Lämpö ongelma... prkl
Lämpö ongelma... prkl
Termari laitettu paikalleen ja auto koekäytetty paikallaan, ei ole ajettu... Tyhjäkäynnillä lämpötila nousee 82 asteeseen ja pysyy siinä mutta kun kierroksia nostaa lähtee lämpötila nousemaan, kun kierrokset laskee taas tyhjäkäynnille, lähtee lämpötila erittäin erittäin hitaasti laskemaan...
Olisikohan ongelma syylärissä, pakokaasu kuplia en syylärissä näy joten kai se kansipahvi on ok...
Onko mielipiteitä...? kyselin syylärin korjausta ja hinta haarukka on 250-400 euroa ja alan kallistu syylärin korjaamiseen. Kannattaako syyläri korjauttaa!?!
Olisikohan ongelma syylärissä, pakokaasu kuplia en syylärissä näy joten kai se kansipahvi on ok...
Onko mielipiteitä...? kyselin syylärin korjausta ja hinta haarukka on 250-400 euroa ja alan kallistu syylärin korjaamiseen. Kannattaako syyläri korjauttaa!?!
Lämpö ongelma... prkl
Jos ylävesiletku on kova, ei vesi kierrä jäähdyttimessä.
Kennotusta halvempi on esim joku tarvikesyylari, esim US-partista tai RP:sta alumiininen ns Ford-mallinen, johon joutuu kyllä itse väkertää kiinnityksen. Mutta jos haluaa pysytellä orkkis-lookissa, on kennotus oikea tapa.
Kennotusta halvempi on esim joku tarvikesyylari, esim US-partista tai RP:sta alumiininen ns Ford-mallinen, johon joutuu kyllä itse väkertää kiinnityksen. Mutta jos haluaa pysytellä orkkis-lookissa, on kennotus oikea tapa.
Lämpö ongelma... prkl
Kyllä vesi kiertää, se ei ole ongelma... Ongelma on että vesi ei jäähdy / vesi lämpee likaa. Mikä on RP? :-?
Onko uudelleen kennotettu syyläry yhtä hyvä kuin uusi tarvike?
Onko uudelleen kennotettu syyläry yhtä hyvä kuin uusi tarvike?
Lämpö ongelma... prkl
Jos kennottaja on hyvä, on se todennäköisesti parempi kuin uusi tarvike.
Lämpö ongelma... prkl
RP:llä tarkoitin Racers Placea Keravalla.
Nykyään ei saa enää kolmirivisiä kennoja, mutta väittävät nykyisen kaksirivisen olevan yhtä hyvän.
Itse kennotin Javen syylärin Helsingissä, enää en muista paljonko maksoi silloin, kone käy pikkuisen turhan lämpimänä ja seuraavaksi meinaan kokeilla isoa alujäähdytintä, isoa sähköflektiä ja uutta alumiinista high flow vesipumppua.
Nykyään ei saa enää kolmirivisiä kennoja, mutta väittävät nykyisen kaksirivisen olevan yhtä hyvän.
Itse kennotin Javen syylärin Helsingissä, enää en muista paljonko maksoi silloin, kone käy pikkuisen turhan lämpimänä ja seuraavaksi meinaan kokeilla isoa alujäähdytintä, isoa sähköflektiä ja uutta alumiinista high flow vesipumppua.
Lämpö ongelma... prkl
Termari laitettu paikalleen ja auto koekäytetty paikallaan, ei ole ajettu... Tyhjäkäynnillä lämpötila nousee 82 asteeseen ja pysyy siinä mutta kun kierroksia nostaa lähtee lämpötila nousemaan, kun kierrokset laskee taas tyhjäkäynnille, lähtee lämpötila erittäin erittäin hitaasti laskemaan...
Olisikohan ongelma syylärissä, pakokaasu kuplia en syylärissä näy joten kai se kansipahvi on ok...
Onko mielipiteitä...? kyselin syylärin korjausta ja hinta haarukka on 250-400 euroa ja alan kallistu syylärin korjaamiseen. Kannattaako syyläri korjauttaa!?!
Tarkkailitko samalla sitä alavesiletkua??? Ettei vaan mene kasaan. Jos letkut pysyvät kuosissaan, niin eipä ole muita vaihtoehtoja kuin se jäähdyttimen vaihto tai kennotus (suosittelen kennotusta).
Lämpö ongelma... prkl
Alavesiletku on uusittu, vesi kiertää ja letku ei ole kasassa... joten kennotukseen menee!
Lämpö ongelma... prkl
öö, asialla ei varmaankaan ole mitään tekemistä minkään kanssa, mutta mulla on koneen orkkis syyläri jolla kone kävi kuumana ja keitteli, kunnes putsasin lohkon vesireitit siitä n.30 vuoden aikana keräytyneestä paskasta mitä pakkasproppujen alta paljastui. käytännössä viiteen senttiin asti semmosta hiekan näköstä ruostepaskaa lojui vesitilassa sylinteriputkien ympärillä.. ihmekös tuo ettei jäähdyttänyt... nyt putsauksen jälkeen on pitänyt lämpönsä muuttamatta mitään muuta.
putsaus oli aika paska juttu, kone irti ja proput lyömällä irti/rikki, sitten semmosella pyöreällä pitkulaisella teräsharjalla rassaamaan ja rukarilla törkkimään nurkkia proppujen rei'istä...
samaa voi kokeilla semmosilla töhnillä mitä lisätään jäähdytysnesteeseen joiden pitäs putsata. kokeilin itekin ja paskaa tuli ulos KYLLÄ, mutta se määrä mitä oli jäljellä lohkossa oli aika yllättävää...
toki totta on, että kennotus on pomminvarma parannus jäähdytykseen jokatapauksessa.
putsaus oli aika paska juttu, kone irti ja proput lyömällä irti/rikki, sitten semmosella pyöreällä pitkulaisella teräsharjalla rassaamaan ja rukarilla törkkimään nurkkia proppujen rei'istä...
samaa voi kokeilla semmosilla töhnillä mitä lisätään jäähdytysnesteeseen joiden pitäs putsata. kokeilin itekin ja paskaa tuli ulos KYLLÄ, mutta se määrä mitä oli jäljellä lohkossa oli aika yllättävää...
toki totta on, että kennotus on pomminvarma parannus jäähdytykseen jokatapauksessa.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Lämpö ongelma... prkl
Joo mietin itsekkin tota koneen vesitilan putsausta... On vaan niin iso homma. Mulla sen varmaan kyllä saa tehtyä ilman että koneen irrottaa, on meinaa noi lokarit ja maski aika helppo irrottaa ja silloin pääsee koneeseen lähes joka puolelle käsiksi... eli jos ei syylärin korjaus auta täytyneepi se tehdä.
Mites sitä vesitilan putsaus ainetta saako ihan varaosa kaupasta?
Mites sitä vesitilan putsaus ainetta saako ihan varaosa kaupasta?
Lämpö ongelma... prkl
porissa oli ainakin motonetissä ja vastaavissa... engine flush? tai jotain... mut ei sitä mikä menee öljyn sekaan siis... vai olikohan se syylärin putsausaineen nimellä tms.. pari vuotta aikaa...
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D