Sivu 8/13
pörpör - A-V:n mopoprojektia
Lähetetty: Pe Elo 19, 2011 5:16 am
Kirjoittaja pekka
"lievä" parannus ulkonäköön...
pörpör - A-V:n mopoprojektia
Lähetetty: Pe Elo 19, 2011 7:59 am
Kirjoittaja A-V
Puola investoitu, maksoikin vain 35e. Tulee briteistä noin viikossa.
ostin kiinasta 4 x pienet kromivilkut (Ebay), hintaa oli hurjat 10e (sis. postikulut). Saas nähdä tulevatko vaiko eivätkö.. ;D
pörpör - A-V:n mopoprojektia
Lähetetty: La Elo 20, 2011 4:49 pm
Kirjoittaja KK
On noi vanhat hondat komeita, itellä ollut CB350 ja CBX1000.
pörpör - A-V:n mopoprojektia
Lähetetty: Su Elo 21, 2011 12:01 pm
Kirjoittaja A-V
osia odotellessa kävin eilen koeajelemassa ja lämpimäksi käytettynä tuo ulompien pyttyjen puolakin herää tosin kulkupuoli ei ole silloinkaan ihan 100%. ajelun jälkeen otin hiukan työn alle.
- sähköjä siivoiltu ja niputeltu
- töötti siirretty keskelle.
- aluvanteet kiilloteltu puhtaiksi
- pakoputkia kiillottelin mitä nyt irti sai (ruosteessa ovat...).
- Napsasin myös tankin Honda merkit pois kun eivät sopineet värimaailmaan (maalailen ne jossain välissä punamustaksi).
- takakromilokari oli aivan pskassa ja sen putsailussa meni oma aikansa. poistin jonkun helkama mallisen takaheijastimen myös siitä häiritsemästä.
Etuiskariputket vuotaa sen verran että ovat kastelleet etujarrut öljyyn, joten purin ja putsasin sekä tinnerillä kävin levyt puhtaaksi rasvasta. Nyt huomattavasti äkäsempi etujarrukin. Etustefat tarvinnee tilailla ja vaihdella talvella.
mitäs muuta, yleinen puhdistus ja pesu teki kummia, muttei varmaan näy kuvissa joten kattellaan sit kun vilkut tulee lisäkuvia... ::)
pörpör - A-V:n mopoprojektia
Lähetetty: Ti Elo 23, 2011 6:57 pm
Kirjoittaja A-V
Puola vaihdettu, nyt käy neljällä alusta lähtien... ;) Melkolailla tuo vanha puola oli liian pieni sekä hiukan vääränmittanen orkkis kiinnikkeisiin. Uus sopi heittämällä.
Ja tossa pari kuvaa pihalta tänään, kumman nätisti puhdistu osa jos toinenkin kun vähän näki vaivaa...
Seuraavana kaasareiden putsausoperaatio (niitä on tosiaan 4kpl!), varmaan viikendinä (jos sataa...).
pörpör - A-V:n mopoprojektia
Lähetetty: Ke Elo 24, 2011 11:40 am
Kirjoittaja sillu
heh tuo takavalo :P
pörpör - A-V:n mopoprojektia
Lähetetty: Ke Elo 24, 2011 1:12 pm
Kirjoittaja Mawerick
kaupannut orkkis nelosputket johonkin museoprojektiin ja asennellut nuo tarviketrumpetit
Ei noissa oo kaikissa ollut niitä 4-4 putkia uutenakaan.
Siinä mun sedän '80 pyörässäkin oli noi 4-2 putket ja ne oli orkkikset.
pörpör - A-V:n mopoprojektia
Lähetetty: Ke Elo 24, 2011 4:07 pm
Kirjoittaja FA18
alkuperäinen "tuutti" oli vuoteen -78, niissä oli 4-4 putkia.
Ei enää tässä uudemmassa tuplanokkakoneessa, jollainen itelläkii on, tosin 95-heppanen isolohkoversio 8-)
Mukava pyörä ajaa, kaasarit menee putsaukseen täälläkin. Välillä 6000 jälkeen miettii et meniskö vai ei. Talvella sitte..
pörpör - A-V:n mopoprojektia
Lähetetty: To Elo 25, 2011 8:48 am
Kirjoittaja A-V
hmmh. joko te - tai kaikki suomen museotarkastajat ovat väärässä. esim tämän prätkän saa MR-leimaan vain ja ainoastaan 4:4 putkilla. näin infosi edellinen omistaja joka osti tämän mopon vain 4:4 putkien vuoksi jotka nappasi omaan muutoin mr-kuntoseen samanlaiseen mopoonsa ja kävi leimalla.
Tässä esim '82 mallinen KZ blocketista
4:2 putket (ja 4:1) ovat olleet osassa ns. "sporttimalleja" (F, bol 'dor, jne), jollanen mm. FA18:lla on alla.
Itelle on ihan sama mitä tässä on alunperin ollut, mutta nuo 4:4 putket ovat vaan yksinkertaisesti käheän näköset.. ;) Hintansa vuoksi tosin mun putket pysynee 4:2 versioina ainakin pari kesää...
pörpör - A-V:n mopoprojektia
Lähetetty: To Elo 25, 2011 12:30 pm
Kirjoittaja sillu
Termi "kaikki museotarkastajat" kirpaisi korvaan. Tuollaista termiä ei oikein olekaan, kun museotarkastajat on yksityisiä ihmisiä, vakiintuneita käytäntöjä ei juuri ole ja muutenkin koko museotarkastustoimintahan on melkoisen levällään ja epätasapainossa. Yhteiset standardit tarkastusasioissa puuttuu. Tätähän on manattu useammissakin medioissa..