Käyttöönottopäivä.....
Lähetetty: Ma Huhti 06, 2009 6:34 pm
Oliko B-pilarissa vielä jäljellä FMVSS- tai Emission-tarraa? Siinä näkyisi valmistuskuukausi/vuosi, niinkuin aiemmin mainitsin.
Onko rekisteriotteen teknisen osan lisätietokentässä näkyvissä ajoneuvoluokka ja mahdolliset verovapausehdot (esim. Maastohenkilöauto, autoverosta vapaa nelipyörävetoisena ja voimansiirron ulosotolla varustettuna) ? Jos tälläisia lauseita ja varusteita löytyy niin sitä tuskin on ainakaan tuotu verovapaana muuttoautona tai muutoin yksityisesti maahan. Näissä luki usein esim. ajonevon maahantuoja Etunimi Sukunimi ei ole merkin virallinen edustaja Suomessa. Nämä tekstit eivät välttämättä näy tämänhetkisessä otteessa, kiitos AKE:n tietojärjestelmän uusimisen, mutta pitäisi näkyä siellä ruudun puolella konttorilla ja konstaapeleilla.
Jos katsastus on vain takapenkin vöistä kiinni, mikset asenna lantiovöitä, ei ole iso ja kallis operaatio.
Sarjanumerosta voi päätellä vähän valmistusajankohtaa, 8th thru 13th digit in sequential serial number in Toledo built vehicles start with 000,001. mallivuonna -79 tehtiin 39183 Cherokeeta (ei ole eroteltua tietoa chief/2d/4d malleista), valtaosa uuden mallivuoden autoista tehdään kuulemma ensimmäisen puolen vuoden aikana. Kumotkoon tai vahvistakoon kenellä parempaa tietoa.
Jotain finanssi- tai muuta hässäkkää varmaan noihin aikoihin tapahtui, koska mallivuonna -80 Cherokeen valmismäärä romahti 7614 kappaleeseen.
Näistä voisi rohjeta päätellä että tilaamattomia/myymättömiä -79 mallivuoden autoja työnnettiin alehintaan kaikille mahdollisille tahoille, jopa tänne kekkoslovakiaan.
Lähteenä noihin edellisiin käytin www.ifsja.org sivustoja josta nuo luvut löytyvät Tech Library osiosta Facts and Figures otsikon alta.
Ei sitä ensimmäistä käyttöönottopäivää täällä noissa vanhemmissa yksityistuonneissa merkitty, vaikka olisi näkynytkin. Kilvet taidettiin lätkäistä ensimmäisen Suomirekisteröintikuukauden mukaan.
En ole vielä tämänvuotista CA-rekisteriotetta nähnyt, eihän sulla mene vaan sekaisin ne vaalien äänestysrekisteröintireikäkortit ja rekisteriotteet? Viimevuoden loppupuoliskolta oleva CA-ote oli kyllä ihan aakkosilla kirjoitettua, kuten myös ne vanhemmat joita olen kädessä pitäny (myös AZ,NM,TX,AL,GA,NV).
Rekisteröintikatsastaja ei täälläpäin ainakaan enää keksi eikä mittaa painoja ja pituuksia kuten ennen. Jos mossea ei ole niiden tietokannassa niin asiakas saa itse etsiä mossensa tiedot, esim. viralliselta merkin maahantuojalta, korjaamokäsiksestä tai sen oikeaksi todistetusta kopiosta.
Se rengasasia saattaa hermostuttaa, kun katsastajat oli saatu käsittämään että isot Wagot ja Cherot on teknisesti yhtäläisiä autoja joissa ei ole oleellisia eroja ja niihin voidaan soveltaa samoja rengaskokoja, niin jostain ilmestyy tyyppi joka huutaa että mulla on isompi muilla... Totta, siinä 33" taisi olla STRO kirjan mukaan mukaan muutama milli liikaa, mutta sehän taidettiin pyöristää mittavirheenä. Varmaan FSJ:t sustakin näyttää paremmilta kuitenkin sopivilla kuin liian pienillä palloilla.
Ai joo, en ole erehtymätön, saa korjata kuka tietää paremmin.
Ei ole omassa -79 enää tarra luettavissa, ääriviivat näkyy.
Onko rekisteriotteen teknisen osan lisätietokentässä näkyvissä ajoneuvoluokka ja mahdolliset verovapausehdot (esim. Maastohenkilöauto, autoverosta vapaa nelipyörävetoisena ja voimansiirron ulosotolla varustettuna) ? Jos tälläisia lauseita ja varusteita löytyy niin sitä tuskin on ainakaan tuotu verovapaana muuttoautona tai muutoin yksityisesti maahan. Näissä luki usein esim. ajonevon maahantuoja Etunimi Sukunimi ei ole merkin virallinen edustaja Suomessa. Nämä tekstit eivät välttämättä näy tämänhetkisessä otteessa, kiitos AKE:n tietojärjestelmän uusimisen, mutta pitäisi näkyä siellä ruudun puolella konttorilla ja konstaapeleilla.
Jos katsastus on vain takapenkin vöistä kiinni, mikset asenna lantiovöitä, ei ole iso ja kallis operaatio.
Sarjanumerosta voi päätellä vähän valmistusajankohtaa, 8th thru 13th digit in sequential serial number in Toledo built vehicles start with 000,001. mallivuonna -79 tehtiin 39183 Cherokeeta (ei ole eroteltua tietoa chief/2d/4d malleista), valtaosa uuden mallivuoden autoista tehdään kuulemma ensimmäisen puolen vuoden aikana. Kumotkoon tai vahvistakoon kenellä parempaa tietoa.
Jotain finanssi- tai muuta hässäkkää varmaan noihin aikoihin tapahtui, koska mallivuonna -80 Cherokeen valmismäärä romahti 7614 kappaleeseen.
Näistä voisi rohjeta päätellä että tilaamattomia/myymättömiä -79 mallivuoden autoja työnnettiin alehintaan kaikille mahdollisille tahoille, jopa tänne kekkoslovakiaan.
Lähteenä noihin edellisiin käytin www.ifsja.org sivustoja josta nuo luvut löytyvät Tech Library osiosta Facts and Figures otsikon alta.
Ei sitä ensimmäistä käyttöönottopäivää täällä noissa vanhemmissa yksityistuonneissa merkitty, vaikka olisi näkynytkin. Kilvet taidettiin lätkäistä ensimmäisen Suomirekisteröintikuukauden mukaan.
En ole vielä tämänvuotista CA-rekisteriotetta nähnyt, eihän sulla mene vaan sekaisin ne vaalien äänestysrekisteröintireikäkortit ja rekisteriotteet? Viimevuoden loppupuoliskolta oleva CA-ote oli kyllä ihan aakkosilla kirjoitettua, kuten myös ne vanhemmat joita olen kädessä pitäny (myös AZ,NM,TX,AL,GA,NV).
Rekisteröintikatsastaja ei täälläpäin ainakaan enää keksi eikä mittaa painoja ja pituuksia kuten ennen. Jos mossea ei ole niiden tietokannassa niin asiakas saa itse etsiä mossensa tiedot, esim. viralliselta merkin maahantuojalta, korjaamokäsiksestä tai sen oikeaksi todistetusta kopiosta.
Se rengasasia saattaa hermostuttaa, kun katsastajat oli saatu käsittämään että isot Wagot ja Cherot on teknisesti yhtäläisiä autoja joissa ei ole oleellisia eroja ja niihin voidaan soveltaa samoja rengaskokoja, niin jostain ilmestyy tyyppi joka huutaa että mulla on isompi muilla... Totta, siinä 33" taisi olla STRO kirjan mukaan mukaan muutama milli liikaa, mutta sehän taidettiin pyöristää mittavirheenä. Varmaan FSJ:t sustakin näyttää paremmilta kuitenkin sopivilla kuin liian pienillä palloilla.
Ai joo, en ole erehtymätön, saa korjata kuka tietää paremmin.
Ei ole omassa -79 enää tarra luettavissa, ääriviivat näkyy.