Wagoneerista sekalaisia kysymyksiä.

Tänne voit iskeä kysymykset kaikesta muusta autojen rakenteluun liittyvästä.
audiq
Viestit: 182
Liittynyt: La Loka 08, 2005 9:19 am

Wagoneerista sekalaisia kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja audiq »

Vihdoinkin sain ostettua itselleni Wagoneer-projektin ja heti olisi kysymyksiä autoon liittyen.



Yhtenä pikkumurheena on rek.otteessa lukeva max. vetopaino 1960kg, joka ei riitä veneen vetämiseen. Eli onko max. vetopainon muuttaminen mahdollista, kun joillakin yksilöillä on ymmärtääkseni 3500kg max. vetopaino?



Toinen isompi ongelma on muuttaa auto työnnettävästä taas bensiinikäyttöiseksi, eli siitä puuttuu mm. moottori, (A-)vaihteisto, jakolaatikko.

Olen miettinyt GM:n tekniikan asentamista, koska ilmeisesti sopii aika pienellä sovittamisella ja edullinen hankkia/huoltaa/korjata.

Moottoriksi ajattelin 4.3l V6:sta tai V8:a ruiskulla.

Ilmeisesti (GM:n) TH400:n kautta liittäminen onnistuisi "helposti", mutta miten "tie onneen" TH700:sen kanssa, onnistuuko?



Tarkoitus olisi käyttökunnostaa auto ja pitää se alkuperäisen oloisena, mitään metsätraktoria en ole rakentamassa. Vetopaino vaikuttaa moottorivalintaan, siksi kysyin sitä jo tässä vaiheessa.

Jos jollain tietoa/ehdotuksia/ajatuksia, niin lukisin niitä mielelläni.



Kun saan auton talliin, niin tulee varmasti lisää kysyttävää, siksi otsikko vähän turhankin kattava. Ylläpito muuttakoon, jos katsoo aiheelliseksi. :)








Avatar
A-V
Viestit: 7629
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

Wagoneerista sekalaisia kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja A-V »

Nojaisin tuon GMn tekniikan sijaan Jeepin 4.0L suuntaan... Osien saatavuus ja hintapolitiikka lienee aivan sama. Vetopainoista on juttua tälläkin foorumilla useammassa aiheessa (mikäli ne eivät suurpäivityksen aikoihin lähteneet kävelemään :-/)... Muut jokatapauksessa tietää niistä paremmin kuin allekirjoittanut... ;)



Tuosta TH-400 vaihteistosta sen verran että se ei siis ole täysin sama loota kuin GM:n ja siihen ei tietääkseni sovi GM:n motit suoraan kiinni...



Minkäs vuotinen auto muuten on kyseessä?
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
JAMANT
Viestit: 1564
Liittynyt: Ti Maalis 18, 2003 7:45 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Wagoneerista sekalaisia kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja JAMANT »

Jep, AMC:n käyttämä TH-400 on AMC:n omilla kuorilla!! Eli etupään jako sopii AMC:n kaseihin ja kuutosiin (72 and up) ja takapään jako sopii "vain" Quadra-Trac -jakovaihteistoon (tuo vain sitaateissa, koska on olemassa myös tehdassovitus TH-400 ja Dana 20 -jakolaatikko, tosin noi on harvinaisia, tiedän Suomessa noita olevan kaksi tai kolme)!!
KKOSKINEN
Viestit: 371
Liittynyt: Pe Heinä 11, 2003 3:08 pm

Wagoneerista sekalaisia kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja KKOSKINEN »

Jos päädyt GM tekniikkaan, niin mikset ottaisi samantien koko pakettia jostain Blazerista. Saisit 700:n jakolaatikkoineen. Tietysti tässä on jotain esteitä joista en tiedä, kuten kardaanien sijoitukset ym.
audiq
Viestit: 182
Liittynyt: La Loka 08, 2005 9:19 am

Wagoneerista sekalaisia kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja audiq »

Vetopainohommaa yritin jo aiemmin haulla etsiä, mutta en mitään löytänyt. Täytyy

vielä kokeilla, jos oli vaan väärät hakusanat.



Olen ymmärtänyt, että TH400:sen(GM:n) kuoret ja AMC:n TH400:n "päätypala" ja ilmeisesti AMC:n päätyakseli, niin sopisi GM:n kone ja Quadra-Trac ?



Blazerista tosiaan saisi koko tekniikan. Onkos Blazerin ja Jeepin (esim. 6syl. moottorin) jakolaatikoilla mitään yhteistä, jos sitä kautta saisi kardaanit sopimaan.



Ostamani Wagoneer on rek.otteen mukaan vm-74 ja tuossa valmistenumeron kertomaa.J=jeep

3=valmistusvuosi 73

A=Toledo, Automaatti

15=?

4=4-Dr Wagon

C= Custom Wagon, 5600 ameriikan kantavuutta!

N=360 V-8



Mikäs malli sitten on, jos C:een tilalla on M ja perässä taas N=360 V-8 ja sitten juokseva valmistenumero. Eli rekisteritiedoissa ei ollut muuta, kuin MN057957 ja tuo M on vielä uudelleen varmistettu, että niin siellä tosiaan lukee. Rekisteröintivuosi oli tuolla -75, valmistusvuosi varmaankin sama tai vuotta aikaisempi. Tämä M-kysymys koskee kadonnutta NCL-47:ää, josta hakukin etsintäkuulutetuissa.
Avatar
tl
Viestit: 4002
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 2:08 pm

Wagoneerista sekalaisia kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja tl »

Noin vanhassa ei pitäisi olla vetopainojen kanssa ongelmia, uudemmissa on jostain syystä pienempiä vetopainoja, mutta asia kannattaa varmistaa konttorilta.



Tota itsekkin joskun mietin että toi quatra trac vois sopia myös gm:n lootaan kun vaihtaa sen välilaipan ja akselin, tai siis itseasiassa pähkäilin tota juuri toisinpäin että amc:n lootaan vois sopia gm:stä jakolaatikko, niin ei tarvis metsässä hajottaa noita quatra traceja.



Blazereissa on vaan muistaakseni se vika että niissä on uudemmissa etukardaani väärällä puolella autoa ja niitä 70-lukulaisia joissa on oikealla puolella taitaa olla aika huonosti myynnissä, varsinkaan osina.



Ja lisätään nyt vielä sen verran että amc:n kutonen ei mee tohon th400+qt yhdistelmään ihan suoraan vaan laatikkoa joutuu siirtämään taaksepäin, mikä taas aiheuttaa ongelmia kardaanien ja b-tankin kanssa.
KKOSKINEN
Viestit: 371
Liittynyt: Pe Heinä 11, 2003 3:08 pm

Wagoneerista sekalaisia kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja KKOSKINEN »

Laittaa Blazerin etuperän?
Avatar
tl
Viestit: 4002
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 2:08 pm

Wagoneerista sekalaisia kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja tl »

Laittaa Blazerin etuperän?



Se on tietysti yks vaihtoehto jos leveys sopii ja tietysti noissa 80-luvun jeepeissä (etu)perämurikka siirtyi myös kuskin puolelle.
audiq
Viestit: 182
Liittynyt: La Loka 08, 2005 9:19 am

Wagoneerista sekalaisia kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja audiq »

Tuossa olisi ilmeisesti GM:n TH400:nen.












juhap
Viestit: 6797
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

Wagoneerista sekalaisia kysymyksiä.

Viesti Kirjoittaja juhap »

Tietäjät hei, laittakaas sivulle lyhyt oppimäärä noista vaihteisto/jakoloota/akselisto yhdistelmistä. Ja etenkin siitä kummalla puolella autoa etukardaani kulkee... Monella voi maailmankuva kirkastua sen jälkeen, itellä ainakin, vaikka nuo Jeepit ei olekaan projektina.
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Vastaa Viestiin