Sivu 9/13
pörpör - A-V:n mopoprojektia
Lähetetty: To Elo 25, 2011 4:45 pm
Kirjoittaja A-V
Termi "kaikki museotarkastajat" kirpaisi korvaan. Tuollaista termiä ei oikein olekaan, kun museotarkastajat on yksityisiä ihmisiä, vakiintuneita käytäntöjä ei juuri ole ja muutenkin koko museotarkastustoimintahan on melkoisen levällään ja epätasapainossa. Yhteiset standardit tarkastusasioissa puuttuu. Tätähän on manattu useammissakin medioissa..
No tuo mies oli käyttänyt tusinan äijiä läpi ja kaikki samaa mieltä. En osaa sanoa paremmin.
pörpör - A-V:n mopoprojektia
Lähetetty: To Elo 25, 2011 4:48 pm
Kirjoittaja A-V
pörpör - A-V:n mopoprojektia
Lähetetty: To Elo 25, 2011 4:58 pm
Kirjoittaja Jeep-Ukko
Maku asia sanoi koira, kun muniaan nuoli... ;) ;)
Omaan silmääni, tuon etuvalon asentaisin toisin.
Vähän alemmaks. Lokasiiven ja lampun väli pienemmäksi.
Ja lyhyemmät kiinnike raudat. Että valo olisi lähempänä teleskooppeja, "mittariston alla".
yms yms. :P
pörpör - A-V:n mopoprojektia
Lähetetty: To Elo 25, 2011 8:47 pm
Kirjoittaja Mawerick
hmmh. joko te - tai kaikki suomen museotarkastajat ovat väärässä. esim tämän prätkän saa MR-leimaan vain ja ainoastaan 4:4 putkilla. näin infosi edellinen omistaja joka osti tämän mopon vain 4:4 putkien vuoksi jotka nappasi omaan muutoin mr-kuntoseen samanlaiseen mopoonsa ja kävi leimalla.
Tässä esim '82 mallinen KZ blocketista
No tossa '81 museopyörä Nettimotosta:
http://www.nettimoto.com/honda/cb/1173906 Tuossa pari '80 mallista joista toisessa 4-4 ja toisessa 4-2:
http://www.nettimoto.com/honda/cb/1055633 Tässä taas mukana tulevat orkkisputket näkyvät viimeisessä kuvassa:
http://www.nettimoto.com/honda/cb/1187278 ja ovat, yllätys yllätys, 4-2.
:P
pörpör - A-V:n mopoprojektia
Lähetetty: Pe Elo 26, 2011 5:54 am
Kirjoittaja A-V
Siltähän tuo kyllä kieltämättä näyttää :) I stand corrected. Itellä ei ole ollut aikaa tutkia mikä on alkuperäistä ja mikä ei, sillä tästä moposta tulee omistajan mieltymysten mukainen... 8-)
pörpör - A-V:n mopoprojektia
Lähetetty: Pe Elo 26, 2011 5:56 am
Kirjoittaja A-V
Maku asia sanoi koira, kun muniaan nuoli... ;) ;)
Omaan silmääni, tuon etuvalon asentaisin toisin.
Vähän alemmaks. Lokasiiven ja lampun väli pienemmäksi.
Ja lyhyemmät kiinnike raudat. Että valo olisi lähempänä teleskooppeja, "mittariston alla".
;D ;D Sulla selvästi mielessä entisöinti. Mä kattelin noilla spekseillä olevaa mopoa jo pari vuotta ja nyt tuli mahdollisuus tehdä sellanen joka miellyttää omaa silmää joten... :D
Suunnitelmissa on noitten orkkimittareiden poisto heti kun löytyy järkevähintanen ja oikeannäkönen vaihtoehto niille...
Onko kellään osunut muuten valkosivuisia mopon renkaita silmään kohtuuhintasena..? ::)
pörpör - A-V:n mopoprojektia
Lähetetty: Pe Elo 26, 2011 7:03 am
Kirjoittaja Mawerick
^riippunee kait ihan siitä mitä kukin pitää kohtuuhintaisena...
http://www.emc24.fi/product_info.php?products_id=15462 edit: ootko kysynyt Nakkilan Pyörä&Moposta?
pörpör - A-V:n mopoprojektia
Lähetetty: Ma Elo 29, 2011 4:58 am
Kirjoittaja A-V
en mä ole renkaita vielä kysellyt juurikaan mistään... katellaan niitä sit ens keväänä. ;)
pörpör - A-V:n mopoprojektia
Lähetetty: Ma Elo 29, 2011 1:33 pm
Kirjoittaja Jeep-Ukko
Ite oon Saksasta tilaillut. Mutta en oo tutkinut löytyykö valkosivuna.
http://www.mynetmoto.com/motorradreifen.cfm/lang/fi/country/fi/mp_renkaat.html Tuolta tilasin Harrikkaan kumit.
Rahti kotiovelle, samaan pakettiin mahtuu 3 rengasta yksillä rahti kuluilla.
Otin Dunlopp/Harley-Davidson -renkaat.
1 kpl taakse ja 2 eteen
Makso kokopaketti rahteineen vähemmän kuin pelkkä taka rengas Suomessa...
---
Monella muullakin tutulla on hyviä kokemuksia kyseisestä firmasta.
pörpör - A-V:n mopoprojektia
Lähetetty: Su Loka 23, 2011 4:15 pm
Kirjoittaja A-V
Kesän ajelut ajettu ja eikun kiinni.
Alkuun purin tuon peräpään joka tässä mopossa omaa näkökulmaa eniten häiritsee. Nuo sivuposket ei jotenkin mielestäni istu tähän mopoon joten ne irti ja sitten löysin tossa joku kuukausi sitten ennen mopon ostamista siihen sopivan osan K-raudan ilmanvaihtohyllystä, eli sellanen lyhyt jakaja johon päät ilmastointiputkesta.. Peltiä, joten käy tähänkin tarkoitukseen... Sisään tulee akku ja muut sähkösälät.
Kuten näkyy asettelin myös hiukan takalokaria parempaan asentoon ja tolla penkillä ja hanskoilla hain hiukan satulan kokoa. Josta sitten jatkoin purkamalla alkuperäisen (ja risan) satulan päälisen ja hiukan hakemalla kokoa tarkemmin.
Merkkailin valkosella tussilla hiukan rajoja vanhaan pohjaan. Loppupeleissä en varmaan leikkaa vanhaa pohjaa vaan teen uuden tuota seuraillen ja niin että orkkiskiinnitykset jää käyttöön. Tässä on muuten runko melkolailla fiksumpi kun tossa CM400:ssa oli joten siihen ei tartte tehä mitään muutosta.
Purin myös kaasarit (joo kaikki 4kpl) pois ja totesin ettei ne ole menossa takaisin tähän mopoon vaan vaihdan tuplakaasarisysteemiin.
Elikkäs tommoseen:

Kaasareilla (mukaanlukien kaikki mahdollinen aina kaasuvaijereista ryyppyyn ja rullaan asti) on hintaa noin 500 taalaa, hyvällä säkällä vois jäädä alle 600e asennettuna. Katellaan noita sit alkukeväästä niin tietää onko budjetissa rakoa vai meneekö vanhat kaasarit ja ilmaboxi takas vielä yheksi kesäksi.. ;D
Ihan sattumalta tossa kuvassa muuten näkyy munkin koneen suunniteltu ulkonäkö... ;) eli mustat pytyt ja lohko muutamalla kiillotetulla alumiinosalla maustettuna.