Sivu 2/3
Jarruputkista, avolenkeistä ja tuumat/millit
Lähetetty: Ti Loka 06, 2009 11:34 am
Kirjoittaja RamiS
Kiitti ostospaikka neuvoista!
Liittyy hieman tähän topicciin. Ennen kuin uskallan kiristellä uusia ohjaustehostimen letkuja ja jarruputkia, niin multa puuttuu kunnollinen tuumakokoinen avolenkkisarja.


Mistä kannattaisi kysellä? Onko merkitystä, että onko kuusikulmainen vai monikulmainen?
Jos ja kun näitä avaimia ostaa kannattaa ainakin vähän panostaa laatuun, halvimmat ratkeaa ensimmäisessä aukaisuyrityksessä.
Työkalu- / Varaosakauppoja kiertämään ja
kysymään.
Kuvastot heillä kuitenkin pöydän alla piilossa. Kuusikulmaisena ehdottomasti.
RS
Jarruputkista, avolenkeistä ja tuumat/millit
Lähetetty: Ti Loka 06, 2009 11:54 am
Kirjoittaja h3rn3
Työkalu- / Varaosakauppoja kiertämään ja kysymään.
Tämä on ehkä se seuraava vaihe shoppailussa.
Ensimmäiseksi ajattelin kysyä täältä hyviä/huonoja mielipiteitä aiheen tiimoilta.
Kyllähän noita avaimia löytyy vaikka
Amazonista 16 taalan sarja elinikäisellä takuulla, mutta kun ei tiedä, että onko hintansa väärtti.
Jarruputkista, avolenkeistä ja tuumat/millit
Lähetetty: Ke Loka 07, 2009 7:23 am
Kirjoittaja A-V
tommosia avolenkkejä en ole koskaan tarvinnut, ihan normaaleilla leuoilla kiristellyt. jos on v-mäisessä paikassa niin kunnon knipexin papukaijat ovat toimineet pirun hyvin. olen kokenut että kiristäessä tärkeämpää on olla varovainen ettei vedä jenkoja/mutteria rikki kuin se että saa 'tarpeeks' kireeseen kerralla.
toki näen noidenkin avolenkkien hyödyt tässä hommassa, mutta kunhan vaan höpisen ettei ne mitenkään pakollisia ole...
Jarruputkista, avolenkeistä ja tuumat/millit
Lähetetty: Ke Loka 07, 2009 7:59 am
Kirjoittaja pekka
Mää ostin tollasen avolenkki sarjan ihan vaan testin vuoksi ja ainakin kotona vesijohtojen turaamisessa ovat pirun hyvät, jarruihin en oo koittanu, mut periaate sama...
Jarruputkista, avolenkeistä ja tuumat/millit
Lähetetty: Ke Loka 07, 2009 8:08 am
Kirjoittaja A-V
Mää ostin tollasen avolenkki sarjan ihan vaan testin vuoksi ja ainakin kotona vesijohtojen turaamisessa ovat pirun hyvät, jarruihin en oo koittanu, mut periaate sama...
pitääköhän investoida itekin. työkaluja ei kuitenkaan koskaan ole liikaa...
Jarruputkista, avolenkeistä ja tuumat/millit
Lähetetty: Ke Loka 07, 2009 9:11 am
Kirjoittaja Pitu
Noita avolenkkejä alkaa kaipaaman, kun vanhat nipat on jumissa.
Kiintoavain pyörähtää ja poppareilla/putkitongilla rikkoo nipan.
Tossa tulee myös 6-kulmasen avaimen etu: se vielä pitää,kun 12- kulmanen pyörähtää.
Kiintolenkeillä pärjää kasausvaiheessa ja helposti aukeavilla nipoilla.
Laadukkaissa avaimissa yleensä mitat tarkempia, mikä helpottaa tiukassa paikassa.
Jarruputkista, avolenkeistä ja tuumat/millit
Lähetetty: Ke Loka 07, 2009 10:49 am
Kirjoittaja hentpe
Jumittuneen näköisen juntturin naputtelu kahdella pienellä vasaralla (toinen vasta puolelle ja toisella naputtaa) ja lämpöpuhaltimella lämmittäminen ennen ensimmäistäkään yritystä saattaa helpottaa paljon. Kun avain on pyörähtänyt sen ensimmäisen kerran voi aikaa palaa sen jälkeen vaikka miten ja sen jarruputken joutuu siinä kohtaa katkenneen uusimaan mitä suurimmalla todennäköisyydellä.
Jarruputkista, avolenkeistä ja tuumat/millit
Lähetetty: Ke Loka 07, 2009 12:58 pm
Kirjoittaja audiq
...jos on v-mäisessä paikassa niin kunnon knipexin papukaijat ovat toimineet pirun hyvin.
Knipexit toimii hyvin ja kuusikulmainen hylsy on se paras. Putki poikki ja hylsyllä auki.
Uusi putki kun ei juuri mitään maksa, niin vähemmällä pääsee, kun vaihtaa samalla senkin. Ei tarvitse sitten putkia erikeen alkaa vaihtamaan.
Jarruputkista, avolenkeistä ja tuumat/millit
Lähetetty: Ke Loka 07, 2009 4:34 pm
Kirjoittaja Jeep-Ukko
...jos on v-mäisessä paikassa niin kunnon knipexin papukaijat ovat toimineet pirun hyvin.
Knipexit toimii hyvin ja kuusikulmainen hylsy on se paras. Putki poikki ja hylsyllä auki.
Uusi putki kun ei juuri mitään maksa, niin vähemmällä pääsee, kun vaihtaa samalla senkin. Ei tarvitse sitten putkia erikeen alkaa vaihtamaan.
Meinasin ja myös sanoa, että putki poikki ja 6 kulmainen, jämpti hylsy.
Jarruputkista, avolenkeistä ja tuumat/millit
Lähetetty: To Loka 08, 2009 4:58 am
Kirjoittaja stidi
Mutta tämä ei auta ilmausruuviin jonka myös joutuu irrottaa ja joka on tod. näk. viel pahemmin juntturas. Lopputuloksena on et ottaa silintrin pöydälle ja irrotta ilmaruuvin siellä tai ilmaa sitten silinterin sen uuden letkun avulla....