Sivu 2/2
Mikä perä?
Lähetetty: Ke Kesä 17, 2009 10:00 pm
Kirjoittaja American67
on viel kuuskutosissa mutterihässäkkää... sen kanssa onki joutunu pähkäilee et mite se aukee...
Mikä perä?
Lähetetty: To Kesä 18, 2009 6:45 am
Kirjoittaja JAMANT
on viel kuuskutosissa mutterihässäkkää... sen kanssa onki joutunu pähkäilee et mite se aukee...
Onko se varmasti vuosimalliltaan -66 vai onko käyttöönottovuosi -66?? Ne on kaksi eri asiaa!!
Mikä perä?
Lähetetty: To Kesä 18, 2009 7:32 am
Kirjoittaja A-V
on viel kuuskutosissa mutterihässäkkää... sen kanssa onki joutunu pähkäilee et mite se aukee...
Onko se varmasti vuosimalliltaan -66 vai onko käyttöönottovuosi -66?? Ne on kaksi eri asiaa!!
Taitaa olla todistettavasti 1966 mallinen ko laite ;) Pikkasen erinäköinen koppa...
Mikä perä?
Lähetetty: La Kesä 27, 2009 11:06 am
Kirjoittaja American67
kuuskuus on koppa, rekisteröity joulukuussa 65. en tiedä sit et vaikuttaako asiaa...
Mikä perä?
Lähetetty: Su Kesä 28, 2009 6:01 am
Kirjoittaja pekka
Luulenpa(tai siis väitän tietäväni), et tossa vaikuttaa kone enemmän. 196 kanssa mutteriperä, uudemman koneen kanssa uudempi perä.
Mikä perä?
Lähetetty: Su Kesä 28, 2009 7:41 am
Kirjoittaja Pitu
on viel kuuskutosissa mutterihässäkkää... sen kanssa onki joutunu pähkäilee et mite se aukee...
Mulla aukeaa ristinivelestä. Kiristys mutterin kohdalta ei mahdu kartaani katkeemaan. Olisko takapään jousituksesta johtuva?
Kartaanin päässä on reikä, jossa boorit. Pää on halkaistu ja päälipuolella kartiokierre. Yoke työnnetään koloon oikeaan mittaan ja kiristetään mutteri.
Tosta boorista ja kierteestä on syytä puhdistaa ylimääräset ruosteet ja rasvat pois. Ennen asennusta booriin olen laittanut laakerilukitetta ja kierteeseen rasvaa. Hyvin on paikoillaan pysynyt ja saa auki tarvittaessa. (eli 1 - 2 vuoden välein, kun saa laatikkoa korjata)
Jos kiristys mutteri on rikki / hukassa korvaavan saa rakennettua kartiomaisella sisäkierteellä olevasta 1" puki-yhdistäjästä, jonka katkaisee sopivasti.
Tais mennä jo aika pitkälle alkuperäsestä aiheesta..