Sivu 3/3

laikka-avo tai muuten vaan jäte

Lähetetty: Su Heinä 29, 2012 7:31 pm
Kirjoittaja pekka
Itseasiassa 4 ovisuutta kaverin kanssa pähkäiltiin ja tultiin siihen tulokseen, että etuovea jatkettaisiin 20cm takaovella ja tolppaa siirretään.  Loput takaovesta hitsataan umpeen.   Jos ovea jatkaa, niin siitä just pääsisi takapenkille.







-Helmakoteloiden vahvistus orkkis tyyliin (raipelta voi käydä lunttaamassa)
Missä tuo olisi nähtävillä?  Löytyykö jokin linkki?

Raipe pitää kortteeria mansessa. Ei taida kuvia olla otettuna kellään. Hyvä mahis on, että tulee pick-nickiin caanolla.

laikka-avo tai muuten vaan jäte

Lähetetty: Su Heinä 29, 2012 8:22 pm
Kirjoittaja raipe
ehkä,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

laikka-avo tai muuten vaan jäte

Lähetetty: Su Heinä 29, 2012 8:27 pm
Kirjoittaja juhap
Kerran, kun Caano oli vielä projekti, niin silmäilin nuo jäykisteet. On joltisenkin hankalat tehdä kotikonstein. Pitää kait neuvotella vastaavien hyväksymisestä. Pohjaan nimittäin on uhrattu vaivaa ja peltiä. Samoin kynnysten sisään ja sitten vielä ne sisällä olevat peltikotelot ym ym.



RHS palkkia oikeisiin paikkoihin jos tarjoaa, niin voi saada alkuperäistä jäykemmän. Concordesta ja Eaglesta aikoinaan Griffithin pajalla tekivät avoja, niin hitsasivat pohjan alapuolelle etuapurungosta taka apurunkoon (siis palkkeihin) kakkosnelosen (50x100) palkin. Ja sitten vaan vannesahalla katto pois! Ja "sikakitillä" lasikuitukuoret turvakaaren päälle ja jotakin rekvisiittaa lisäksi. Ja ei kun asiakkaalle! Nehän kait oli myyty etukäteen avoautoina, vaikka dealerilta lähti 2d sedani ovesta ulos... Pikku lenkki Griffinin pajoille, ja vot...

laikka-avo tai muuten vaan jäte

Lähetetty: Su Heinä 29, 2012 9:21 pm
Kirjoittaja RamiS
Multa löytyy 2d ovi aihiot Hyvinkäältä edullisesti.



RS

laikka-avo tai muuten vaan jäte

Lähetetty: Ma Heinä 30, 2012 7:06 pm
Kirjoittaja Dodge_Charger
Ei kyllä tää menee niin monimutkaiseksi, notta parempi on pysyä alkuperäises suunnitelmas ja katto vain alas. :-X



Tuossa pykäliä



17 §

Luvanvaraiset korimuutokset



Korimuutokseen tulee hakea lupa jos:



a) auto muutetaan mallisarjaan kuulumattomaksi avomalliksi;



b) auton ovien tai kattopylväiden lukumäärä muutetaan mallisarjan ulkopuolella;



c) auton kori korvataan mallisarjaan kuulumattomalla korilla;



d) omamassaltaan enintään 1 500 kg:n maastoauton kori korotetaan;



e) auton kori korotetaan omavalmisteisella korotussarjalla runkoon nähden; tai



f) korin leveyttä suurennetaan enemmän kuin 100 mm.





25 §

Avoautomuunnokset



1. Auton mallisarjaan kuuluvan avoautomuunnoksen saa tehdä seuraavin edellytyksin:



a) runko ja kori vahvistetaan vastaamaan avoautoversiota; ja



b) tuulilasinkehyksen on lujuudeltaan vastattava avoauton tuulilasinkehystä; jollei tätä voida osoittaa tai jos esikuvana olevassa mallissa on ollut turvakaari, on turvakaari asennettava myös muutettuun autoon, jolloin turvakaaren on oltava alkuperäisen tai 27 §:ssä määrätyn mukainen.



2. Auton, jota ei ole ollut saatavana avoautona, saa muuttaa avoautoksi seuraavin edellytyksin:



a) auton kori ja runko vahvistetaan riittävästi;



b) vahvistuksien lujuus voidaan selvittää luotettavasti; ja



c) autoon asennetaan 27 §:ssä tarkoitettu turvakaari.





27 §

Turvakaari



1. Autoon saa asentaa turvakaaren. Jos tässä päätöksessä on määrätty turvakaari pakolliseksi, on sen oltava valtakunnallisen rekisteröidyn autourheilujärjestön hyväksymää mallia.



2. Henkilö- ja pakettiautossa (M1- ja N1-luokka) hyväksytään turvakaari, joka on valmistettu seinämän vahvuudeltaan vähintään 1,5 mm:n ja halkaisijaltaan vähintään 50 mm:n teräsputkesta ja joka on varustettu ainakin yhdellä auton pituussuunnassa symmetrisesti sijoitetulla vastaavan vahvuisella vinotuella tai joka omaa vastaavan lujuuden. Turvakaari vinotukineen on kiinnitettävä pulttiliitoksella koriin tai runkoon käyttäen riittävän suurikokoisia vahvikelevyjä. Turvakaaren korkeuden kuljettajan istuimen istuinpinnasta on oltava vähintään 85 cm mitattuna istuimen selkänojan suunnassa.

laikka-avo tai muuten vaan jäte

Lähetetty: Ma Heinä 30, 2012 9:53 pm
Kirjoittaja juhap
Tämähän koskee Americania kun ottaa laipion pois ja laittaa 2 ovisen ovet ja kylkipalat.



"1. Auton mallisarjaan kuuluvan avoautomuunnoksen saa tehdä seuraavin edellytyksin:



a) runko ja kori vahvistetaan vastaamaan avoautoversiota; ja



b) tuulilasinkehyksen on lujuudeltaan vastattava avoauton tuulilasinkehystä"



Silloinhan se vastaa alkuperäistä. Eix ni...

laikka-avo tai muuten vaan jäte

Lähetetty: Ti Heinä 31, 2012 5:55 am
Kirjoittaja pekka
Juuri niin.

laikka-avo tai muuten vaan jäte

Lähetetty: Ti Heinä 31, 2012 1:23 pm
Kirjoittaja HEKE
Mulla on tommonen avoksi muutettu Buick myöskin(vm 51)..Muutoskatsastuksessa piti korjaamokäsikirjasta esittää kuvilla että avoja on ollut oikeasti olemassa. kori ja runkolisävahvikkeet oli selvästi alta ja sisäsivuilta nähtävissä. Tuulilasinkarmista katsuri pyyti vastuuvapauslapun jossa kerrottiin kuka teki,miten teki ja millä teki.(ite tein,raudasta vääntelin ja migillä hitsasin) Ihan ruutupaperille konttorilla tuo tehtiin.

 Avoamericanon kuvia löytynee helposti ja rautahommat kun tekee Oikeasti silleen että kestää katolleen ajaa ja ovet auki tunkkailla puskurin vierestä korin notkumatta niin luulisi ettei tuossa mitään hankaluuksia.

   :)saunailloissa ja muissa hmm.... illanvietollisissa tapahtumissa voi kuulla muunkinlaisia versioita avon teosta...kannattaa käydä kuuntelemassa jos kohdalle sattuu :)