Lämpö ongelma... prkl

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
Cassu
Viestit: 292
Liittynyt: Ke Joulu 17, 2003 2:59 pm

Lämpö ongelma... prkl

Viesti Kirjoittaja Cassu »

Termari laitettu paikalleen ja auto koekäytetty paikallaan, ei ole ajettu... Tyhjäkäynnillä lämpötila nousee 82 asteeseen ja pysyy siinä mutta kun kierroksia nostaa lähtee lämpötila nousemaan, kun kierrokset laskee taas tyhjäkäynnille, lähtee lämpötila erittäin erittäin hitaasti laskemaan...

Olisikohan ongelma syylärissä, pakokaasu kuplia en syylärissä näy joten kai se kansipahvi on ok...

Onko mielipiteitä...? kyselin syylärin korjausta ja hinta haarukka on 250-400 euroa ja alan kallistu syylärin korjaamiseen. Kannattaako syyläri korjauttaa!?!
Avatar
KK
Viestit: 2965
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 9:27 am

Lämpö ongelma... prkl

Viesti Kirjoittaja KK »

Jos ylävesiletku on kova, ei vesi kierrä jäähdyttimessä.

Kennotusta halvempi on esim joku tarvikesyylari, esim US-partista tai RP:sta alumiininen ns Ford-mallinen, johon joutuu kyllä itse väkertää kiinnityksen. Mutta jos haluaa pysytellä orkkis-lookissa, on kennotus oikea tapa.
Cassu
Viestit: 292
Liittynyt: Ke Joulu 17, 2003 2:59 pm

Lämpö ongelma... prkl

Viesti Kirjoittaja Cassu »

Kyllä vesi kiertää, se ei ole ongelma... Ongelma on että vesi ei jäähdy / vesi lämpee likaa. Mikä on RP? :-?

Onko uudelleen kennotettu syyläry yhtä hyvä kuin uusi tarvike?
Avatar
pekka
Viestit: 4938
Liittynyt: To Tammi 23, 2003 6:59 pm
Paikkakunta: Parainen

Lämpö ongelma... prkl

Viesti Kirjoittaja pekka »

Jos kennottaja on hyvä, on se todennäköisesti parempi kuin uusi tarvike.
Avatar
KK
Viestit: 2965
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 9:27 am

Lämpö ongelma... prkl

Viesti Kirjoittaja KK »

RP:llä tarkoitin Racers Placea Keravalla.

Nykyään ei saa enää kolmirivisiä kennoja, mutta väittävät nykyisen kaksirivisen olevan yhtä hyvän.

Itse kennotin Javen syylärin Helsingissä, enää en muista paljonko maksoi silloin, kone käy pikkuisen turhan lämpimänä ja seuraavaksi meinaan kokeilla isoa alujäähdytintä, isoa sähköflektiä ja uutta alumiinista high flow vesipumppua.
Avatar
hentpe
Viestit: 2981
Liittynyt: Ti Tammi 28, 2003 4:22 pm

Lämpö ongelma... prkl

Viesti Kirjoittaja hentpe »

Termari laitettu paikalleen ja auto koekäytetty paikallaan, ei ole ajettu... Tyhjäkäynnillä lämpötila nousee 82 asteeseen ja pysyy siinä mutta kun kierroksia nostaa lähtee lämpötila nousemaan, kun kierrokset laskee taas tyhjäkäynnille, lähtee lämpötila erittäin erittäin hitaasti laskemaan...

Olisikohan ongelma syylärissä, pakokaasu kuplia en syylärissä näy joten kai se kansipahvi on ok...

Onko mielipiteitä...? kyselin syylärin korjausta ja hinta haarukka on 250-400 euroa ja alan kallistu syylärin korjaamiseen. Kannattaako syyläri korjauttaa!?!



Tarkkailitko samalla sitä alavesiletkua??? Ettei vaan mene kasaan. Jos letkut pysyvät kuosissaan, niin eipä ole muita vaihtoehtoja kuin se jäähdyttimen vaihto tai kennotus (suosittelen kennotusta).
Cassu
Viestit: 292
Liittynyt: Ke Joulu 17, 2003 2:59 pm

Lämpö ongelma... prkl

Viesti Kirjoittaja Cassu »

Alavesiletku on uusittu, vesi kiertää ja letku ei ole kasassa... joten kennotukseen menee!
Avatar
A-V
Viestit: 7629
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

Lämpö ongelma... prkl

Viesti Kirjoittaja A-V »

öö, asialla ei varmaankaan ole mitään tekemistä minkään kanssa, mutta mulla on koneen orkkis syyläri jolla kone kävi kuumana ja keitteli, kunnes putsasin lohkon vesireitit siitä n.30 vuoden aikana keräytyneestä paskasta mitä pakkasproppujen alta paljastui. käytännössä viiteen senttiin asti semmosta hiekan näköstä ruostepaskaa lojui vesitilassa sylinteriputkien ympärillä.. ihmekös tuo ettei jäähdyttänyt... nyt putsauksen jälkeen on pitänyt lämpönsä muuttamatta mitään muuta.



putsaus oli aika paska juttu, kone irti ja proput lyömällä irti/rikki, sitten semmosella pyöreällä pitkulaisella teräsharjalla rassaamaan ja rukarilla törkkimään nurkkia proppujen rei'istä...



samaa voi kokeilla semmosilla töhnillä mitä lisätään jäähdytysnesteeseen joiden pitäs putsata. kokeilin itekin ja paskaa tuli ulos KYLLÄ, mutta se määrä mitä oli jäljellä lohkossa oli aika yllättävää...



toki totta on, että kennotus on pomminvarma parannus jäähdytykseen jokatapauksessa.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Cassu
Viestit: 292
Liittynyt: Ke Joulu 17, 2003 2:59 pm

Lämpö ongelma... prkl

Viesti Kirjoittaja Cassu »

Joo mietin itsekkin tota koneen vesitilan putsausta... On vaan niin iso homma. Mulla sen varmaan kyllä saa tehtyä ilman että koneen irrottaa, on meinaa noi lokarit ja maski aika helppo irrottaa ja silloin pääsee koneeseen lähes joka puolelle käsiksi... eli jos ei syylärin korjaus auta täytyneepi se tehdä.

Mites sitä vesitilan putsaus ainetta saako ihan varaosa kaupasta?
Avatar
A-V
Viestit: 7629
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

Lämpö ongelma... prkl

Viesti Kirjoittaja A-V »

porissa oli ainakin motonetissä ja vastaavissa... engine flush? tai jotain... mut ei sitä mikä menee öljyn sekaan siis... vai olikohan se syylärin putsausaineen nimellä tms.. pari vuotta aikaa...
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Vastaa Viestiin