Lämpö ongelma... prkl

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
Cassu
Viestit: 292
Liittynyt: Ke Joulu 17, 2003 2:59 pm

Lämpö ongelma... prkl

Viesti Kirjoittaja Cassu »

Mites toi koneistus, täytyykö aina tehdä vai riippuen kansien kunnosta?

Täytyykö myös imusarja koneistaa?
Avatar
Pitu
Viestit: 674
Liittynyt: Pe Tammi 31, 2003 4:40 pm

Lämpö ongelma... prkl

Viesti Kirjoittaja Pitu »

Huomasit tietenkin tossa testatessa tarkistaa, ettei lämpöjen noustessa alavesiletkun lämpötila noussut. Siittähän näkee onko syylärin jäähdytysteho riittävä.



Voihan tossa olla koneswapin jäljiltä liika pieni syyläri.



Mites noitten puhaltimien ohjaus. Lähteekö koska käyntiin. Kahdella puhaltimella käynti kannattaa porrastaa.
Avatar
A-V
Viestit: 7629
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

Lämpö ongelma... prkl

Viesti Kirjoittaja A-V »

Oma mielipiteeni on, ettei kannentiivisteitä kannata vaihtaa josset tee samalla venojen seetejä uusiks ja vaihtaa venttiilien suojakumit samalla (kumit ja kumit, nehän on muovia, mutta voivat halkeilla/kulua, kuvassa 1.077-6).



Tuo venttiilityö on PALJON helpompi homma kun miltä se kuulostaa. Hanki kunnon venttiilivinka (ööö, se millä saat venttiilijousen (1-083) kasaan lukitepalojen (1-085) irrotusta varten) tai tee sellanen ite vaikka kyljestään aukileikatusta putkenpätkästä ja perus vinkasta (tähän voin ottaa valokuvan josset löydä kunnon vinkaa), akkuporakone ja siihen kiinni kumiletkun pätkä (johon tökkäset venan varren pään) ja venttiilien hiomatahnaa. Ihan leppoisa homma eikä vaikeudeltaan mitenkään päätähuimaava kunhan purkuvaiheessa numeroit jokaisen osan paikan maalarinteippi+pyttynumero tyyliin ja kun teet kannet yks kerrallaan niin ei mene osat sekasin. Samalla tulee puhdistettua kaikki ja tarkistettua noitten vippojen siltojen (1.101-1) kunto (halkeilevat/katkeavat jos alkuperäisiä alumiinivaluja). Niin ja kunhan pistät kaikki takaisin oikein ja virallisiin momentteihin (momenttiavaimen tarttet kuitenkin jos kannet irrotat...)



IMHO - Jos nimittäin kannen tiiviste on kussut niin venat saat tehä jokatapauksessa...



ps. noi kannentiivisteet helposti muuten maksaa saman verran kun koko koneen tiivistesetti... niin ja jos valittet felpron ja sealed powerin sarjan kanssa niin ota se sealed power, setissä on modernimmat tiivisteet (ei korkkitiivisteitä). Halvin paikka tiivistesetille oli Racers Place, hintahaitari oli satasen verran...



Mä tein venat ja kannen tiivisteet päivässä ja yhessä yössä ennen Hankasalmen C&C:tä pari vuotta sitten :D Toistaiseksi toimineet... Eli kyllä sen saa tehtyä nopeastikin, mutta viikko kai tuohon menee jos teet omassa rauhassa ja asioita ajatellen.







ps. niin ja ne vesitilat+pakkasproput ehottomasti uusiks kuten pekka tossa jo heittikin  ;)



pps. sullahan on ollutkin se imusarja jo irti aiemmin, joten se valley-pan tiiviste sen alla on tuttu ja sen putsaus+uudelleen käyttö silikonin kera jos näyttää vielä hyvältä.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Avatar
A-V
Viestit: 7629
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

Lämpö ongelma... prkl

Viesti Kirjoittaja A-V »

niijoo, sullahan voi olla tosa myös vanhempi malline motti (->1972), jolloin toi kuva olis tän näkönen (sama mutta ilman tota siltahässäkkää).

http://www.amccf.com/tech/new/V8-head_pivot.jpg
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Avatar
A-V
Viestit: 7629
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

Lämpö ongelma... prkl

Viesti Kirjoittaja A-V »

Mites toi koneistus, täytyykö aina tehdä vai riippuen kansien kunnosta?

Täytyykö myös imusarja koneistaa?



En mä ole koneistanut mitään, mutta toisaalta ei mulla ole ollut kannetkaan kauhean huonot kun olen irti saanut... Tuon koneistuksen tarpeen on hiukan epävarma käsitys, mutta uskoisin ettei rautakannet vääntyile kovinkaan helpolla ja jos vuodot ei ole syöneet pintaa niin pitäisi pärjätä putsauksella (vanhat tiivisteet voi olla todella vittumaiset putsata huom) ja kasauksella. Toki mittauttaa kannattaa jos siltä tuntuu. Mutta kuten sanoin, epävaramalla pohjalla tän kanssa, muut tietää varmasti paremmin.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Avatar
pekka
Viestit: 4938
Liittynyt: To Tammi 23, 2003 6:59 pm
Paikkakunta: Parainen

Lämpö ongelma... prkl

Viesti Kirjoittaja pekka »

Plaanaaminen ei maksa juuri mitään ja sit on ainakin hyvät...
Cassu
Viestit: 292
Liittynyt: Ke Joulu 17, 2003 2:59 pm

Lämpö ongelma... prkl

Viesti Kirjoittaja Cassu »

Itse asiassa en ole alavesiletkua sen paremmin tarkkaillut koska syyläri korjaaja oli sitä mieltä että syylärin on hyvässä kunnossa ja koneeseen riittävä. Flektit käy kokoajan ja samaan aikaan...

Onko sillä alavesiletkulla mitään merkitystä jos koneesta tuleva vesi esim. kansipahvien vuoksi niin kuumaa ettei syyläri pysty sitä jäähdyttämään?
raipe
Viestit: 1502
Liittynyt: Ma Marras 14, 2005 6:52 pm

Lämpö ongelma... prkl

Viesti Kirjoittaja raipe »

yhessä kaverin rysässä oli aikanaan erikoinen vika. vesipumpusta oli lähteny irti "siipipyörä" eikä sitäkään vikaa heti löydetty. ei muuta ku pyörä paikalleen ogh pari heppiä, voila. toinen keino vaihtaa pienempi siivapyörä vesipumppuun ni kiarto nopeutuu.
Cassu
Viestit: 292
Liittynyt: Ke Joulu 17, 2003 2:59 pm

Lämpö ongelma... prkl

Viesti Kirjoittaja Cassu »

No niin, otin kannet tänään pois. Tiivisteet kumallakin puolella oli mun mielestä suht ehjät, toisella puolella vesikanavan kohdalla oli vähän rikki... Ero puolila oli se että toinen puoli irtos helpolla, ei ollu oikeastaan yhtään kiinni kun pultit irroitti. Toinen taas oli kunnolla kiinni sai vähän "napauttaa" että irtos.

Yhdessä sylinterissä on selviä veden aiheuttamia "kraatereita" joten se on ainakin jossain vaiheessa saanut vettä.



Mites noi sylinterin kraaterit täytyykö toi prkln lohko porauttaa...??????



Jos kannet käy plaanaamassa täytyykö imusarjalle tehdä mitään?????



Muten vanhat tiiviste jämät saa lohkosta irti????



pistän kuvat kansista ja kraatereista kunhan ehdin...
Avatar
A-V
Viestit: 7629
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

Lämpö ongelma... prkl

Viesti Kirjoittaja A-V »

Voisit kokeilla tiivisteenirrotusspraytä, muistaakseni CRC (Gasket Remover tms), joka ainakin mulla pehmitti vanhat jäkittäneet tivisteet sen verran että ne sai kaapia lastalla/taltalla pois pinnoilta. Muistelisin, että käytin myös semmosta mustaa röpölaikkaa akkuporakoneen päässä.
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Vastaa Viestiin