Sivu 5/6
Öljy tappaa autot
Lähetetty: Su Helmi 18, 2007 4:56 pm
Kirjoittaja audiq
::)niin tai nuotio öljypohjan alle ;D
Siis näin! Koneessa on kyllä TB:n täyssynteettiset, mutta pieni esilämmitys ei ole koskaan pahitteeksi ja sähköllä ei kannata ilmajäähdytteistä lämmittää... ;)
Öljy tappaa autot
Lähetetty: Ma Helmi 19, 2007 5:41 am
Kirjoittaja stidi
Koneessa on kyllä TB:n täyssynteettiset, mutta pieni esilämmitys ei ole koskaan pahitteeksi ja sähköllä ei kannata ilmajäähdytteistä lämmittää...
Paitsi öljyä.
Oli 60 luvulla liikenteessä paljon sellasia koppakuoriaisen näkösiä ilmajäähdytteisiä bokseripotpottimia, joihin oli saatavana öljynlämmintin joka toimi samalla tavalla kuin vesilämmittimetkin. Ei olllut öljylämmitin omistajien keskuudessa kovin suuressa suosiossa kun pkeleen vekotin lähti muutenkin niin hyvin käyntiin, vaikka olishan se moottoria säästänyt.
Tuli muuten kateltua noita öljypurkkeja tallilla eikä yhdestäkään löytyny sisällysluetteloa. Elikkä jos valmistaja muuttaa tuotteen sisältöä, niin seuraava kaupasta ostettu purkki saattaa olla ihan eri asia kun se edellinen, hyväksi todettu. Lisäongelma on, että vaikka etsisit netistä tai muualta tuotteenn sisällön, tai tosi veemäisenä soittaisit (sinä muuten maksat puhelun) purkissa ilmoitettuun palvelunumeroon ja kysyisit sisällysluetteloa, niin riippuen siitä, kuinka kauan purkki on ollut kaupassa, sisällys joko pitää tai ei pidä paikkaansa. En löytänyt mitään koodimerkintää, jolla öljyn pystyisi identifioimaan. ehkäpä vain purkin malli on sellane, niitä kun tarvii näköjään kerran vuodessa mennä muuuttelemaan.
Öljy tappaa autot
Lähetetty: Ma Helmi 19, 2007 12:01 pm
Kirjoittaja audiq
Koneessa on kyllä TB:n täyssynteettiset, mutta pieni esilämmitys ei ole koskaan pahitteeksi ja sähköllä ei kannata ilmajäähdytteistä lämmittää...
Paitsi öljyä.
Oli 60 luvulla liikenteessä paljon sellasia koppakuoriaisen näkösiä ilmajäähdytteisiä bokseripotpottimia, joihin oli saatavana öljynlämmintin joka toimi samalla tavalla kuin vesilämmittimetkin. Ei olllut öljylämmitin omistajien keskuudessa kovin suuressa suosiossa kun pkeleen vekotin lähti muutenkin niin hyvin käyntiin, vaikka olishan se moottoria säästänyt.
Kyllä tuostakin öljylämmitin (alunperin lohkolämmitin) löytyy öljypohjasta, mutta en ole uskaltanut sillä paljon lämmitellä, kun olen kuullut tapauksista, jossa öljyn lisäaineistus on kärsinyt liian kuuman vastuksen takia.
Tuossa huomasin, että kone haisee sellaiselle huohotinhöyrylle, jos käyttää vastusta, niin siirryin sitten puulämmitykseen, se antaa tasaisemman lämmön.
Öljy tappaa autot
Lähetetty: Ma Helmi 19, 2007 7:05 pm
Kirjoittaja john
löysin tallista ton öljy kannun mitä spesialtyn kundi mulle suositteli vanhaan tekniikkaan.
GULF MULTI GT 20W-50 API SG/CD
Öljy tappaa autot
Lähetetty: Ti Helmi 20, 2007 8:49 pm
Kirjoittaja john
nyt löyty öljy missä missä olis aine osat kohdallaan :)

Öljy tappaa autot
Lähetetty: Ke Helmi 21, 2007 6:41 pm
Kirjoittaja tl
Ja on vielä edullistakin
Öljy tappaa autot
Lähetetty: Ma Helmi 26, 2007 11:27 am
Kirjoittaja Morgan_Kane
Delvac on kova sana autossa, kuin autossa. Vaikka omat harrastevälineeni olisi kuinka tiiviitä, en niissä koskaan käytä täys-synteettisiä. Ensinnäkin ajoa on niin vähän ja se että autot seisoo suurimman osan vuodesta, ei kyseisen öljyn käyttö (omasta) mielestäni tuo sen suurempaa hyötyä. Lyhyet ajoetapit ja pitkät seisokit kondensoi vettä enemmän öljyyn, kuin jatkuvassa käytössä olevat menopelit. Siksipä noihin harrasteautoihin vaihdan laatikko- ja peräöljytkin joka toinen kausi.
Meidän talvikäytössä olevassa, muutaman vuoden ikäisessä härvelissä on öljyjen vaihtoväli 20 000 kilsaa, jota pidän suomen olosuhteissa liian pitkänä, vaikka puhutaan kuinka öljyjen parantumisesta ja veden hylkimiskyvystä. Jos autolla tulisikin 60 000 kilsaa vuodessa, niin voisin ehkä tuota vaihtoväliä pitää, mutta 10 000-15 000 kilsan ajomäärillä, on öljyt hyvä vaihtaa jo kymmenentuhannen välein. Varsinkin, kun ajomatkatkaa eukolla töihin tulee muutama kilometri, ei siinä ehdi tekniikka kuin lämmitä ja taas jäähtyä. Näin meillä...
Öljy tappaa autot
Lähetetty: Ma Helmi 26, 2007 11:58 am
Kirjoittaja Enzo
Delvac on kova sana autossa, kuin autossa. Vaikka omat harrastevälineeni olisi kuinka tiiviitä, en niissä koskaan käytä täys-synteettisiä. Ensinnäkin ajoa on niin vähän ja se että autot seisoo suurimman osan vuodesta, ei kyseisen öljyn käyttö (omasta) mielestäni tuo sen suurempaa hyötyä. Lyhyet ajoetapit ja pitkät seisokit kondensoi vettä enemmän öljyyn, kuin jatkuvassa käytössä olevat menopelit. Siksipä noihin harrasteautoihin vaihdan laatikko- ja peräöljytkin joka toinen kausi.
Meidän talvikäytössä olevassa, muutaman vuoden ikäisessä härvelissä on öljyjen vaihtoväli 20 000 kilsaa, jota pidän suomen olosuhteissa liian pitkänä, vaikka puhutaan kuinka öljyjen parantumisesta ja veden hylkimiskyvystä. Jos autolla tulisikin 60 000 kilsaa vuodessa, niin voisin ehkä tuota vaihtoväliä pitää, mutta 10 000-15 000 kilsan ajomäärillä, on öljyt hyvä vaihtaa jo kymmenentuhannen välein. Varsinkin, kun ajomatkatkaa eukolla töihin tulee muutama kilometri, ei siinä ehdi tekniikka kuin lämmitä ja taas jäähtyä. Näin meillä...
Eräs autoalan korkeasti koulutettu opettaja sanoi hiljattain, että autolla ei pitäisi ajaa alle 10km:n matkoja. Tuhoaa moottorin. Tossua toisen eteen vaan lyhyillä matkoilla. Tämä oli open suositus.
Pistää vähän miettimään, kun seuraavan kerran ostaa käytettyä autoa, jos ostaa... :-?
Öljy tappaa autot
Lähetetty: Ma Helmi 26, 2007 12:19 pm
Kirjoittaja Morgan_Kane
Delvac on kova sana autossa, kuin autossa. Vaikka omat harrastevälineeni olisi kuinka tiiviitä, en niissä koskaan käytä täys-synteettisiä. Ensinnäkin ajoa on niin vähän ja se että autot seisoo suurimman osan vuodesta, ei kyseisen öljyn käyttö (omasta) mielestäni tuo sen suurempaa hyötyä. Lyhyet ajoetapit ja pitkät seisokit kondensoi vettä enemmän öljyyn, kuin jatkuvassa käytössä olevat menopelit. Siksipä noihin harrasteautoihin vaihdan laatikko- ja peräöljytkin joka toinen kausi.
Meidän talvikäytössä olevassa, muutaman vuoden ikäisessä härvelissä on öljyjen vaihtoväli 20 000 kilsaa, jota pidän suomen olosuhteissa liian pitkänä, vaikka puhutaan kuinka öljyjen parantumisesta ja veden hylkimiskyvystä. Jos autolla tulisikin 60 000 kilsaa vuodessa, niin voisin ehkä tuota vaihtoväliä pitää, mutta 10 000-15 000 kilsan ajomäärillä, on öljyt hyvä vaihtaa jo kymmenentuhannen välein. Varsinkin, kun ajomatkatkaa eukolla töihin tulee muutama kilometri, ei siinä ehdi tekniikka kuin lämmitä ja taas jäähtyä. Näin meillä...
Eräs autoalan korkeasti koulutettu opettaja sanoi hiljattain, että autolla ei pitäisi ajaa alle 10km:n matkoja. Tuhoaa moottorin. Tossua toisen eteen vaan lyhyillä matkoilla. Tämä oli open suositus.
Pistää vähän miettimään, kun seuraavan kerran ostaa käytettyä autoa, jos ostaa... :-?
Opettaja on varmaan enemmän, kuin oikeassa, mutta eipä tuo eukko voi työmatkaansa valita, enkä viitsi olla niin sydämetön, että laittaisin muijan talvella fillarin selkään :)
Kyllä toki meidän autolla tulee kilsoja lähes joka päivälle enemmän, mutta tuo aamu- ja iltapäivä on se suurin tekniikan kuluttaja, vaikka auto lämmitetään ja käytetään aina ennen liikkeelle lähtöä, kun on molemmissa etapeissa piuhassa talviaikaan pari tuntia, mutta ei se paljon moottori- ja vaihteistoöljyä säästä.
Ite en ole koskaan ymmärtänyt ihmisä, jotka räjäyttää autonsa käymään talvipakkasessa ja lähtee heti liikkeelle, siinä sitten tuulen hoitaessa lumen harjauksen ja rukkanen hoitaa raapan virkaa, mutta auton sisäpuolella. Itse olen menopelejä aina säästänyt hyvällä lämmityksellä ja esikäyttämisellä, vaikka omanlaista hulluutta tämäkin on ::)
Jos ei muuta, niin saan viherpiipertäjistä ainakin helposti juttuseuraa, kun olen se kaikkien talvikäyttäjien kauhu. Koskaan ei kauppareissullakaan se parin minutin käyttö riitä, vaan auto raksuttaa tasan niin kauan, kun odotan perheen hellapoliisia marketista.
Öljy tappaa autot
Lähetetty: Ti Helmi 27, 2007 10:45 pm
Kirjoittaja Enzo
Pitkästä tyjäkäytöstä voi kiinnostua joku muukin liisi kuin hellapoliisi... ;)