Sivu 6/13
käynnistys ongelma... iso sellainen
Lähetetty: Ti Huhti 14, 2009 5:11 pm
Kirjoittaja JAMANT
Niin päinhän se kuuluu uuden ketjun kanssa ollakin.
Eipäs, kun pitää olla kuskin puolelta tiukka ja pelkääjän puolelta löysä, veto on kuskin puolella!!!
käynnistys ongelma... iso sellainen
Lähetetty: Ti Huhti 14, 2009 5:34 pm
Kirjoittaja pekka
metallipurua runkolaakereiden ja kampuran välissä... :-/
Ja pänni vapautui runkopukkien löysäyksellä...mukavaa...
käynnistys ongelma... iso sellainen
Lähetetty: Ti Huhti 14, 2009 6:09 pm
Kirjoittaja Jago
:'(
käynnistys ongelma... iso sellainen
Lähetetty: Ti Huhti 14, 2009 6:32 pm
Kirjoittaja ScaliS
voi kökkö :'(
käynnistys ongelma... iso sellainen
Lähetetty: Ti Huhti 14, 2009 7:04 pm
Kirjoittaja raipe
jaaha,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, voi vitalis
käynnistys ongelma... iso sellainen
Lähetetty: Ti Huhti 14, 2009 7:33 pm
Kirjoittaja Cassu
joo kiva ylläri >:( >:(... Viidennessä laakerissa oli eniten jälkiä ja laakerin sivulla oleva kolo oli täynnä pientä metalli purua samoin kampuran puolella. Kolmannen laakerin vaossa oli lasinsiru... mitä vittua... muissa oli jälkiä mutta ei niin pahoja. Nyt täytyy muistaa että kone on käynnyt 3 sekunttia... jippi jee
Kampurassa ei kyllä vielä näkynyt mitään pahaa...
1
2
3 lasinsiru vaon vieressä oikealla reunalla
4
5 yläreunassa kraatereita...
kampuran yläreunassa näkyy että reikä on täynnä purua...

käynnistys ongelma... iso sellainen
Lähetetty: Ti Huhti 14, 2009 7:50 pm
Kirjoittaja CULMALA
No nyt tuli sinne koneistamoon sitten asiaa, aika selvät sävelet mun mielestäni. Sen nyt vielä ymmärtää että ruuassa on lasia, mutta että moottorissa...
käynnistys ongelma... iso sellainen
Lähetetty: Ti Huhti 14, 2009 7:57 pm
Kirjoittaja Cassu
Mitä mieltä olette siitä että on vieläkin pirun raskas pyörittää vaikka on runkolaakerit löysällä. Momentti avaimen kanssa kampuran päästä kun pyörittää tarvii yli 170 newtonin voimalla vääntää että pyörii... Voiko siinä olla vielä muutakin kun noi runkolaakerit...?
käynnistys ongelma... iso sellainen
Lähetetty: Ti Huhti 14, 2009 11:51 pm
Kirjoittaja audiq
Muistaakseni Oldsin koneessa oli lähtökitka 80nm max. Ei ainakaan isompi. Siitä on 10 vuotta kun mittasin, niin saattaa olla paljon pienempikin, mutta 80nm on jostain syystä jäänyt mieleen. Lämpöinen kone ja taisi olla ilman tulppia. Mutta ei ne tulpat lähtökitkaan juuri vaikuta.
Jokin virhehän tuossa on aika varmasti öljypumpun siivilän ja kampiakselin kaulojen välillä tapahtunut kasauksessa. Tai voihan se muju mennä kylmänä suodattimen ohi, mutta eiköhän se vaatisi pitempää käyntiä, että lähtee edes mujut kiertämään.
Kiertokangenlaakereissa on varmaankin samaa mujua. Kone pois ja täydellinen siivoamin sille. Ei sitä muutan saa puhtaaksi. Nostajissa voisi teoriassa kanssa olla jo paskaa, joten nekin kannattaisi ehkä avata.
käynnistys ongelma... iso sellainen
Lähetetty: Ke Huhti 15, 2009 4:54 am
Kirjoittaja Cassu
Tässä on tietenkin se seikka että kierrätin öljyjä koneessa ennen kun aloitin starttailemaan.... Eli porakoneen kanssa kierrätin öljypumppua kunnes alko nostaan kansiin öljyä. Eli jos kanavissa on ollut paskaa on se lähtenyt kiertoon...