Sivu 8/13
Käyttövoimavero tulevaisuudessa...
Lähetetty: Ke Touko 16, 2012 4:38 pm
Kirjoittaja pekka
Heh heh, taas potkitaan pientä ihmistä.
Käyttömaksut nykyisellään:

Käyttömaksut 2013 suoraan finlexistä...
Eli karkeesti 50€/auto lisää maksettavaa >:(
Käyttövoimavero tulevaisuudessa...
Lähetetty: Ke Touko 16, 2012 5:14 pm
Kirjoittaja NonSenCe
jep. näin. törkeä pomppu hinnassa KAIKILLE. ja juuri hetki sitten sitä korotettiin.. ei sillon ollut tarvetta korottaa enempää.. ei olisi mennyt läpi nääs suurempi korotus. tuokin oli jo vittun törkeästi tehty rahastus.
ja jotenkin nyt tämän tullessa voimaan, heidän ei tarvi ees selitellä tätä enää kelleen niinkuin viimeksi piti.. silloinhan tota uudistusta seliteltiin että "suurinosa autoista hinta pysyy samana tai jopa halvempana" juu ei pysynyt oikeastaan kellään.. järjestään kaikilla nousi.
mutta se nieltiin kun pakko oli ja mitään ei voinut suoraan tehdä estääkseen tuon. se kun oli jo "tehty ja hyväksytty". se on niin törkeetä kun nää asiat pidetään mahdollisimman hyshys linjalla mahdollisimman kauan ja sitten vaan runnotaan se läpi viikon sisällä.. ilman että kansalaisilla olisi mahdollisuus ottaa yhteyttä siihen kansanedustajaansa ja vaikuttaa asiaan..
(hyvä esimerkki tää tvlupa-ylevero joka runnottiin läpi sopivasti ennen pyhiä ilman että asiasta jäi kellekkään "ulkopuoliselle" käytännön mahdollisuutta esittää mielipidettään.. ei se että se ketään heistä kiinnostaisi, mutta eipä tarvinnut alkaa selitteleen medioissa mitä tehdään ja miksi.. olisi vielä vastalauseiden ryöppy estänyt heidän ajaman ääliöhankkeen)
..tälläiset isot päätökset kun pitäisi minusta jo päästää kansan päätettäväksi. jokaiselle rekisterissä olevan auton omistajalle äänestyslappu ja heidän mielipiteen mukaan tehtäisiin päätös.
yhä useammin tulee mieleen että josko sittenkin menisi ja muuttaisi jonnekkin täysin muualle täältä sorsinta valtiosta.. kaikki kiva josta itse pitäisin, tuntuu täällä tulevan kokoajan enemmän ja enemmän joko laittomaksi, rajoitetuksi tai vähintään törkeästi rahastetuksi.
---------
editti: alkaa pikku ramblerin pito käydä "halvaksi".. leppäkylkijenkki 80luvulta , vero on lähes kaksi kertaa suurempi. (noin 360e vs 180e mitä joku americani olisi)
Käyttövoimavero tulevaisuudessa...
Lähetetty: Ti Syys 04, 2012 10:38 am
Kirjoittaja h3rn3
Vuoden 2012 Suomen hallitusohjelma sisältää tavoitteen, jonka mukaan autokannan uudistumista nopeutetaan.
Seuraus...käytön verotusta korotetaan, mutta hankinnan verotusta ei olla keventämässä.
Viidessä vuodessa autokanta on vanhentunut 10 --> 12 vuoteen, vaikka verotus muuttui co2 perusteiseksi.
Ja kaikki nielee taas hyvät perustelut verojen nostolle.
http://www.autobild.fi/artikkeli/9905/ajoneuvovero-nousee-ensi-vuonna-%E2%80%93-katso-kuinka-paljon/
Huhtikuun alussa tapahtunut autoveron korotus, niin sanottu jutta-lisä, iskee valtion verotuloihin ainakin 200 miljoonan euron loven. Tämä siitä huolimatta, että keskimääräinen autovero nousi huhtikuussa noin 6 000 eurosta 6 700 euroon uudessa henkilöautossa. Valtiovarainministeriön laskelmat perustuvat 126 000 uuden henkilöauton myyntiin tänä vuonna, joka ei tule toteutumaan.
http://www.talouselama.fi/uutiset/autoveron+juttalisa+tuo+valtiolle+satojen+miljoonien+menetykset/a2137863 Mitähän ne seuraavaksi keksivät lypsylehmän elvyttäjäksi.
Käyttövoimavero kaasuille on jo päätetty, mutta se on marginaalista haihattelua.
OT. Politiikot vaihtuvat liian usein. Virheistä oppineet uunot vaihdetaan aina uusiin untuvikkoihin tekemään samoja virheitä.
Käyttövoimavero tulevaisuudessa...
Lähetetty: La Joulu 15, 2012 12:29 pm
Kirjoittaja h3rn3
Vuoden 2012 Suomen hallitusohjelma sisältää tavoitteen, jonka mukaan autokannan uudistumista nopeutetaan.
Seuraus...käytön verotusta korotetaan, mutta hankinnan verotusta ei olla keventämässä.
Viidessä vuodessa autokanta on vanhentunut 10 --> 12 vuoteen, vaikka verotus muuttui co2 perusteiseksi.
Ja kaikki nielee taas hyvät perustelut verojen nostolle.
http://www.autobild.fi/artikkeli/9905/ajoneuvovero-nousee-ensi-vuonna-%E2%80%93-katso-kuinka-paljon/
Jatketaan tätä autokannan ikään liittyvää pohdiskelua.
Tonni romutettavasta autosta...
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288523636240.html Tietenkin sitten käyttövoimaveroa nostetaan vastaavasti, että voidaan tonni maksaa romuista?
hmm... kenelläkäs oli myytävänä niitä ruosteisia raatoja.
Käyttövoimavero tulevaisuudessa...
Lähetetty: La Joulu 15, 2012 12:43 pm
Kirjoittaja tl
"Autotuojat ry ja Suomen Autokierrätys Oy pitävät ajatusta erinomaisena"
Onpa ylllättävää ;D. Tietysti kumpikaan noista ei oo valmis osallistumaan kustannuksiin vaan se tonni pitäis tulla valtion kassasta. Toteutuminen on onneks aika epätodennäköistä. Ei suomessa valtion oo mitään järkeä lähteä kustantamaan tota leikkiä, isoissa autontuottajamaissa tilanne on vähän eri, kun se auttaa työllisyyttä ja omaa teollisuutta.
Jos suomessa haluttais autokantaa nuorentaa niin kai sitä autoveroa olis laskettu jo ajat sitten.
Käyttövoimavero tulevaisuudessa...
Lähetetty: La Joulu 15, 2012 12:53 pm
Kirjoittaja pekka
Tonni romusta, niin lähtee heti yks auto pihasta "kierrätykseen"... ainiin mut se on meidän "uusin" auto, vasta 14 vuotias... ja luultavasti jotain vanhempaa tulis tilalle ;D ;D ;D
Niin joo saksassahan tämä toimi erinomaisesti; hyvät vaihtoautot katosivat ja dacioiden myynti nousi pilviin.
Löyhästi aiheeseen liittyen; Kaveri roudaa saksasta kaikenlaista "kivaa" ja sieltä tuli yks romutettu golf; -94? gti ajettu 64tkm, täysin virheetön joka puolelta, oranssi ja erikoissisustalla ja kaikilla leluilla. Ei mitään mahdollisuutta saada liikenteeseen niin siitä tuli kilpuri... Pikkusen houkutti käydä hakemassa joku mätä perusmalli ja ...
Käyttövoimavero tulevaisuudessa...
Lähetetty: La Joulu 15, 2012 8:54 pm
Kirjoittaja hentpe
Pitääkös siinä autossa, josta se tonni maksetaan, niin olla kaikki osat kiinni??? ::) Kiikuttaisin ton purku Mondeon jäänteet papereineen saman tien kans romumiehelle.
Kun tossa puhuttiin katittomista ja bägittömistä autoista, niin mun laskuopin mukaan jo kakskyt vuotta vanhoissa autoissa oli jo katit ja aika monessa jo bägi. Eli ihan turhaa mussutusta.
Ja jos taas palataan siihen ihan oikeaan päästöjen vähentämiseen niin arvatkaas mikä on tällä hetkellä yleisin ihmetyksen aihe ja valitus uuden auton ostaneelta asiakkaalta??? No tietysti, et miks tää vie ainetta enemmän kuin entinen ja vielä hitosti paljon enemän kuin on ilmoitettu. Et se siitä maailma pelastuu-meiningistä.
No onhan nää uudet tietysti turvallisempia. Kun ajat pienen peräkolarin, niin joudut sairaalaan kun olet airbägien jäljiltä kuin turpaasi saanut (kun ne kaikki kolkyt eri tyynyä ympäri autoa tussahtaa auki) ja tyynyn tyhjentyessä kuumat poistokaasut vielä polttaa käsivarret ruvelle (tosi tapaus).
Toisin sanoen oliskos aika alkaa markkinoida noita uusia autoja ihan oikeilla argumenteillä. Hiljaisempi, helpompi (paitis ei nappulakammoiselle), parempi ajaa, modernimpi muotoilu. Unohdettais se puhtaampi ja turvallisempi bullshitti ja keskityttäis niihin asioihin mitkä on totta.
Käyttövoimavero tulevaisuudessa...
Lähetetty: Ma Joulu 17, 2012 10:08 am
Kirjoittaja sillu
Kaveri roudaa saksasta kaikenlaista "kivaa" ja sieltä tuli yks romutettu golf; -94? gti ajettu 64tkm, täysin virheetön joka puolelta, oranssi ja erikoissisustalla ja kaikilla leluilla. Ei mitään mahdollisuutta saada liikenteeseen niin siitä tuli kilpuri...
Nyt en ihan ymmärtänyt, ei ollu mahollisuutta täällä saada kilpiin miksi?
Käyttövoimavero tulevaisuudessa...
Lähetetty: Ma Joulu 17, 2012 12:06 pm
Kirjoittaja pekka
Koska se on "romutettu". Eli ihan vastaava juttu jos menet täällä viemään auton romikselle ja saat siitä tän hienon virallisen romutustodistuksen. Sen jälkeen rekisteröinti on eu alueella täysin mahdotonta.
Käyttövoimavero tulevaisuudessa...
Lähetetty: Ma Joulu 17, 2012 8:39 pm
Kirjoittaja Jeep-Ukko
Koska se on "romutettu". Eli ihan vastaava juttu jos menet täällä viemään auton romikselle ja saat siitä tän hienon virallisen romutustodistuksen. Sen jälkeen rekisteröinti on eu alueella täysin mahdotonta.
Edelleen pystyy viedä kilvet pois, myös ilman romutus todistusta, mutta nämäkin on sen jälkeen "romutettu", ei saa kilpiin enään uudestaan. Auto jää pihaan varaosiksi.
Tätä vaihtoehtoa ei missään suureen ääneen mainosteta, koska haluavat romutus todistuksien verukkeella saada romut pois pihojen nurkista.
Mutta vanhat kilvettömät autot, jotka poistettu kilvistä, ennen "liikennekäytöstä poisto" systeemiä, niin ne saa edelleen uudelleen kilpiin.
Tällä pyritään siihen, että autossa säilyisi aina yksi kilpi, eikä poiston jälkeen tulis uutta kilpeä, ja samalla vapautetaan vanhoja kilpiä nopeammin uudelleen käyttöön.