Sivu 3/13

käynnistys ongelma... iso sellainen

Lähetetty: Su Huhti 12, 2009 7:08 pm
Kirjoittaja coronetti
Pyörikö kone käsin pyörittämällä?Sit tuli mieleen semmonen juttu,kun mä ostin aikoinaan uuden kärkijakajan moparin 360 moottoriin,niin sen kun laitto paikalleen kone starttas huonosti ja tahmoen mut entisellä käynnisty heti.Siinä uudessa jakajassa oli hieman pitempi akseli joka ilmeisesti painatti öljypumppua ja samalla myös varmaankin nokka-akselia.En tutkinu silloin sen tarkemmin kun purin koko auton atomeiksi.En tiedä auttoko yhtään,mut tuli vaan mieleen.

käynnistys ongelma... iso sellainen

Lähetetty: Su Huhti 12, 2009 7:15 pm
Kirjoittaja raipe
eiks tossa kolmos pukissa oo toi päittäisvälys laakerin sivuilla?

käynnistys ongelma... iso sellainen

Lähetetty: Su Huhti 12, 2009 7:28 pm
Kirjoittaja JAMANT
Eli puuttuisko nyt sitten päittäislaakeri kokonaan, muuten tuo tarkoittais että laakeri on halki koko matkalta, jos se näkyy pukin molemmilta puolilta!!??

käynnistys ongelma... iso sellainen

Lähetetty: Su Huhti 12, 2009 7:47 pm
Kirjoittaja Cassu
Eli puuttuisko nyt sitten päittäislaakeri kokonaan, muuten tuo tarkoittais että laakeri on halki koko matkalta, jos se näkyy pukin molemmilta puolilta!!??



näyttää samalta pukin kummallaki puolella, onko toi mikä näkyy se päittäisvälyys vai laakeri?  

Mitä se oiken käytännössä tarkoittaa???  Annoin koneistamon kasata alakerran koska itellä ei ollut kyseisestä asiasta käytännön kokemusta... Näytääkö toi siltä että koneistamo on kämmännyt!?!





Toi kone oli kyllä startatessa alusta alkaen kankea pyörimään ja minusta se meni tiukemmaksi kokoajan ja lopuksia alkoi kuulua "kitinää"





Tuntuu hullulta että olisi tosta starttaamisesta jotenkin menny vituiks. Pyöri niin nihkeästi että kone on startin avulla pyörinyt maksimissaan 30-40 kierrosta. Ja jos toi alakerta on ok niin mikä vidu panttaa vastaan...?

käynnistys ongelma... iso sellainen

Lähetetty: Su Huhti 12, 2009 7:57 pm
Kirjoittaja Cassu
Pyörikö kone käsin pyörittämällä?Sit tuli mieleen semmonen juttu,kun mä ostin aikoinaan uuden kärkijakajan moparin 360 moottoriin,niin sen kun laitto paikalleen kone starttas huonosti ja tahmoen mut entisellä käynnisty heti.Siinä uudessa jakajassa oli hieman pitempi akseli joka ilmeisesti painatti öljypumppua ja samalla myös varmaankin nokka-akselia.En tutkinu silloin sen tarkemmin kun purin koko auton atomeiksi.En tiedä auttoko yhtään,mut tuli vaan mieleen.





jakaaja tippuu kyllä nätisti paikalleen... mutta pistetään korvan taakse

käynnistys ongelma... iso sellainen

Lähetetty: Su Huhti 12, 2009 9:14 pm
Kirjoittaja audiq
Ei siellä mikään laakeripukki ole väärinpäin? Numeroitu näyttäisivät ainakin olevan.

Toinen mikä tulee mieleen, ettei laatikon suunnasta pääse mikään painamaan kampiakselia?



Ei kai tuossa muuta kuin ensin hihnat pois, sitten jakaja pois, laatikko pois, laakeripukit pois ja jossain vaiheessa alkaa varmaankin taas pyörimään.

Oppirahani maksoi sillä tavalla, että viimeisen laakeripukin löysäyksellä alkoi Oldsin kone pyörimään. -Ei riittänyt voitelu, kun oli koneessa 4 litraa mineraaliöljyä ja 10 litraa bensaa, vaikka öljyvalo sammui jo startatessa. Nykyään osaa haistaa, ettei haise öljytikku mineraalilta tai bensalta...

käynnistys ongelma... iso sellainen

Lähetetty: Su Huhti 12, 2009 9:40 pm
Kirjoittaja HV
Mikäs se vaihteisto oli ?



Joskus ei turbiini menekkään kunnolla pohjaan ja vois painaa kampiakselia eteenpäin. Tuli vain mieleen... :-/

käynnistys ongelma... iso sellainen

Lähetetty: Ma Huhti 13, 2009 4:54 am
Kirjoittaja jankinnu
1) En tiedä, onko tuossa koneessa mahdollista, mutta itse kun kasasin tuota omaa pataa, niin meni erheessä 2 samalla kampurakaulalle tulevaa kiertokankea 180 astetta väärinpäin (2 kiertokankea vaihtoi keskenään paikkaa samalla kaulalla). Ne kyl menee niinkin päin paikalleen, mut pyörittäminen on juutaksen raskasta sen jälkeen ja mulla ongelma ratkes jo silloin kasausvaiheessa.



2) Minkä verran sulla on puristuksia uudessa koneessa verrattuna vanhaan? Vanha startti pitkällä välityksellä voi nöyrtyä uuden kuorman edessä.



3) Jos sytytysennakko on ihan pielessä, tuntuu auton starttaaminen juutaksen raskaalta. Huomasin tämän itse, vaikka autooni on asennettu tehostartti. Kannattaa siis tarkistaa, ettei ole jakaja kääntynyt esim. 180 astetta jossain välissä, taikka lähtenyt piuhoittamaan tulpanjohtoja väärästä kohtaa virranjakajaa.

käynnistys ongelma... iso sellainen

Lähetetty: Ma Huhti 13, 2009 5:19 am
Kirjoittaja Cassu
Mikäs se vaihteisto oli ?



Joskus ei turbiini menekkään kunnolla pohjaan ja vois painaa kampiakselia eteenpäin. Tuli vain mieleen... :-/






irrotin turbiinin pultit ja turbiinia pystyy vapaasti pyrittämään, kone jumittaa..

käynnistys ongelma... iso sellainen

Lähetetty: Ma Huhti 13, 2009 5:28 am
Kirjoittaja Cassu
Ei siellä mikään laakeripukki ole väärinpäin? Numeroitu näyttäisivät ainakin olevan.

Toinen mikä tulee mieleen, ettei laatikon suunnasta pääse mikään painamaan kampiakselia?



Ei kai tuossa muuta kuin ensin hihnat pois, sitten jakaja pois, laatikko pois, laakeripukit pois ja jossain vaiheessa alkaa varmaankin taas pyörimään.

Oppirahani maksoi sillä tavalla, että viimeisen laakeripukin löysäyksellä alkoi Oldsin kone pyörimään. -Ei riittänyt voitelu, kun oli koneessa 4 litraa mineraaliöljyä ja 10 litraa bensaa, vaikka öljyvalo sammui jo startatessa. Nykyään osaa haistaa, ettei haise öljytikku mineraalilta tai bensalta...





kyllä se öljy vähän bensalta haisi kun se koneesta tuli pois... Mites jos noita pukkeja kaikkia vähän löysää... voiko sen tehdä vaikka laatikko ja muut härpäkkeet on paikalla? En tarkoita että niitä kokonaan ruuvaa irti mutta jos vähän löysää... Pyöritin kyllä öjypumppua ennen koneen startaamista että öljyn olisi pitäny kiertää koneessa ennen starttausta