AMC 343
Lähetetty: Ti Marras 30, 2010 7:15 am
66-69 ja 70-> lohkojen korkeusero on alle millin.
Viralliset lukemat tuumissa 9.175 ja 9.208 (Lähde: American Motors Corporationin julkaisu: Performance American Style).
Eroa siis noin 0,8 mm.
Jos sattuu olemaan tasoiltaan koskemattomat kannet ja lohko pitäisi uudemmasta imusarjasta höylätä tuo 0,8 mm tiivistepinnoilta ja pohjasta 1,4 kertaa tuo mitta eli 1,1 mm. Tämä, jos haluaa nk. viimesen päälle. Käytännön elämässä ei merkitystä, jos laittaa vaikka vähän silikoonia tiivisteeseen ja päätytiivisteen tilalle pelkkää silikoonia.
Heitto ja imuvuodon vaara tietysti lisääntyy, jos on 66-69 lohko ja siitä on ajettu kansitasoja ja kansia ja siihen meinaa laittaa uudemman koneen imusarjan. Kannattaa ainakin sovittaa ensin ja todeta tilanne.
Esim. HV:n tapauksessa (vanha imusarja uuteen koneeseen) tarvitaan sitten tietty paksummat imusarjan tiivisteet.
Viralliset lukemat tuumissa 9.175 ja 9.208 (Lähde: American Motors Corporationin julkaisu: Performance American Style).
Eroa siis noin 0,8 mm.
Jos sattuu olemaan tasoiltaan koskemattomat kannet ja lohko pitäisi uudemmasta imusarjasta höylätä tuo 0,8 mm tiivistepinnoilta ja pohjasta 1,4 kertaa tuo mitta eli 1,1 mm. Tämä, jos haluaa nk. viimesen päälle. Käytännön elämässä ei merkitystä, jos laittaa vaikka vähän silikoonia tiivisteeseen ja päätytiivisteen tilalle pelkkää silikoonia.
Heitto ja imuvuodon vaara tietysti lisääntyy, jos on 66-69 lohko ja siitä on ajettu kansitasoja ja kansia ja siihen meinaa laittaa uudemman koneen imusarjan. Kannattaa ainakin sovittaa ensin ja todeta tilanne.
Esim. HV:n tapauksessa (vanha imusarja uuteen koneeseen) tarvitaan sitten tietty paksummat imusarjan tiivisteet.