Sivu 2/5

kone yskii ja sammuu...

Lähetetty: La Huhti 17, 2010 6:10 pm
Kirjoittaja Igor
Ne on siinä eessä hiukan eritasoissa, Jos ei oo saastekoneita niin alempi ja toisinpäin... Jos siis oikein muistan... eli laita siihen alempaan eli eestä oikeenpuoleiseen jollei siinä se jo ole...

kone yskii ja sammuu...

Lähetetty: La Huhti 17, 2010 6:13 pm
Kirjoittaja Cassu
Ne on siinä eessä hiukan eritasoissa, Jos ei oo saastekoneita niin alempi ja toisinpäin... Jos siis oikein muistan... eli laita siihen alempaan eli eestä oikeenpuoleiseen jollei siinä se jo ole...



selvä homma, en itsekkään muista kummassa on...  :-?

kone yskii ja sammuu...

Lähetetty: La Huhti 17, 2010 6:19 pm
Kirjoittaja Cassu
Tost ei nyt selvinnyt minkä merkkinen tai tyyppinen kaasutin sulla on. Nois kuiteskin on eroa melkoisesti ja suuttimien vaihdolla on usein suuri merkitys. Kyllä ton kokoinen kaasari riittää mut ei vakiona, veikkaan että sieltä ei tule tarpeeks soppaa läpi silloin kun isket lämän tiskiin.

Pitää olla suhteessa se polttoaine/ilmaseos muuten tumppaa siihen paikkaan

Siihen alipaineletkun paikkaan vastaan, että se pilli mikä ottaa tietonsa kaasuläppien yläpuolelta. Toisaaltaan on sellaisiakin autoja missä se letku on jo alunperin alapuolella, mut täs kohdassa sanoisin yläpuolelle.





mulla itse asiassa on kaasarin säätösarja, tääytyy varmaan jossain kohtaa vähän virittää kaasaria

kone yskii ja sammuu...

Lähetetty: La Huhti 17, 2010 6:21 pm
Kirjoittaja Igor
Juu tuli hiukan sekavasti tuohon viestiin eli mallia saastekone tuohon alempaan... Eli kokeileen vaan suurempaa suutinta/eri neuloja!;)

kone yskii ja sammuu...

Lähetetty: La Huhti 17, 2010 6:30 pm
Kirjoittaja maasturi
Alipaineletku pistetään niin kaasuttajaan että se on kaasuläpän yläpuolella. Jakaja ei saa tyhjäkäynnillä alipainetta vaan työskentely alueella vaan eikä käynnistettäessä ja myöskään kaasupohjassa. Näillä alueella ei tarvita vaan sillon kun moottoria kuormitetaan ja silloin saadaan kierrosherkkyyttä alipainella jakajaan. Alipaine kasvaa kierroksien mukaan ja sen mukaan jakajakin kääntyy....

kone yskii ja sammuu...

Lähetetty: La Huhti 17, 2010 6:38 pm
Kirjoittaja Igor
^ Tuo siis oli edelin ohjeesta, minkä kirjoitin...

Mut luulempa et karvaan suurempi kaasari olis poikaa tuota sinun mottia

ruokkimaan...

kone yskii ja sammuu...

Lähetetty: Su Huhti 18, 2010 6:54 am
Kirjoittaja raipe
en tiä onko järkevä ehdotus. no eikö toi pakokaasu analyysi paljastais ainakin ton gason määrän? voi olla pähkähullu ehdotus.

kone yskii ja sammuu...

Lähetetty: Su Huhti 18, 2010 10:36 am
Kirjoittaja A-V
onkos bensa uutta, ettei vuoden vanhaa.... ::)

kone yskii ja sammuu...

Lähetetty: Su Huhti 18, 2010 3:38 pm
Kirjoittaja Cassu
onkos bensa uutta, ettei vuoden vanhaa.... ::)



on uutta... ::)

kone yskii ja sammuu...

Lähetetty: Su Huhti 18, 2010 5:05 pm
Kirjoittaja hentpe
Jos jakaja noin ylensäkin toimii ei alipaine ennakonsäädön osuus viritetyssä koneessa ole mikään suuri. Monta kertaa alipaineella toimiva ennakon säätö on otettu kokonaan pois kun jyrkästä akselista johtuen alipaine on muutenkin heikko.



Kallistun itse samaan diagnoosiin kuin Culmala. Ei saa tarpeeksi kakkua. Kun painat nopeasti kaasua aineen määrän tarve kasvaa rajusti ja jos sitä ei tule kuin teelusikallinen kun tarvitaan kahvikupillinen, niin homma ei toimi. Huikkapumpun säädöstä vois lähteä liikkeelle. Kärymittarilla saa vähän osviittaa mutta muistakaa, et nää vanhat kasit pitää säätää CO:n osalta melko rikkaalle. Joku 1,5 on vielä liian laihalla.



600:nen Carterin AFB pitäis riittää hyvin 360:lle. Ainakin, kun Jaska vaihto siihen mun vanhaan Hornaan sen Carterin, niin alko toimia paljon paremmin. Siinä loppui aine selvästi 4500rpm kohdalla ja se kävi läpi koko alueen hiukan laihalla minkä takia esim. pakolämmöt nosti koko moottorin lämpöä ja aiheutti lämpöongelmaa. Mun aikana siinä oli joku Hollikan 600:nen alipaine toisioilla.