Sivu 5/7
Kävin katsastuksessa
Lähetetty: Pe Elo 17, 2012 8:59 am
Kirjoittaja A-V
Jos ei oo merkitty vähäpäästöiseksi (siis sinne Trafin kantaan, kun nykyään ei otteessa lue sitä) tai ei lue otteessa erikseen "kolmitoimikatalysaattori", niin henkilömaastoautoissa oli siirtymä/helpotus, vuosimallin -92 autoissa ei tarvitse olla kattia!!
tjuu, tossa meitin suomiautossa ei lue vähäpäästöinen tai katalysaattori.
eli ei tartte kattia ja tuskin sitä on siellä ollutkaan. WeGen cherokee on täsmälleen samaa maahantuontierää kun tuo meidän (GAL rekkari) joten ei tartte kattia.
Kävin katsastuksessa
Lähetetty: Pe Elo 17, 2012 9:05 am
Kirjoittaja RamiS
Jos ei oo merkitty vähäpäästöiseksi (siis sinne Trafin kantaan, kun nykyään ei otteessa lue sitä) tai ei lue otteessa erikseen "kolmitoimikatalysaattori", niin henkilömaastoautoissa oli siirtymä/helpotus, vuosimallin -92 autoissa ei tarvitse olla kattia!!
tjuu, tossa meitin suomiautossa ei lue vähäpäästöinen tai katalysaattori.
eli ei tartte kattia ja tuskin sitä on siellä ollutkaan. WeGen cherokee on täsmälleen samaa maahantuontierää kun tuo meidän (GAL rekkari) joten ei tartte kattia.
Mäkin haluan tähän soppaan mukaan...
Vuoden 1991 alusta tuli katalysaattoripakko henkilöautoihin, oli se sitten koska vaan maahantuotu. Maahantuojat ovat toki voineet anoa poikkeuslupia tietyille maahantuontierille.
Tuota Jamantin mainitsemaa Maastohenkilöautojen siirtymäaikaa en ennen tiennyt, nyt tiedän.
RS
Kävin katsastuksessa
Lähetetty: Pe Elo 17, 2012 9:22 am
Kirjoittaja JAMANT
Jos ei oo merkitty vähäpäästöiseksi (siis sinne Trafin kantaan, kun nykyään ei otteessa lue sitä) tai ei lue otteessa erikseen "kolmitoimikatalysaattori", niin henkilömaastoautoissa oli siirtymä/helpotus, vuosimallin -92 autoissa ei tarvitse olla kattia!!
tjuu, tossa meitin suomiautossa ei lue vähäpäästöinen tai katalysaattori.
eli ei tartte kattia ja tuskin sitä on siellä ollutkaan. WeGen cherokee on täsmälleen samaa maahantuontierää kun tuo meidän (GAL rekkari) joten ei tartte kattia.
Mäkin haluan tähän soppaan mukaan...
Vuoden 1991 alusta tuli katalysaattoripakko henkilöautoihin, oli se sitten koska vaan maahantuotu. Maahantuojat ovat toki voineet anoa poikkeuslupia tietyille maahantuontierille.
Tuota Jamantin mainitsemaa Maastohenkilöautojen siirtymäaikaa en ennen tiennyt, nyt tiedän.
RS
Jep, en minäkään tiennyt, ennenkuin selvitin asian!! Maastohenkilöautoissa ON siirtymää kattipakkoon (ja tätä ei välttämättä katsastusmieskään muista/tiedä, kannattaa muistuttaa, tarkistakoot asian)!! Ja otteessa ei lue enää missään autossa "Vähäpäästöinen", ne kun on jo niin marginaalia ne ei-vähäpäästöiset, enemmistö on jo vähäpäästöisiä, teksti on jätetty pois...
Kävin katsastuksessa
Lähetetty: Pe Elo 17, 2012 9:53 am
Kirjoittaja pekka
Mutta kun juuri mikään näistä EI ole rekisteröity maastohenkilöautoksi, tämäkin on henkilöauto.
Kävin katsastuksessa
Lähetetty: Pe Elo 17, 2012 9:59 am
Kirjoittaja JAMANT
Mutta kun juuri mikään näistä EI ole rekisteröity maastohenkilöautoksi, tämäkin on henkilöauto.
Katso sieltä alempaa, siellä saattaa lukea maastohenkilöauto, koska silloin kun noi on rekattu suomeen, ei ollu erikseen olemassa N1G-ajoneuvoryhmää, se tieto löytyy lisätiedoista!! Tai ainakin katsastusmies tulkitsee sen sellaiseksi, koska semmoinen se kumminkin on...
Kävin katsastuksessa
Lähetetty: Pe Elo 17, 2012 10:15 am
Kirjoittaja pekka
Ei muuten tulkitse, tai no voi olla, että tulkitsee, mutta silloin se ei kato papereita.
Noissa muuttuu tyyppihyväksyntä numero jossain siinä 90 luvun taitteen hujakoissa ja uudemmat on rekattu jokseenkin kaikki henkilöautoiksi. Tosin ton mulla viimeksi olleen muutostin maastohenkilöautoksi, koska silloin olis ollut mahdollista leimata korotuskin. (ha max 50mm jousitus vs. mha 75mm)
Kävin katsastuksessa
Lähetetty: Pe Elo 17, 2012 2:01 pm
Kirjoittaja JAMANT
Ei muuten tulkitse, tai no voi olla, että tulkitsee, mutta silloin se ei kato papereita.
Noissa muuttuu tyyppihyväksyntä numero jossain siinä 90 luvun taitteen hujakoissa ja uudemmat on rekattu jokseenkin kaikki henkilöautoiksi. Tosin ton mulla viimeksi olleen muutostin maastohenkilöautoksi, koska silloin olis ollut mahdollista leimata korotuskin. (ha max 50mm jousitus vs. mha 75mm)
Noh, Jeepit on kumminkin nelivetoisina aina maastohenkilöautoja!!
Kävin katsastuksessa
Lähetetty: Pe Elo 17, 2012 2:10 pm
Kirjoittaja A-V
Ymmärtääkseni koko tämä GAL jeeppien suomiautokanta on maastohenkilöautoina Suomeen rekisteröity, munchien PTO:lla varustettuna. WeGe ja Uba vois tsekata myös. Anun Cheron otteessa ajoneuvoluokka on M1 / Henkilöauto ja alla erikoisehdot/huomautukset kentässä lukee: TYYPPIKOODI 5055052801, TARKEMPI NIMITYS: MAASTOHENKILÖAJONEUVO sekä AUTOON ON SUOMESSA ASENNETTU KYTKIMIN VARUSTETTU VAIHTEISTOON LIITETTY VOIMANSIIRTOLAITE. 01.01.93 ALKAEN KÄYTTÖÖN OTETTAVILLE AUTOILLE UUDET MALLITIEDOT TYYPPIKOODILLA 5055052814. Ja kuten tossa mainitsin niin ei kattia eikä sitä myöskään tarvita, jälkituontiautot eri juttu.
Kävin katsastuksessa
Lähetetty: Pe Elo 17, 2012 3:27 pm
Kirjoittaja pekka
Älä missään tapauksessa hävitä (anna katsastuksn yhteydessä pois) vanhaa otetta, aken tiedoissa ei meinaan lue mitään noista tiedoista. Ja koska täällä aina välillä ollaan niin pirun paukapäitä voi tollanen tallessa oleva vanha lappu olla pelastus.
Kävin katsastuksessa
Lähetetty: Pe Elo 17, 2012 4:16 pm
Kirjoittaja pekka
Menee jo pahasti ohi aiheen, mutta en jaksa aloittaa uutta aihetta.
Ronkein noita jiippejä ja niiden vinejä, mitään selvyyttä en tohon katti asiaan saanut. Tuntuu vaan aika uskomattomalta, että tänne tulleet ois ollu tehtaalta ilman kattia, ennemmin uskon että poisto on maahantuojan tekosia. Tosin ei sillä mitään väliä ole, tiedänpähän taas yhden "vaatimuksen" lisää seuraavalle XJ:lle :)
No ei siitä sen enempää, mutta varsinaiseen sivuasiaan; Miten mahtaa maahantuoja suhtautua näiden recall:eihin?
Kattelin, että sekä Anun, että Wegen autossa on avoimia kampanjoita... Toisella enemmän, mm TPS ja ABS pumppu :o
Taitaa vaan merkkiliike täällä pyyhkiä kätensä ihan suoraan.
Niin joo,
tuolta voi vinin kanssa katsoa jeeppien recalleja (sivun alalaidassa...)