käynnistys ongelma... iso sellainen

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
raipe
Viestit: 1502
Liittynyt: Ma Marras 14, 2005 6:52 pm

käynnistys ongelma... iso sellainen

Viesti Kirjoittaja raipe »

kyllähän noitten pukkien pitäs olla oikeesti momentissa. ei muuta ku pannu irti ja viä koneistamoon joka sen kasas. niillähän on vastuu tosta alakerrasta.
Cassu
Viestit: 292
Liittynyt: Ke Joulu 17, 2003 2:59 pm

käynnistys ongelma... iso sellainen

Viesti Kirjoittaja Cassu »

onko mitään helppoa tapaa varmistaa että toisiaan on toi alakerta mikä jumittaa eikä yläkerta... voiko edes yläkerta tolleen jumittaa, jos työntotangot on suorat ja venttiilit liikkuu niin vika tuskin on yläkerrassa???



Voiko vika olla siinä että pukit on vedetty liian piukkaa? saahan sen tarkastettu momenttiavaimella jos ei vähän reilulla kiristys momentilla aukea niin ovat liian piukalla. Ei ihan heti viittis ruveta konetta TAAS nostamaan pois kun sen just on saanut paikalle...



Tä koko homma on muutenkin outo, ennen kun koneen nosti paikalle sai sitä käsipelillä pyöritettyä ja silloin oli laatikko ja tubiini sekä kannet paikalla, pakosarjat ja jakaaja puuttu. Konetta sai pyöritettyä tubiinin kiinnityspulteista, muuten en olisi saanut turbiinia kiinni.



Kone meni kokoajan piukemmaksi mitä enemmän sitä startilla pyöritti...
Cassu
Viestit: 292
Liittynyt: Ke Joulu 17, 2003 2:59 pm

käynnistys ongelma... iso sellainen

Viesti Kirjoittaja Cassu »

Se että vika olisi jakaajassa tuntuu hullulta. Ennen konerempaa meinaa kone pelitti samalla jakajalla. no näytyy koittaa ottaa jakaja pois ja pyörittää konetta
coronetti
Viestit: 179
Liittynyt: La Helmi 07, 2009 6:34 pm

käynnistys ongelma... iso sellainen

Viesti Kirjoittaja coronetti »

Eikös sulle tullu uusi jakopäänkoppa,ettei siinä ole eroa entiseen verrattuna jakajan kohdalla.
Cassu
Viestit: 292
Liittynyt: Ke Joulu 17, 2003 2:59 pm

käynnistys ongelma... iso sellainen

Viesti Kirjoittaja Cassu »

Eikös sulle tullu uusi jakopäänkoppa,ettei siinä ole eroa entiseen verrattuna jakajan kohdalla.





täytyypi tarkastaa...
Cassu
Viestit: 292
Liittynyt: Ke Joulu 17, 2003 2:59 pm

käynnistys ongelma... iso sellainen

Viesti Kirjoittaja Cassu »

kattelin tossa kampuran räjäytyskuvaa niin kyllä siinä toisiaan tossa kolmos pukin kohdalla on päittäisvälys (tai ainakin kuvassa on erinlainen muihin verrattuna) ja se tossa kuvassa todennäköisesti näkyy... noh vianetsintä jatkukoon...  :( :P :-[
Cassu
Viestit: 292
Liittynyt: Ke Joulu 17, 2003 2:59 pm

käynnistys ongelma... iso sellainen

Viesti Kirjoittaja Cassu »

Huomenna otan maskin pois ja aukaisen jakopään. Sitten saa ainakin tarkastettu onko vika ylä vai alakerrassa...

lisään löydökset huomenna foorumile...
juhap
Viestit: 6798
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

käynnistys ongelma... iso sellainen

Viesti Kirjoittaja juhap »

Taannoin hommasin kunnostetun 196 koneen, ja siinäkin sai vääntää kampuran päästä ihan tosissaan ennen kuin se pyöri... otin sitten myllyn auki. Yhdessä pukissa oli hiekanjyvä kaulan ja uuden laakerin välissä. Kiva ura läpi laakerin! tuokin pyöri aliksi ihan mukavasti, mutta pikkuhiljaan jäykisty.
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
CULMALA
Viestit: 239
Liittynyt: La Maalis 27, 2004 6:15 am

käynnistys ongelma... iso sellainen

Viesti Kirjoittaja CULMALA »

Ettei vain olisi käynyt niin että venttiilinsäätö mutterit on väännetty liian piukalle mikä öljynpaineen lisääntyessä alkais pistää vastaan. Ainakin noissa kuvissa missä sitä öljyputkea mallailet, säädöt on kovin syvälle kierretty. Siis miten säädit perussäädöt niihin? Auttais pikkuisen miettimistä
Cassu
Viestit: 292
Liittynyt: Ke Joulu 17, 2003 2:59 pm

käynnistys ongelma... iso sellainen

Viesti Kirjoittaja Cassu »

Ettei vain olisi käynyt niin että venttiilinsäätö mutterit on väännetty liian piukalle mikä öljynpaineen lisääntyessä alkais pistää vastaan. Ainakin noissa kuvissa missä sitä öljyputkea mallailet, säädöt on kovin syvälle kierretty. Siis miten säädit perussäädöt niihin? Auttais pikkuisen miettimistä





Nostaja ylhäällä kiristin mutteria, työntötankoa pyöritellen ja kun alko tuntumaan työntötangossa pyörimis vastusta lopetin kiristämisen. Sellaiset ohjeet tuli keinujen mukana.
Vastaa Viestiin