Sivu 4/9

Väliprojektia ihan kun ei olis muutakaan tekemistä

Lähetetty: Su Touko 04, 2014 4:09 pm
Kirjoittaja hentpe
Kokeilin tuossa sitä tilaamaani 3M:n kiillotus sarjaa noihin syslerin umpioihin. Toimii....niitä pienen pieniä murtumiahan ei saa pois millään mut parani kyllä huomattavasti.




Väliprojektia ihan kun ei olis muutakaan tekemistä

Lähetetty: Su Touko 04, 2014 5:46 pm
Kirjoittaja juhap
Tuossa Stratuksessa oli kanssa toisessa lampussa niitä halkeamia. Kokeilin erilaisia liimoja ja paras korjausaine olikin tinneri!! Varovasti siveltimellä halkeamaan ja hienolla (800 ja 1200) vesihiontapaperilla siloiseksi sitten vaan kiillotusta...

Väliprojektia ihan kun ei olis muutakaan tekemistä

Lähetetty: Su Touko 11, 2014 6:59 pm
Kirjoittaja hentpe
Olin suunnitellut tuossa jo jonkin aikaa, et roudaan tollasen vanhan tilalle joskus 50-luvulla hankitun kylvökoneen tohon tontille koristeeks. No nyt viikonloppuna iski hirvee inspiraatio ja toin sen tohon tontin kulmalle. Tarkotus olisi vielä iskeä jyväsäiliöön kukkalaatikko kukkineen ja jopa valaista ko. tötterö jollain tavalla.

Mutta asiaan, kertokaas viisaammat millä se kone kannattais suojata, ettei ihan heti märäntyis pystyyn, Jotain puuöljyä alkuun suunnittelin ainakin sen puisen jyväsäiliön suojaamiseksi, mut mites ne pintaruosteessa olevat rautaosat??

Väliprojektia ihan kun ei olis muutakaan tekemistä

Lähetetty: Ma Touko 12, 2014 4:21 am
Kirjoittaja pekka
Puhtaassa ruosteessa oleva rauta on jo itsessään varsin hyvin suojattu, mutta jos sille jotain on pakko tehdä, niin itse käsittelisin fosforihapolla. Muuttaa kyllä värin mustaksi samalla.

Puuosiin laittaisin pihkatärpätillä ohennettua tervaa.

Väliprojektia ihan kun ei olis muutakaan tekemistä

Lähetetty: Ma Touko 12, 2014 11:02 am
Kirjoittaja sillu
Autoista 1/4 nyt katsastettu tälle vuodelle. Japanilaisesta aloitettiin tällä kertaa, jonka kanssa oli kaksi kuukautta kestänyt ABS-valon projekti.



Pääasiallinen käyttöauto siis pomppasi katsastuksessa ABS-valosta joka ei syttynyt. Aloitettiin helpolla, eli vaihtamalla ABS:ään liittyvät sulakkeet. Ei auttanut. ABS-valo ei siis syttynyt ollenkaan, olisikohan perinteinen eli mittariston ABS-polttimo poistettu.. Noo, sehän se.



Muuten hyvä, mutta nyt ABS-valo paloi kokoajan. Technical service manual esille ja katsomaan ABS-vikakoodit. "ABS-pumpulle ei yhteyttä". Tässä menikin riittävän kauan kunnes löysin vian; konehuoneen sulakerasian alapuolelta pumpulle lähtevä johto katkaistu. Johdon korjaus, nyt valo palaa aina välillä kokoajan, välillä niinkuin pitääkin. Nyt vikakoodi kertoo ABS-pumpun olevan jumissa.



Sen verran erikoisempi käyttis että refurbished ABS-pumppu tilattiin jenkeistä. Melkein kuukausi meni, mutta ehti juuri ja juuri. Rodin jarruja tuli ilmattua viime kesänä riittävästi joten nyt jätin sen homman ammattilaisille, ei olisi vähempää voinut kiinnostaa itse. ABS-vikakoodien nollaus ja ABS-valo toimii kuten pitääkin ja leima tuli nyt heittämällä.



Enää kolme autoa jäljellä..



Väliprojektia ihan kun ei olis muutakaan tekemistä

Lähetetty: Ma Helmi 23, 2015 3:21 pm
Kirjoittaja hentpe
Vaikka talvi alkaa olla ohi, niin toi Valmet merkkinen moottoroitu lumikola vaatii taas oman huomionsa. Uutta laturia ja heräteostoksena pari ledi työvaloa pitäis laittaa. Eipä kannata vanhalle laturille juuri mitään tehdä, kun uus makso JA-Elektrossa 45€ ja sillä on vielä vuoden takuu.




Väliprojektia ihan kun ei olis muutakaan tekemistä

Lähetetty: Ti Helmi 24, 2015 10:35 pm
Kirjoittaja hentpe
Ei oo koskaan ennen käynyt näin ja mites nyt taas. Syslerin alustasta on kuulunut jotain kolinaa jo jonkin aikaa. Meinasin, et vakaajan helassa varmaan väljää ja katotaan sit huollossa kun se olis vajaan tonnin päästä edessä. No kolina koveni ja meinasin, et nostetaan ylös ja katotaan. Hitto, kun sain auton ylös niin hantin etupyörä sojottaa vähän väärään suuntaan. Yläpallo pois kupistaan. Tiesinhän minä et se oli hiukan väljä mut et tässä tahdissa meni tähän kuntoon.




Väliprojektia ihan kun ei olis muutakaan tekemistä

Lähetetty: Ti Helmi 24, 2015 10:47 pm
Kirjoittaja rebel70
Oho! Pikkusen kovemmalla vauhdilla siinä mutkasella tiellä ja ois ottanu jostain urasta pahan kiepin.

Väliprojektia ihan kun ei olis muutakaan tekemistä

Lähetetty: Ma Kesä 08, 2015 8:19 pm
Kirjoittaja hentpe
Tuossa pikkuhiljaa kunnostellut kummilikalle 88 Escofoorttia. Alkaa olla tööttiä lukuunottamatta leimakunnossa. Koska auto oli seissyt kolme vuotta ulkosalla, niin se oli aika sammaleessa/jäkälässä. Muuten auto lähti puhtaaksi, mut kattoa ei tahdo saada millään puhtaaksi. Koiyin epäkesko koneen ja Fareclan kanssa mutta ei onnistunut. Onko jollain kokemuksia siitä puhditus savesta???

Eilen ilmesty tontille sepeli kuorman lisäksi vanha KA. Katotaan josko siitä saataisiin elvytettyä nolla budjetilla peltoauto. Kun toi mikroauto projekti ei tahdo edistyä niin katotaan josko tästä saatais harjotus laite syksyn ja talven peltoauto kapinoihin.

Väliprojektia ihan kun ei olis muutakaan tekemistä

Lähetetty: Ti Kesä 09, 2015 4:22 am
Kirjoittaja pekka
Mää oon jonkin verran savea käyttänyt, hieno aine huonolle, mutta ehjälle maalipinnalle. Saattaa olla hiukan työläs tollaseen hommaan, mut kannattaa kokeilla.

Parempaan tulokseen sillä pääsi ku tuolla glymin kamalla.



Alku





Lopputulos