Lämpö ongelma... prkl

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
Avatar
KK
Viestit: 2965
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 9:27 am

Lämpö ongelma... prkl

Viesti Kirjoittaja KK »

Hehee, makuasioita nää virittelyt ja kiinni siitä mitä haluaa. Korkeammalla puristussuhteella haetaan myös niitä lisäheposia ja nokka-akseli valitaan muun kombon mukaan, myös tuon puristussuhteen. Nää AMC:n kasit on hyvin hengittäviä vääntökoneita ja oikeasti aina kannattaa valita se miedompi variaatio normikäyttöön.
Cassu
Viestit: 292
Liittynyt: Ke Joulu 17, 2003 2:59 pm

Lämpö ongelma... prkl

Viesti Kirjoittaja Cassu »

Olisiko jotain suuntaa antavaa lukua heittää... ;)
Avatar
KK
Viestit: 2965
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 9:27 am

Lämpö ongelma... prkl

Viesti Kirjoittaja KK »

No jos minä tekisin AMC 360 konetta tommoseen jeeppiin, niin rutut johonkin yhdeksän paikkeille, joku compin 260 HE nokka, Performer tai se uus AirCap imari, 650-750 vacuumi kaasari, vakiot free flowt tai Edelin shortyt, kahden tuuman tupla putket, hyvä kärjetön jakaja, kone tasapainoon ja säädöt kohdalleen ja menox. Joku toinen tekis erilaisen koneen ...
Cassu
Viestit: 292
Liittynyt: Ke Joulu 17, 2003 2:59 pm

Lämpö ongelma... prkl

Viesti Kirjoittaja Cassu »

minkälaisia hevosia tollasella yhdistelmällä voisi odottaa?
Avatar
KK
Viestit: 2965
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 9:27 am

Lämpö ongelma... prkl

Viesti Kirjoittaja KK »

No ehkä noin 250-270 hepoa, netistähän löytyy kyllä laskureita, varsinkin nokkavalmistajien sivuilta. Suunnilleen tuollainen kone antoi muinoin mun -75 Wagoneerille hyvät kyydit ja se oli aika painava auto kuitenkin, jossa automaatti ja jatkuva nelivetokin verotti tehoja. Bensaahan toki paloi huomattavasti enemmän kuin orkkis kaxkurkkuisella versiolla, mutta sitähän edelleen kaupitellaan jokaisella huoltsikalla...

Ja edittiä tohon mun kaasariehdotukseen, tuohon komboon on 750 kaasari turhan iso,tarkoitus oli kirjoittaa 600-650. Mulla oli omassa jiipissä hollikan 600 vacuumi, mutta 650 spread bore ois voinu olla fiksumpi, kokeilemattahan sitä ei tiedä.
Cassu
Viestit: 292
Liittynyt: Ke Joulu 17, 2003 2:59 pm

Lämpö ongelma... prkl

Viesti Kirjoittaja Cassu »

joku compin 260 HE nokka, P ...

Katselin summitilta nokkia onko alla oleva se mitä tarkoitit...

 

Mites muuten toi nokan jyrkkyys käytännössä vaikuttaa ja onko tosta 360:stä mahdollista puristaa irti yli 300 hevosta niin että se toimii vielä hyvin ja "luotettavasti", mites nostajat?





COMP Cams High Energy Camshafts

Camshaft, Hydraulic Flat Tappet, Advertised Duration 260/ 260, Lift .447/ .447, AMC, V8, Each
Avatar
hentpe
Viestit: 2981
Liittynyt: Ti Tammi 28, 2003 4:22 pm

Lämpö ongelma... prkl

Viesti Kirjoittaja hentpe »

Tolla em. nokalla hyvä käytännön voima ja kun jäädään alle 0,5" noston niin ei kanteenkaan tarvitse tehdä muutoksia.
Cassu
Viestit: 292
Liittynyt: Ke Joulu 17, 2003 2:59 pm

Lämpö ongelma... prkl

Viesti Kirjoittaja Cassu »

Tolla em. nokalla hyvä käytännön voima ja kun jäädään alle 0,5" noston niin ei kanteenkaan tarvitse tehdä muutoksia.



toi 0,5" nosto tarkoittanee siis tota Lift .447/ .447 lukua...?
Avatar
hentpe
Viestit: 2981
Liittynyt: Ti Tammi 28, 2003 4:22 pm

Lämpö ongelma... prkl

Viesti Kirjoittaja hentpe »

Jep jep. Muistan vaan lukeneeni jostain, että jos nosto nousee yli puolen tuuman, niin kanteen pitää tehdä tilaa. Muuten ottaa jousilautanen kiinni ohjurinpäähän tai jotain siihen suuntaan. A-V, Uba tai KK vois muistaa paremmin.
Avatar
tl
Viestit: 4002
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 2:08 pm

Lämpö ongelma... prkl

Viesti Kirjoittaja tl »



... onko tosta 360:stä mahdollista puristaa irti yli 300 hevosta niin että se toimii vielä hyvin ja "luotettavasti", mites nostajat?




Kannattaa katsella jenkeissä myytävänä olevia crate moottoreita, niissä on usein lueteltu osat mitä käytetty sekä jarrutetut tehot, pääsee vähän alkuun suunnitelmissa. Hyvillä osilla 300hp ei luulis olevan ongelma, kansia voi joutua porttaamaan, tai sit vaihtaa alumiini virikannet.
Vastaa Viestiin