Lämpö ongelma... prkl
Lämpö ongelma... prkl
kotikeitiön hyllyltä syylärin jne puhdistukseen:
fairy ei ole vaarallinen pesuaine.. ja irroittaa kyllä kaikkea sontaa todistetusti. (ramblerin järjestelmää/syyläriä puulailin tällä useampaan otteeseen yhtenä iltana, sontaa irtosi paljon ja kunhan vaahtoaminen loppuu niin hyvä oli hahhah.. toistan käsittelyn taas myöhemmin syksyllä ennen talvea)
ja sitenhän vielä vois kokeilla laittaa etikkaa veteen.
kolmas ja rajuin/vaarallisin vanhoille putkille on tuo sooda käsittely.
ja onhan noita engine flush jne aineitakin olemassa.
fairy ei ole vaarallinen pesuaine.. ja irroittaa kyllä kaikkea sontaa todistetusti. (ramblerin järjestelmää/syyläriä puulailin tällä useampaan otteeseen yhtenä iltana, sontaa irtosi paljon ja kunhan vaahtoaminen loppuu niin hyvä oli hahhah.. toistan käsittelyn taas myöhemmin syksyllä ennen talvea)
ja sitenhän vielä vois kokeilla laittaa etikkaa veteen.
kolmas ja rajuin/vaarallisin vanhoille putkille on tuo sooda käsittely.
ja onhan noita engine flush jne aineitakin olemassa.
Lämpö ongelma... prkl
Irrotin syyläri ja huomenna vien korjattavaksi. Ostin bilteristä pari purkia syylärin puhdistus ainetta ja ajoin koneen läpi ennen kun irrotin syyläri. Aika ruskeeta vettä tulis mutta ei mitän irto roinaa...
Lämpö ongelma... prkl
Nyt rupea sapettamaan... Otin syylarin irti ja vein korjaamolle. Kaverit testas sen ja sano että ei mitään suurempaa vikaa ole... Ruvettiin siinä pohtimaan asiaa ja tutkittiin tarkemmin tuuletinta. Tuuletinhan oli viritetty syylarin etupuolelle joten oletin että se on tarkoitettu puhaltamaan... No ei pitäisi ikinä olettaa mitään, imeväksi se vissiin on tarkoitettu... Tuuletin on laitettu syyläärin eteen koska ei takapuolelle mahdu (16 tuumainen tuuletin).
Nyt täytyy mennä talille mittailemaan että menisikö kaksi 8 tuumaista vai yksi 10-14 tuumainen... Vituttaa aivan saatanasti ettei tollaista ole aikaisemmin huomannut, mutta toivottavasti vika oli tuulettimessa niin on ainakin suht helppo korjata, mikäli vaan saa tuulettimen sopimaan!!!!
Nyt täytyy mennä talille mittailemaan että menisikö kaksi 8 tuumaista vai yksi 10-14 tuumainen... Vituttaa aivan saatanasti ettei tollaista ole aikaisemmin huomannut, mutta toivottavasti vika oli tuulettimessa niin on ainakin suht helppo korjata, mikäli vaan saa tuulettimen sopimaan!!!!
Lämpö ongelma... prkl
Nyt rupea sapettamaan... Otin syylarin irti ja vein korjaamolle. Kaverit testas sen ja sano että ei mitään suurempaa vikaa ole... Ruvettiin siinä pohtimaan asiaa ja tutkittiin tarkemmin tuuletinta. Tuuletinhan oli viritetty syylarin etupuolelle joten oletin että se on puhaltava... No ei pitäisi ikinä olettaa mitään, imevähän se on... Tuuletin on laitettu syyläärin eteen koska ei takapuolelle mahdu (16 tuumainen tuuletin).
Nyt täytyy mennä talille mittailemaan että menisikö kaksi 8 tuumaista vai yksi 10-14 tuumainen... Vituttaa aivan saatanasti ettei tollaista ole aikaisemmin huomannut, mutta toivottavasti vika oli tuulettimessa niin on ainakin suht helppo korjata, mikäli vaan saa tuulettimen sopimaan!!!!
Parhaassa tapauksessa tuuletinongelmasta selviät sillä, että laitat johdot ristiin niin pyörimissuunta muuttuu.
Sähköhommista en sano varman päälle kun en ole nähnyt johdotuksia, että onko tuo viritys mahdollinen.
RS
Lämpö ongelma... prkl
Se on puhaltanut sisäänpäin, eli periaatteessa oikein päin mutta se korjaamon kaveri sano että ei syylärin etupuolella ole riittävän tehokas?... Johtoja muuttamalla muuttuu pyörimissuunta mutta koska tuuletin on "tarkoitettu" imemään niin ei siinä taida olla niin paljon tehoa kun se puhaltaa...? Ja eikö sisäpuolella oleva tuuletin ole tehokkaampi?
Sanokaa nyt viisaammat onko sillä oikeasti väliä kummalla puolella syyläriä tuuletin on... Alkaa toi auton räplääminen vituttamaan... >:(
Sanokaa nyt viisaammat onko sillä oikeasti väliä kummalla puolella syyläriä tuuletin on... Alkaa toi auton räplääminen vituttamaan... >:(
Lämpö ongelma... prkl
Jos tossa puhaltimessa siiven poikkileikkaus on kaareva, "kuppipuoli" tulee olla ensimmäisenä, päin pyörimissuuntaa..
Vaikee selittää ymmärsikö kukaan? :o
Jos siipi pyörii vikasuuntaan, puhallusteho on heikompi. Jos niin onnistuuko siiven kääntö?
Onko tossa mitään ohjaus kehää siivenkärkien ulkopuolella? (Siis mikä ohjaa keskipakovoiman heittämän ilman päin syyläriä)
Onko puhallin ollut aluperinkään ollut tarpeeksi tehokas?
Noi mulle tuli mieleen, saattaa tosin olla pelkkää hifistelyä ja syy jossain muualla.
Vaikee selittää ymmärsikö kukaan? :o
Jos siipi pyörii vikasuuntaan, puhallusteho on heikompi. Jos niin onnistuuko siiven kääntö?
Onko tossa mitään ohjaus kehää siivenkärkien ulkopuolella? (Siis mikä ohjaa keskipakovoiman heittämän ilman päin syyläriä)
Onko puhallin ollut aluperinkään ollut tarpeeksi tehokas?
Noi mulle tuli mieleen, saattaa tosin olla pelkkää hifistelyä ja syy jossain muualla.
Lämpö ongelma... prkl
Nyt kun käyttää vähän omaa päätä, niin viisaampi tosiaan laittaa jäähdyttimen takapuolelle flektit. ;)
RS
RS
Lämpö ongelma... prkl
Selevä homma, kävin vähän mittaamassa konehuonetta. Syylärin takapuolelle täytyy laitaa kaksi pienempää flektiä toinen 10 tuumainen ja toinen 9... Syylarin ja siivapyörän välissä on noin 3,5cm joten flektit joutuu laittamaan molemmille reunoille...
Lämpö ongelma... prkl
Sain tänään viritettyä flektit sisäpuolelle... Ongelma hieman parani mutta ei poistunut. Eli tyhjäkäynillä lämmöt pysyy nätisti 82 asteessa mutta kun kierroksia nostaa lähtee lämmöt nousemaan (paikkalla testattu, vaihde vapaalla, ei ole ajettu) kun kierrokset laskee tyhjäkäynnille lähtee lämpö pikkuhiljaa laskemaan...
Elikkä jäljelle ongelman aiheutajaksi taitaa jäädä kansipahvit ja vesikanavat...? Alan taipua kansipahvien vahton, kahdesta pahasta täytyy tässä vaiheessa valita se pienempi paha.
Nyt tulee kysymys: En ole koskaan V8 vaihtanut kansipahveja, tiedän kyllä miten homma teoriassa menee mutta kuinka paljon aikaa kyseiseen hommaan menee. Tekeekö sen 1-2 illassa???
Elikkä jäljelle ongelman aiheutajaksi taitaa jäädä kansipahvit ja vesikanavat...? Alan taipua kansipahvien vahton, kahdesta pahasta täytyy tässä vaiheessa valita se pienempi paha.
Nyt tulee kysymys: En ole koskaan V8 vaihtanut kansipahveja, tiedän kyllä miten homma teoriassa menee mutta kuinka paljon aikaa kyseiseen hommaan menee. Tekeekö sen 1-2 illassa???
Lämpö ongelma... prkl
Kyllä homman tekee parissa illassa + siihen koneistukseen menevä aika päälle.
Tosin samalla kun kannet on irti kannattaa ehdottomasti ronkkia lohkon vesitilat puhtaiksi...
Tosin samalla kun kannet on irti kannattaa ehdottomasti ronkkia lohkon vesitilat puhtaiksi...