Sivu 2/2
Kipinä hukassa
Lähetetty: To Kesä 01, 2006 6:04 am
Kirjoittaja JAMANT
No sitten paha sanoo mitään, voi olla johtosarjassa vika tai sitten tosiaan PCM rikki??
Mulla on kaksi käytettyä PCM:ää, jotka on molemmat rikki, mutta niillä auton saa käyntiin (aiheuttaa vaan sen että ei välttämättä lähde heti käyntiin!!!)!!
Pitäis kokeilla kuitenkin ensin, mitä testeri sanoo tuohon sun vikaas!!!
Kipinä hukassa
Lähetetty: Pe Kesä 02, 2006 8:41 am
Kirjoittaja alarma
Minulla on -88 pikku Cherokee. Vähän samanlaisia oireita ilmennyt parin viime vuoden aikana. Kaikki lähikaupunkien autosähköliikkeet käyty läpi. Toteavat vaan ettei ehjää voi korjata. Joskus kierrokset ylhäällä, joskus ei lähde käyntiin. ( ei kipinää). Silloin otan kaikki konehuoneen piuhat töpseleistä irti ja laitan "nylkyttelemällä" paikoilleen. Ja laakista käyntiin! Epäilen MAP sensoria vähän kylmäksi liitokseksi. ( Rintapellissä vihreä liitin johon tulee 3 johtoa, muistaakseni). Minulla on bensa linja ja suuttimet ilmeisen hyvässä kunnossa. Tuolloin ei toimi se virrat päälle ja kuuntele surahtaako pumppu. Voisi sanoa, että 9:n 10:stä ei toimi. Päästä painetta pikkuisen pihalle. Venakopan vieressä mustan "korkin" alla. Sitten kun saat bensan virtaamaan voit tehdä paine testin. En muista paineita ulkoa, mutta olisiko ollut 4? Ja paine ei saa laskea yli 0,5 bar puolen tunnin aikana. Voipa olla, että nyt meni metsään, mutta JAMANT varmaan oikaisee. Suosittelen liittimien läpikäymistä vaikka kahteen kertaan on nimittäin melkosen kalliita nuo uudet palikat. Ja etenkin jos vika ei korjaannu.
Kipinä hukassa
Lähetetty: Pe Kesä 02, 2006 10:28 am
Kirjoittaja JAMANT
En muista paineita ulkoa, mutta olisiko ollut 4? Ja paine ei saa laskea yli 0,5 bar puolen tunnin aikana. Voipa olla, että nyt meni metsään, mutta JAMANT varmaan oikaisee.
Ei oikaista, mutta annetaan tarkempaa infoa ;) !!
87-90 4.0:ssa bensanpaineet pitää olla luokkaa 31 psi ja 91-95 luokkaa 39-41 psi (mitä ne sitten on bareina??)!! Ja paineet ei periaatteessa sais tippuu ollenkaan (yks -90:nen oli illalla painemittarissa kiinni ja jätin sen yöksi kytketyksi, tyyliin: aamulla paineet poissa, vähemmän lentää bensaa, mutta aamulla paineet oli tasan samat kuin illallakin!!!)!!
Kipinä hukassa
Lähetetty: Ke Syys 19, 2007 7:18 pm
Kirjoittaja Pitu
Joku vinkkas et joskus menny jeepistä vaihteistosta käynnistyksenestokatkaisija ja siks ei lähde käyntiin, pitäiskö paikkansa?
Jos käyntiin lähtö on siittä kiinni, ettei startti pyöri, niin voi johtua tosta.
Putsasin vuosi takasin omastani ton vaihdelaatikon kyljessä olevan mötikän kärjet. Eilen tsippas uudestaan, oli lopullisesti sökö. Mötti pois ja johto irti konehuoneen puoleisesta liittimestä, johon jomppi P-asennon johdoille.
Auton saa käyntiin, ja toimii. En tiedä onko tolla syvällisempiä vaikutuksia, kuin peruutusvalojen puuttuminen ja startin estoon kepin väärässä asennossa. :o
Korjaan kun saa joskus puuttuvan osan hommattua..
Auton sain käyntiin tuon vian kanssa seuraavasti: Virtapäälle, (vaihdehan on P:ssä) Nokkapelti auki. Startin virtajohto ja herätejohto kiertävät akun vierestä. (ainaski tossa mun ´-93:ssa) Herätejohdossa on liitin ennen johtonippuun sukeltamista: liitin auki ja kaapelilla +navalta sähkä startin herätteeseen. Jo lähti käyntiin (työmaan parkkipaikalla). ;)
Kipinä hukassa
Lähetetty: To Syys 20, 2007 6:13 am
Kirjoittaja JAMANT
Täällä sama ongelma, lauantaina auto (cheerokee -90) toimi moitteettomasti, sunnuntain seisoi ja maanantai-aamuna töihin lähtiessä ei suostunut starttaamaan. Pumppu pyörii ja bensaa tulee. Nyt uusittu tulpat, jakajan kansi ja pyörijä muttei auta... Joku vinkkas et joskus menny jeepistä vaihteistosta käynnistyksenestokatkaisija ja siks ei lähde käyntiin, pitäiskö paikkansa?
Käynnistyksenestokytkin vaihteistossa vaikuttaa vain startin pyörimiseen, jos kytkin rikki tai vaihde ei P tai N -asennossa, ei vaan startti pyöri!!!
Kipinä hukassa
Lähetetty: Pe Syys 21, 2007 3:45 pm
Kirjoittaja A-V
voisin lyödä vetoa. kampiakselin asentotunnistin pimeänä ja/tai puoliksi ruostuneena.... mulla meni cherosta ja oireet sopivat näihin kaikkiin. starttaa ja kaikki mut toimii, muttei ees lupaa.