Kun tallilla ei tapahdu mitään järkevää otin työn alle
kuutoskoneisen Impala SS:n. Kuutoskone oli standardimoottori tuon vuoden SS:ssä ja niitä valmistettiin muutama tuhat super sporttina.
Malliin piti saada jotain AMC henkistä, niinpä otin 258 koneen MPC:n '76 Pacerista. Moottori on hyvin detaljoitu valunumeroa myöten lisänä AC ja ohjaustehostin. Ainoa osa jonka korvasin on virranjakaja.
AMC 258 + TF-904 tomaatti
Aika mukavasti tuo istahti konehuoneeseen.
Sisusta on melkein valmis. Koska sarjan Impala on pelkällä lämmityslaitteella, lisäsin AC suuttimet kojetaulun alle (näitä myydään 1/1 Impalaankin). 258 oli vähän pitempi kuin sarjan 327, sen takia syylari piti siirtää eteenpäin puoli senttiä. Shifterin ja toisen takaluukun saranan onnistuin hukkaamaan. Nyt on shifterinä nuppineula lisänä alumiininputken pätkä, saranasysteemi pitää muuttaa tai sitten liimaan kontin kiinni. Sääli kun se tuli jo flokattua.
Pohjaa piti vähän säistää ja orkkis pakoputki sopi lähes heittämällä.
Kori on pohjamaalattu ja tästä eteenpäin kaikki voi mennä pieleen kun olen tärvellyt jo kaksi mallia luokattomalla maalauksella.
Jenkkifoorumilla tälle on ollut vähän nihkeä vastaanotto, johtuu varmaan siitä että hieno AMC moottori laitettiin chevyyn ;D