukko
Pari juttua tuli mieleen tästä,

oliko niin että kori oli muutettu 2 oviseksi?

Eli katto vaihdettu ja takaovet juotettu kiinni?

350" GM lohko painaa tyhjänä 78kg. Punnittu mh vaakassa kun eivät ottaneet linja-auton kyytiin yli 50kg tavarana.

401" paino ei voi olla 600kg, ei voi.

600 paunaa saattaisin uskoa. yksi pauna n. 0,46kg.



Jeeppejä on myyty Suomeenkin maahantuojan toimesta pelkkinä alustoina muutettavaksi kaikenlaiseen hyötykäyttöön joissa akselimassat kasvavat taatusti.



Ota se auto ja laita kuntoon, vie konttorille ja ajele uusilla kilvillä tyytyväisenä.



Tässä oli vissiin vaihdettu kaks ovisen cheron koppa.



Niinkuin tuolla aiemmassa viestissä jo mainitsin niin noi taulukossa ilmoitetut painot on nimenomaan paunoja.



Jos tänne on jotain jeeppejä myyty pelkkinä alustoina niin ne on todennäköisesti ollu pick-up mallien alustoja mitkä ei varmaan käy vertailukohteeksi

Niin kuten jo aijemmin oli jo juttua, niin on 600 paunaa, minulla oli tuossa vain ajatus härö.

About 326 kiloa.



Ja kori on "lähes" alkuperäinen 3D.

Katto ja takaovet, ym. olis pitkälti alle 10% muutoksissa.

Mutta koko kori kehikko on 22%.



Lähtö kohtaisesti jos ajatellaan, niin etu max massa 1605 kg (-76 vuoden manuaalissa auravarustuksella) ja kokonais 2812 kg (-82 manuaalissa).

Ja sitten kysymys mitä tuohon Bedfordin ja 401 massojen prosentuaalinen ero on??



Mutta paperi aineisto on laitettu postiin, menemään Rosvokylään, kaveri saakoon itse mietiskellä mitä tekee.

Tai jos joku innostuu ostamaan ja kokeilee miten käy.

Ja ainahan voidaan rikkoa lakia ja tehdä asioita joista kukaan ei tiedä...

Bedford Jeep, ehkä sittenkin laillisesti kilpiin??

Lähetetty: La Maalis 07, 2009 11:19 am
Kirjoittaja pekka
Niin ja jos tällaisen vehkeen on tarkoitus olla vaan lelu ja muutaman kerran vuodessa meinaa liikkua tiellä, niin ainakaan itse en edes viitsisi moista lähteä rekisteröimään, tarrakilvillä pystyy kyllä siirtymät hoitamaan, kunhan niitä ei joka viikko hae.

Bedford Jeep, ehkä sittenkin laillisesti kilpiin??

Lähetetty: La Maalis 07, 2009 11:26 am
Kirjoittaja Jeep-Ukko
Mistään mitään en tiedä, mut pakko sotkeutua tähänkin.



Eli ongelmaksi saattaa hyvinkin muodostua noi vaihdetut osat.  Ainakin ennen meni niin, että jos osia vaihdettiin 30% (vai olikos se 35?), niin auto meni kanta-auto tarkastukseen ja se on melkoisen tarkka syyni.



Akselipainoista;  Oon ollu seuraamassa, kun ambulanssia muutos katsastetaan toiseen käyttötarkoitukseen ja punnituksessa siin ei pitäny akselipainot paikkaansa edes sinnepäin.  Ja muutenkin purtilo oli melkoisen raskas, kantavuutta jäi 3 ihmisen jälkeen vissiin 15kg...



Tosin joskus konttorien vaa'atkin on päin persettä, eilen just juttelin yhden heebon kanssa, kun niille oli tullu uus kuorkki ja rekisteröinti katsastuksessa punnitut massat oli useamman tonnin pielessä.

Periaatteessa jos ruvetaan spekuloimaan....



Eihän katsastaja tiedä onko korin pohja levy tuo -79 5D Cherokee vai tämän -76 5D Wagoneerin.

Jolloin siihen onkin vaihdettu vain latto ja kyljet, jolloin muutos prosenteissa jjädään tuon 30 alle.





Ja tuo on tosi, että eri vaakat antaa eri tuloksia.



Kuuleman mukaan, sellainen vaaka jossa pystyy punnitsemaan vain yhden akselin kerrallaan (eri akseleiden saadut punnitus painot ynnätään yhteen saadaan omamassa)

ja sellainen vaaka jolla yhdellä punnituksella saadaan kokoautonmassa

antavat hieman eri lopputuloksen :-?

Pitääkö tämä sitten paikkaansa????????