Wagoneerista sekalaisia kysymyksiä.

Tänne voit iskeä kysymykset kaikesta muusta autojen rakenteluun liittyvästä.
audiq
Viestit: 182
Liittynyt: La Loka 08, 2005 9:19 am

Wagoneerista sekalaisia kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja audiq »

Mielenkiintoista. -Joka konttorilta saa eri vastauksen. Paras tähän mennessä on se, että valmistajan ilmoittama max. vetopaino on 6280kg, mutta tieliikenteeseen rajoitettu 1970kg..?
Avatar
tl
Viestit: 4002
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 2:08 pm

Wagoneerista sekalaisia kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja tl »

Saiskohan noi tiedot poistettua otteesta jos ottaa koukun pois katsastukseen. Sitten koukku takas ja kun ei lue mitään otteessa niin mennään auton kokonaismassan mukaan eli sit sais vetää 3500kg?
JAMANT
Viestit: 1564
Liittynyt: Ti Maalis 18, 2003 7:45 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Wagoneerista sekalaisia kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja JAMANT »

Saiskohan noi tiedot poistettua otteesta jos ottaa koukun pois katsastukseen. Sitten koukku takas ja kun ei lue mitään otteessa niin mennään auton kokonaismassan mukaan eli sit sais vetää 3500kg?

Eipä taida onnistua!! Uudemmissakin autoissa on vetopainot otteessa vaikka ei ikinä laittais koukkua!!
audiq
Viestit: 182
Liittynyt: La Loka 08, 2005 9:19 am

Wagoneerista sekalaisia kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja audiq »

Homma etenee. Autokeskus lupasi auttaa asiassa sen, mitä voi.



Nyt pitäisi löytää mahdollisimman monta V8 Wagoneerin valmistenumeroa/rekisterinumeroa (valmistenumero oleellisin!) Jeep Wagoneer V8+QT -autoihin, jossa on 3500kg vetopaino otteeseen merkitty.



Autokeskus tiedostaa, että Limited on käytännössä sama auto kuin normaali V8 Wagoneer, niin luultavasti pystyvät sen riittävästi myös AKE:lle todistamaan.



Mielellään kuusipulttisilla akseleilla varustettuja autoja. Silloin ymmärtääkseni alusta vastaa kaikilta osin vuoden -79 Limitediä.



Ja kaikki muukin viralliselta haiskahtava tieto on tervetullutta.



Jos saan tuon vetopainon nostettua, niin annan samat tiedot muidenkin tarvitsijoiden käyttöön vapaasti.



Ja nyt tosiaan tarvitaan sitä harrastajahenkeä! Ja iso kiitos heille, jotka ovat jo asiassa auttaneet. :)



P.S Mahdolliset tiedot voi halutessaan laittaa myös YV:nä.




JAMANT
Viestit: 1564
Liittynyt: Ti Maalis 18, 2003 7:45 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Wagoneerista sekalaisia kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja JAMANT »

Sinnehän niitä kerätään, tonne toiseen topikkiin....
audiq
Viestit: 182
Liittynyt: La Loka 08, 2005 9:19 am

Wagoneerista sekalaisia kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja audiq »

Juu, huomasin.

Ajattelin vain olla sitä keskustelua sotkematta. Ja täällä jo aloitin aiheesta, niin hoidetaan tämä vetopainon muutos homma täällä loppuun.

Niin pysyy se toinen aihe luettavampana.



Ja tosiaan, pitäisi niitä valmistenumeroita olla, ne on nyt tärkeitä. Ilman sitä, tai rekisterinumeroa, ei tiedoista ole juuri hyötyä tässä asiassa. Kun ei pysty todistamaan tietoja oikeiksi.
lucifer74
Viestit: 861
Liittynyt: La Touko 01, 2004 8:40 pm

Wagoneerista sekalaisia kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja lucifer74 »

Tota, tuli mieleen tarkistaa tämmönen asia Cherokee Chieffistä:



Onko akseliväli lyhyempi kuin tavallisessa cherossa/wagossa?



Entäs peräylitys, onko eroa?


Avatar
tl
Viestit: 4002
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 2:08 pm

Wagoneerista sekalaisia kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja tl »

Tota, tuli mieleen tarkistaa tämmönen asia Cherokee Chieffistä:



Onko akseliväli lyhyempi kuin tavallisessa cherossa/wagossa?



Entäs peräylitys, onko eroa?




raideleveys on suurempi wide track malleissa, muuten ei eroa
maasturi
Viestit: 397
Liittynyt: To Touko 17, 2007 8:36 pm

Wagoneerista sekalaisia kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja maasturi »

Niinpä niin. Chieffissä on vakiona (10cm) leveämpi etuakseli ja levikkeet. Normaaliin 3-oviseen eroa että tekniikka aina se röheempi, muutenhan chieffi vakiona ja alkuperäisenä loppujen lopuksi sama kuin wagoneeri. Erinlaiset mitat mitä autosta löytyy täsmälleen samoja. Ainut ero mitä voidaan puhua tekniikan puolesta kasi ja kutoskoneeliset fsj malleissa, huomion ottaen vuosimallit. Aina kasi koneellinen järeämpi ja taka-akseli erinlainen, tasauspyörästön koppa toisessa laidassa, johtuen quotra-trackkista. Eri pituiset vetoakselit niissä kummiskin. Sitten on tuo runko vuosimallista -79 alkaen vahvempi, eteenkin ohjaussimpukan kohta ja takajousipakkojen kiinnitys. Myös simpukkakin kasikoneellisessa järeämpi. Alkuperäinen kutvonen aika hempula kasikonelliseen verrattuna. Minun mielestä ei kannata itseautoa tutkailla vaan mikä siinä tekniikkana. Hyvä esim. on kolaroitu keltainen -80 luvun jeeppi mikä oli siinä onnettomuudessa. Se ei ole mikään erikoinen lopulta kun erikoisuus jää sisältä säädettäviin ovenpeileihin ja ovissa ovipahvit puukuvioinneilla. Sitten tyypillinen tekniikka matkalaukku kutvonen, nelosmanuaali ja np jakolaatikko vasemmanpuoleisella nelivetotekniikalla> joka on yleistavaraa. Ja sitten on huvittava juttu, ne välitykset/nopeudet jakolaatikossa. Jos oikein kasikoneen pistää ja ajaa offia kunnolla, se jakolaatikko hajoa... ::)



Muuten chervolet käyttää samaa etuakselia, toisenlaisena ohjausvarsien sijoituksella, samaa dana 44 leveämpänä, vastaavissa nelivetoautoissa kuin jeeppikin chieffimallissa. Se ero taas niissä että AMC pystyi senkin tekee paremmin. Kun esim. tiellä mottuja ja jousitus joustaa/menee pohjaan, samaan aikaan pyörätkin kääntyy, kun ohjausvivuston vipuvarret onnistettu suunnittelemaan niin, tilanne pahentuu autoa menee korottamaan. Samanlainen liike tulee kuin kääntäisit pyöriä. Syyhän on siinä juospakat akselin yläpuolella ja nekin alkuperäisena hempulat jeeppiin verrattuna. Pakka painaa ohjausvartta mikä menee simpukalle. Kun taas jeepissä toisenlailla jousipakat akselinalpuolella, hyvin kaukana ohjausvivuista ;D
maasturi
Viestit: 397
Liittynyt: To Touko 17, 2007 8:36 pm

Wagoneerista sekalaisia kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja maasturi »

Taas perävälitys tulee siitä mikä tekniikkana pellin alla, kuutos ja kasikonellisessa on eri välitykset..............
Vastaa Viestiin