360 kansipahvit vai jotain muuta?

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
Avatar
KK
Viestit: 2965
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 9:27 am

360 kansipahvit vai jotain muuta?

Viesti Kirjoittaja KK »

Kansipahvit(kin) on samat, eri valmistajilla voi olla pieniä eroja.

Noista kuvista ei saa oikein selvää, onko pytyissä olkaa minkä verran? Kannet näyttää venojen osalta niin hyvältä, niinkuin olis joskus tehty, venat istuu korkealla. Malta nyt putsata tuo kunnolla ennen kasausta, karstat ja muu paska pois ja läppää venat. Ja ylimääräinen öljyn ja suodattimen vaihto irtopaskan takia, tuskin kuitenkaan purat ihan osiin. Ai niin, toi valley pan on AMC:n käyttämä imarin tiiviste, eiköhän sitä kannata käyttää suosiolla, nuokin ihan hyllykamaa vauhtiputkissa. Ja vielä jatkoa, tuossa olis nyt hyvä samalla putsata nostajat, niissäkin kuitenkin skeidaa ja kohta joku naputtaa...
lucifer74
Viestit: 861
Liittynyt: La Touko 01, 2004 8:40 pm

360 kansipahvit vai jotain muuta?

Viesti Kirjoittaja lucifer74 »

Mikä ton valley panin tarkoitus on? Kun sitä ei tällä aikataululla saa..



Olaketta on, mutta ruosteesta johtuvaa. Siis sellanen röpelöinen reuna..


Sammy
Viestit: 832
Liittynyt: La Elo 07, 2010 12:42 pm

360 kansipahvit vai jotain muuta?

Viesti Kirjoittaja Sammy »

http://www.jeepforum.com/forum/f8/intake-valley-pan-gasket-question-478048/



Tuolla on jotain keskustelua aiheesta.



Google hakusanoilla "AMC valley pan", neljäs osuma.
maasturi
Viestit: 397
Liittynyt: To Touko 17, 2007 8:36 pm

360 kansipahvit vai jotain muuta?

Viesti Kirjoittaja maasturi »

Löyty tollanen, tarvitaanko sitä?





Kannet pöydällä:





Hiukan raaputtelin karstaa jo pois, luulin jo että parillisten pyttyjen kansi oli halki kun tiivisteestä oli jääny mömmöö kanteen:







Ei näytä pahalta?





näyttää pahalta:





Shaissee:





Näytti siltä, kuin toinen tiiviste olis aikoinaan laitettu liimalla kiinni ja liimasta jääny Pahkurat vesikanavien kohtaan?  :o :o :-?



Kattelin, että noi victorin kansipaffit olis isommalla reiällä, kuin noi vanhat?



Lienevät 401:sen paffit?

Haittaaks se? :-[ :-?



Juuh, ilman muuta tarvitaan imusarjan tiiviste. Mikäs muu tiivistäisi imu ja vesikanavan. Jollei tuo ole tiivis, ei varmaan konekkaan toimi> imusarjan imua. Ja tuo imusarjan tiiviste on kertakäyttöinen. Senkin laitossa omat niksit ja tiivisteliimaan laitto oikeaan kohtaan. Pelkkä silikoniliima väärässä paikkaa on haitaksi imusarjan laitossa> kantaa :)  
Avatar
A-V
Viestit: 7632
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

360 kansipahvit vai jotain muuta?

Viesti Kirjoittaja A-V »

Ja tuo imusarjan tiiviste on kertakäyttöinen. Senkin laitossa omat niksit ja tiivisteliimaan laitto oikeaan kohtaan. Pelkkä silikoniliima väärässä paikkaa on haitaksi imusarjan laitossa> kantaa :)  




Toi valley pan siis EI ole kertakäyttöinen, mulla kolmannen kerran sama käytössä. ja tiivisteliiman käyttöä tosiaan joutuu miettimään ton kanssa, eli just tota määrää ja mihin tarkalleen. liika on haitaksi ja liian vähän ei pidä käytetyssä tiivarissa.



toki ymmärrän siis jos vaihtaa ton tiivarin joka kerralla uuteen, pääsee helpommalla etenkään jossei ole varma siitä mitä tekee.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
maasturi
Viestit: 397
Liittynyt: To Touko 17, 2007 8:36 pm

360 kansipahvit vai jotain muuta?

Viesti Kirjoittaja maasturi »

Ja tuo imusarjan tiiviste on kertakäyttöinen. Senkin laitossa omat niksit ja tiivisteliimaan laitto oikeaan kohtaan. Pelkkä silikoniliima väärässä paikkaa on haitaksi imusarjan laitossa> kantaa :)  




Toi valley pan siis EI ole kertakäyttöinen, mulla kolmannen kerran sama käytössä. ja tiivisteliiman käyttöä tosiaan joutuu miettimään ton kanssa, eli just tota määrää ja mihin tarkalleen. liika on haitaksi ja liian vähän ei pidä käytetyssä tiivarissa.



toki ymmärrän siis jos vaihtaa ton tiivarin joka kerralla uuteen, pääsee helpommalla etenkään jossei ole varma siitä mitä tekee.





Meilläpäin käytetään tuon tyyppistä imarin tiivistettä kerran. Ekaa kertaa kuulen että tuota käytetään moneen kertaan. Eiköhän se pelti painu kasaan ja leviä... Moni kun ottanut kasinsa auki, niin hommaa aina uuden> mitä tiedän ja nähnyt. Jopa muun merkkisissä..



Ja eipähän tuo maksa mitään uutena ja jopa jamantin tiivari minusta halpa. Kunhan saa vaan :)
lucifer74
Viestit: 861
Liittynyt: La Touko 01, 2004 8:40 pm

360 kansipahvit vai jotain muuta?

Viesti Kirjoittaja lucifer74 »

No nyt kyllä protestoin ettei maksa mitään!



Tai siis näin persaukisesta 37e + pk pelkästä imusarjan tiivisteestä on paljon. Mutta pitäs olla ens ke nakkilan mh:ssa. Tulee SWT:ltä.



Toi vanha oli hiukkasen hapan, eli mieluummin laitan uuden kun noinkin paljon tuli purettua..
lucifer74
Viestit: 861
Liittynyt: La Touko 01, 2004 8:40 pm

360 kansipahvit vai jotain muuta?

Viesti Kirjoittaja lucifer74 »

Hiukan saattaa vaikuttaa veden kiertoon.. Oli korkeimmillaan 5 cm dekkitasosta alaspäin moskan pinta:







Ainakin riittävästi on:











Ja sokerina pohjalla:







Lieneekö halki? Sormella ei tuntunut mutta näyttää pahalta:







Avatar
pekka
Viestit: 4940
Liittynyt: To Tammi 23, 2003 6:59 pm
Paikkakunta: Parainen

360 kansipahvit vai jotain muuta?

Viesti Kirjoittaja pekka »

Emmääusko et on halki, näyttää naarmulta.



Mut moskaa on on kyl riittämiin...



Mielenkiinnolla odotan niit vanhoja pahveja nähtäväksi.
KKOSKINEN
Viestit: 371
Liittynyt: Pe Heinä 11, 2003 3:08 pm

360 kansipahvit vai jotain muuta?

Viesti Kirjoittaja KKOSKINEN »

Oireet kyllä sopii haljenneeseen sylinteriin. Ekassa kuvassa ihan männän lähellä näyttää pahalta.
Vastaa Viestiin