Sivu 21/40
Suomen Javelin ja Amx mallit
Lähetetty: Ma Loka 04, 2010 8:23 pm
Kirjoittaja KKOSKINEN
Mitä mä nyt muistan tosta artikkelista (oli mulla mukana Ruissalossa ja sinne jäi) Vakiota oli vain kampura ja lohko. Kaikkea muuta muutettu. Nokka noin 300 mek 0.5 nostolla. Se on siis vaihtunut. Ulkoiset muutokset kuten nyttenkin. Autosta piti tehdä ensin kiihdytysauto ja sitten näyttelyauto-tai toisinpäin. Maalia ja lakkaa oli kulunut 60 litraa. Jossain on myös mainittu että loota olisi T 10 Super. Perä "tuettu" ja lukollinen. Sitäkään ei ollut enää. Sain tuon artikkelin valokopiona kaverilta joka auton Seinäjoelta toi, mutta ei enää muista mistä sen itse sai. Traction Barit tuli irrallisena mukana kaupassa ja päätyivät Lounaiselle Linjakadulle Poriin.
Tämä oli myytävänä ilmaisjakelulehdessä aikanaaan jotain 55 000 hintaan. silloin hintaa oli 53 000 liikaa. Aikanaan se sitten tuli vaihdossa meni -61 Impala Sport Coupe.
Suomen Javelin ja Amx mallit
Lähetetty: Ti Loka 05, 2010 6:57 am
Kirjoittaja A-V
Hmm. Eikö kaikki AMC:n käyttämät T-10 ole itseasiassa Super T-10 mallisia...? Eli alumiinicasella?
Suomen Javelin ja Amx mallit
Lähetetty: Ti Loka 05, 2010 10:03 am
Kirjoittaja Uba
Kaikki AMC:n alkuperäiset T-10 laatikot on valurautaa, eli normi T-10 mallia.
Paljon on varmaan vuosien varrella ympätty AMC-autoihinkin tarvikemallisia Super T-10 askeja alumiinikuorilla. Näissä kuitenkin Chevan kytkinakseli joka on lyhyempi kuin AMC:ssä ja vaatii rakentelua mm. kampiakselin laakeriholkin kanssa tai lyhyempää kytkinkoppaa. Yhtään AMC:n kytkinakselilla varustettua Super T-10 laatikkoa ei ole näkynyt. Edes amerikan AMC forumit ei ole tälläista löytänyt, vaikka keskustelua on ollu paljonkin aiheesta.
Jos jollain on AMC:n kytkinakselilla ja pulttijaolla alumiininen Super T-10 tuuman paksulla ryhmäpyörän akselilla, niin ääriharvinainen on !!
AMC Super T-10 laatikoista on kuitenkin joku legenda olemassa. Ehkä niitä on käytetty "jossain" sen verran, että on saatu luokiteltua alumiiniaski ratakilpureihin. Voi olla myös, että tehdas on pistänyt pelkästään "paperit" kuntoon luokituksen saamiseksi. Kuka tietää
Varsinkin kahdeksankymmentäluvulla tuppasi kaikki kuitenkin olemaan "Superia" tai "Hipoa" ellei suorastaan "High Perfomancea". Sen verran vähän näitä laitteita ja tietoa oli Suomessa olemassa ennen uustuontia ja internettiä.
Suomen Javelin ja Amx mallit
Lähetetty: Ti Loka 05, 2010 3:39 pm
Kirjoittaja IAMAREBEL
50 ;D ;D ei kun 51 ;D ;D
eikä tässä ole edes kaikki ;)
tai kaksipaikkaiset :D
Suomen Javelin ja Amx mallit
Lähetetty: Ti Loka 05, 2010 6:20 pm
Kirjoittaja A-V
Kaikki AMC:n alkuperäiset T-10 laatikot on valurautaa, eli normi T-10 mallia.
Noniin. Eli homma olikin just toisinpäin kun muistin. ;) Itseasiassa noinpäin loogista. Kiitos korjauksesta!
Suomen Javelin ja Amx mallit
Lähetetty: Ti Loka 05, 2010 6:21 pm
Kirjoittaja A-V
50 ;D ;D ei kun 51 ;D ;D
eikä tässä ole edes kaikki ;)
tai kaksipaikkaiset :D
Niinpä... taitaa olla Javet nykyisin yleisempiä kuin Hornetit... Etenkin ajokuntoiset.
Suomen Javelin ja Amx mallit
Lähetetty: Ti Loka 05, 2010 7:36 pm
Kirjoittaja HV
Juu ei näy kyllä kumpiakaan, en muista koska olis vastaan tullu jossain muualla kuin tapahtumien yhteydessä.
Suomen Javelin ja Amx mallit
Lähetetty: Pe Loka 15, 2010 1:20 pm
Kirjoittaja juhap
Tämmönen löyty OD:ltä... nim Remu63:lta

Suomen Javelin ja Amx mallit
Lähetetty: Pe Loka 15, 2010 3:45 pm
Kirjoittaja Mauno
NT-59 sen jälkeen JZF-70 on mulla tallessa ikiprojekti tuntuu ettei oikein etene ajokuntoinen mutta on haastettakin vois ajatella vaihtojakin oon liian laiska näin isoon proj ja talli kylmä voi heittää ehd yv Ja vaihdot vain harrasteautoihin noita käyttiksiä on aivan tarpeeksi
Suomen Javelin ja Amx mallit
Lähetetty: Pe Loka 15, 2010 5:51 pm
Kirjoittaja KK
Vittu näitä Javelinejahan putkahtelee esiin siihen tahtiin, että on vissiin kohta Suomen yleisin auto, taidan vaihtaa mosseen, kele...