Sivu 3/3

Mistä me oikeen maksetaan ?

Lähetetty: Ti Huhti 01, 2008 7:09 am
Kirjoittaja Junde
Kuten olette huomannut niin nykybensa ei ole samaa tavaraa kuin se jota vaahtosammuttimen kokoisina letkulla imettiin! Tätä nykyistä lisäaineistettua kamaa jos pääsee suuhun tippakaan niin tuntuu että limakalvot räjähtää. :o



Tosiasia on että bensiini vanhenee seisotuksessa koska ne hienommat tisleet haihtuu seisotuksen aikana ja karkeammat lisäaineet (joilla siis osittain korvattu se entinen lyijy) kiteytyy ja valuu pohjalle. Jos laitteessa on kovin pienet kanavat polttoaineelle niin nämä kiteytyneet ainesosaset saattavat jopa kokonaan tukkia kanavan, yleensä vain osittain jolloin kone ei käynnisty kun vasta kikkailun jälkeen.



Pienkoneissa suositellaankin tankin tyhjentämistä seisonnan ajaksi ja lopun bensan käyttämistä jotta kanavatkin tyhjenevät. Ajoneuvoissa yleensä riittää kun tankkiin lisää n.10% tuoretta bensaa, jolloin tankatessa ainekset sekkoittuvat ja mukaan tulee hienompia tisleitä jotka syttyvät herkemmin.



Huomioikaa että jos teillä on varatankeissa bensaa niin se ei vanhene samalla tavalla jos säiliö on lähes täysi ja astiaa ravistaa ennen käyttöä! Edellytyksellä siis että astia on ilmatiivis.







Mitä hienommiksi polttoaineet tulevat, sitä huonommin ne kestävät seisotusta ja mitä hienommiksi laitteet tulevat sitä krantumpia ne ovat polttoaineesta.

Mistä me oikeen maksetaan ?

Lähetetty: Su Huhti 20, 2008 8:30 am
Kirjoittaja KS
Tossa on jo jonkin aikaa ollu sitä ongelmaa havaittavissa, et talven seisonnan jälkeen ei lähde käyntiin. Kun kiertää uudet kynttilät reikiinsä ni jo toimii. Eikä välttämättä oo ollu vanhat tulpat mitkä joutuu vaihtamaan. Olisko niin, että vanhentunu gaso vaatii voimakkaamman kipinän syttyäkseen?? Toinen teoria on, että gasosta jää jotain karppaa tulpan pintaan joka ajan myötä syövyttää tai jotain eikä tulppa enää pelaa oikein paineen alla.



Toisinaan menovesi saattaa seisoa kaksikin vuotta "maan alla" varmuus varastona ennenkuin se liikahtaa,sit vuosi harraste biilissä. Näin jossain maissa

jossakin. jonkin tiedon mukaan Bentseeni on korvattu toisella aineella.



Mistä me oikeen maksetaan ?

Lähetetty: To Huhti 24, 2008 3:21 pm
Kirjoittaja jjilmarinen
Pitkäkatto huilasi 4kk ja lähti ilman kikkailua käyntiin. Akun kengät kiinni ja starttaamaan. Jäi jopa käymään heti tyhjäkäyntiä. Varmaan sitten sammuu perjantaina jonnekin Turku-Tampere välille....

:-[

Mistä me oikeen maksetaan ?

Lähetetty: To Huhti 24, 2008 8:29 pm
Kirjoittaja CULMALA
Tossa on jo jonkin aikaa ollu sitä ongelmaa havaittavissa, et talven seisonnan jälkeen ei lähde käyntiin. Kun kiertää uudet kynttilät reikiinsä ni jo toimii. Eikä välttämättä oo ollu vanhat tulpat mitkä joutuu vaihtamaan. Olisko niin, että vanhentunu gaso vaatii voimakkaamman kipinän syttyäkseen?? Toinen teoria on, että gasosta jää jotain karppaa tulpan pintaan joka ajan myötä syövyttää tai jotain eikä tulppa enää pelaa oikein paineen alla.



Toisinaan menovesi saattaa seisoa kaksikin vuotta "maan alla" varmuus varastona ennenkuin se liikahtaa,sit vuosi harraste biilissä. Näin jossain maissa

jossakin. jonkin tiedon mukaan Bentseeni on korvattu toisella aineella.






Joskus ollaan saatu vehkeet käyntiin vanhaa moottoripyörä kikkaa käyttämällä, eli esilämmitetty sytytystulpat esim. sytkärillä. Sen jälkeen on ollut helpompaa

Mistä me oikeen maksetaan ?

Lähetetty: Pe Huhti 25, 2008 3:33 pm
Kirjoittaja Enzo
-84 Partner-moottorisaha seisoi 90- luvulla käyttämättömänä useita vuosia, eikä koskaan ollut käynnistysvaikeuksia. :)