360 kansipahvit vai jotain muuta?
360 kansipahvit vai jotain muuta?
Yksi toinen juttu, mikä mulla oli chieffissä kun se tuli mulle. Se ei tehnyt painetta vaan söi kaiken nesteen ja veden> minuuttien aikana. Kun kannentiivisteeseen oli palanut reikä keskimmäisten pyttyjen tienoille. Eli mistä ohuin kohta palotilan ja nestetilan välissä.
Tiedä mitä silläkin todellisuudessa tapahtunut mutta täydestä vauhdista alavesiletku pääsi irti. Liekkö kiristetty kunnolla lemmari. Siinäkin oli jostain syystä sitä vikaa että lämpeni liikaa kansipahvareiden jälkeen. Homma rauhoittui kun pistin siihen kunnollisen tuulettimen ja viskon puhaltaan kylmää ilma. Tai sitten oli ilmalukko jossain imusarjassa . Ajossa oli normaali.
Jostain ne ilmakuplat tulee sinne. Jos loki tai kansi halki, sitäkin ollut muissa moottorissa aiheuttaan sen että kuplii :( Ehkä olis mahdollista että purkaa ja tutkii kaikki kunnolla. Tuokin sen ikäinen että vahingossa saattanut olla vedet sisässä ja pakkaset yllättänyt. En halua piruja maalata seinälle. Mutta tuokin pitäis porukalla tietäjien kanssa purkaa ja tutkia kunnolla :)
Tiedä mitä silläkin todellisuudessa tapahtunut mutta täydestä vauhdista alavesiletku pääsi irti. Liekkö kiristetty kunnolla lemmari. Siinäkin oli jostain syystä sitä vikaa että lämpeni liikaa kansipahvareiden jälkeen. Homma rauhoittui kun pistin siihen kunnollisen tuulettimen ja viskon puhaltaan kylmää ilma. Tai sitten oli ilmalukko jossain imusarjassa . Ajossa oli normaali.
Jostain ne ilmakuplat tulee sinne. Jos loki tai kansi halki, sitäkin ollut muissa moottorissa aiheuttaan sen että kuplii :( Ehkä olis mahdollista että purkaa ja tutkii kaikki kunnolla. Tuokin sen ikäinen että vahingossa saattanut olla vedet sisässä ja pakkaset yllättänyt. En halua piruja maalata seinälle. Mutta tuokin pitäis porukalla tietäjien kanssa purkaa ja tutkia kunnolla :)
360 kansipahvit vai jotain muuta?
No tehdään näin: joku lainaa mulle v8 motin tohon chieffiin niin ajan se susisafarille ja konttiin toi oma 360 pata, siinä yksi rastitehtävä kuka keksii vian..
Kyllä näyttää pahasti siltä että paffit on vainaat:
1. otin tulpat irti ja männät näytti märiltä.. tuskin gason kuivuminen puoltatuntia mäntien päältä kestää?
2. kokeilin tiiviillä korkilla ja n. 5km sai ajettua tiellä, kun ajoi pienillä kierroksilla, kovemmilla kierroksilla alkoi työntään nesteitä pihalle höyrynä..
3. otin paisarin korkin irti ja valkosta vaahtoa / nestettä jossa kuplia valui pihalle, kovemmilla kierroksilla ryöpsähteli..
4. Tulpat näytti tältä: :-[


Pitää huomenna mitata vielä puristuspaineet.. :-/
Kyllä näyttää pahasti siltä että paffit on vainaat:
1. otin tulpat irti ja männät näytti märiltä.. tuskin gason kuivuminen puoltatuntia mäntien päältä kestää?
2. kokeilin tiiviillä korkilla ja n. 5km sai ajettua tiellä, kun ajoi pienillä kierroksilla, kovemmilla kierroksilla alkoi työntään nesteitä pihalle höyrynä..
3. otin paisarin korkin irti ja valkosta vaahtoa / nestettä jossa kuplia valui pihalle, kovemmilla kierroksilla ryöpsähteli..
4. Tulpat näytti tältä: :-[
Pitää huomenna mitata vielä puristuspaineet.. :-/
360 kansipahvit vai jotain muuta?
Jos sulla pääsee niin paljon vettä pyttyy, että männät on puolen tunnin päästä sammutuksesta märät, niin pakokaasu pitäis olla todella runsasta valkoista savutusta.
360 kansipahvit vai jotain muuta?
Sami, mihin ne männät kuivuis, ei se kosteus (oli sitten bensaa palotilassa tai vettä) pääse sammutetusta koneesta mihinkään, ainakaan kaikista pytyistä, muuten kuin jos on jompikumpi venttiili auki ja silloinkin huonosti!!
360 kansipahvit vai jotain muuta?
Jos sylinterin kautta kulkee nestettä ovat tulpat puhtaat kuin kaupasta just ostetut. Samoin mäntä.
360 kansipahvit vai jotain muuta?
Sami, mihin ne männät kuivuis, ei se kosteus (oli sitten bensaa palotilassa tai vettä) pääse sammutetusta koneesta mihinkään, ainakaan kaikista pytyistä, muuten kuin jos on jompikumpi venttiili auki ja silloinkin huonosti!!
Tarkoitn sitä että tulpat ollu pois sen puol tuntia..
360 kansipahvit vai jotain muuta?
Jos sylinterin kautta kulkee nestettä ovat tulpat puhtaat kuin kaupasta just ostetut. Samoin mäntä.
Eli ton mukaan ei sitten paljoa mene vettä ainakaan sylinteriin..
Mutta mistä toi kupliminen sitten vois johtua?
Suikka ei tee noin voimakasta kuplimista vaikka siinäkin oli tota ryöpsähtelyä.. eikä se keitä muutamassa minuutissa.
360 kansipahvit vai jotain muuta?
::) ei sinne sylkkyyn vettä välttämättä pääsekään, alipaine pienempi kuin puristuspaine, eli puristustahdilla tyyöntää painetta j-järjestelmään.
360 kansipahvit vai jotain muuta?
tutkitaan..

Näppärä sivusiirto, toista palkkia tosin tarvii pykälä laskea ettei talja hankaa.. Sillon tosin taitaa nostokorkeus loppua kesken..

Näppärä sivusiirto, toista palkkia tosin tarvii pykälä laskea ettei talja hankaa.. Sillon tosin taitaa nostokorkeus loppua kesken..
360 kansipahvit vai jotain muuta?
Löyty tollanen, tarvitaanko sitä?

Kannet pöydällä:

Hiukan raaputtelin karstaa jo pois, luulin jo että parillisten pyttyjen kansi oli halki kun tiivisteestä oli jääny mömmöö kanteen:


Ei näytä pahalta?

näyttää pahalta:

Shaissee:

Näytti siltä, kuin toinen tiiviste olis aikoinaan laitettu liimalla kiinni ja liimasta jääny Pahkurat vesikanavien kohtaan? :o :o :-?
Kattelin, että noi victorin kansipaffit olis isommalla reiällä, kuin noi vanhat?
Lienevät 401:sen paffit?
Haittaaks se? :-[ :-?
Kannet pöydällä:
Hiukan raaputtelin karstaa jo pois, luulin jo että parillisten pyttyjen kansi oli halki kun tiivisteestä oli jääny mömmöö kanteen:
Ei näytä pahalta?
näyttää pahalta:
Shaissee:
Näytti siltä, kuin toinen tiiviste olis aikoinaan laitettu liimalla kiinni ja liimasta jääny Pahkurat vesikanavien kohtaan? :o :o :-?
Kattelin, että noi victorin kansipaffit olis isommalla reiällä, kuin noi vanhat?
Lienevät 401:sen paffit?
Haittaaks se? :-[ :-?