Sivu 1/1
Vesipumppukysymys
Lähetetty: Su Huhti 03, 2011 12:17 pm
Kirjoittaja juhap
Onkos muilla tullut vastaan 258:n vesipumppua, jossa akseli ei ole kohdallaan? Piti pultata kiinni tuo oma kiinni, mutta mittasinpas sen ensin. Siivapyörän laippa on 5mm ulompaan kuin vanhassa. Ja siipipyörän reijässä akseli on saman 5mm sisässä...
Voiko tuota akselia painaa prässissä ilman, että jokin menee rikki?
Vesipumppukysymys
Lähetetty: Su Huhti 03, 2011 8:26 pm
Kirjoittaja hentpe
Voi siihen pumppuun muutoksia tehdä. Aikanaan Americanista levis pumppu ja uutta lyhyt akselista versiota ei löytynyt sitten mistään. Laippa pois, akseli oikeaan mittan, hiukaan hiontaa ja laippa prässissä takaisin paikalleen. Hyvin toimi ja on edelleen siinä nykyisin Gurun 232:ssa paikallaan. :)
Vesipumppukysymys
Lähetetty: Su Huhti 03, 2011 8:37 pm
Kirjoittaja juhap
Kaipa tuo siipipyörä pysyy paikoillaan, vaikka se onkin vain noin puolelta leveydeltään akselissa? Tuo laippahan menee oikeaan paikkaan puristamalla. Ajattelin vaan, että olisi prässännyt koko akselin sisemmäksi sen puoli senttiä. Voihan tuohon siipipyörään pistää vähän MIG-liimaa...
Vesipumppukysymys
Lähetetty: Ma Huhti 04, 2011 5:10 am
Kirjoittaja h3rn3
Kylläpäs nyt vesipumppuaihe onkin ajankohtainen. Jos vähän lainaan tätä Juhan aloittamaa...
Viikonloppuna alkoi konepellin alta kuulumaan ulinaa/jurinaa. Tyhjäkäynnillä ulisee. Äsken työpaikan parkkiksella aloin metsästämään syytä ja juu vesipumppu on ihan kaput. Jos vielä kotiin pääsisi tuolla.
Onko joku vesipumppumerkki muita parempi?
Tai jotakin muuta huomioitavaa pumppua ostaessa?
Vesipumppukysymys
Lähetetty: Ma Huhti 04, 2011 12:41 pm
Kirjoittaja RamiS
JuhaP:lle ihan puristussovitus riittää.
Petpi:lle oleellisin asia on tuo akselinmitta hihnapyörän puolelta, jotta nykyinen hihnapyörä sopii edelleen.
Molemmille: valettu siipipyörä on sitten "haurasta" materiaalia, tuskin kestää säätöä. Peltiset ainakin itselleni tutumpia.
RS