Sivu 1/2

Jeep Wrangler 89 moottorin vaihto

Lähetetty: La Touko 28, 2011 5:19 pm
Kirjoittaja pekka
Tää nyt ei oo sata varmaan tietoa, mutta...



Osta jostain halpa/mällätty XJ chero ja nappaa tekniikka/sähköt siitä. Käsittääkseni kannakkeet yms tärkeät osat menee nakkaamalla ja kone/loota on sama ku YJ:ssä.



Jamant korjannee jos oon väärässä...

Jeep Wrangler 89 moottorin vaihto

Lähetetty: Ma Touko 30, 2011 9:14 am
Kirjoittaja JAMANT
No veikkaanpa että ei ihan heti löydy!! On noista pulaa muutenkin... Mutta saattahan sulla käydä tuuri...

Jeep Wrangler 89 moottorin vaihto

Lähetetty: Ti Touko 31, 2011 6:57 am
Kirjoittaja A-V
Harvemmin tosiaan noita 2.5L motteja näkyy kaupan. Tuo halvan tai mällätyn XJ Cherokeen hankinta lienee paras tapa löytää tekniikka järkihintaan ja melko usein loppuraadon osina myyminen mukavasti tiputtaa investointikulua (etenkin jos on mahdollista purkaa ja kuvata osat nettimyyntiä varten).

Jeep Wrangler 89 moottorin vaihto

Lähetetty: Ke Kesä 01, 2011 10:15 am
Kirjoittaja Enzo
Kuinkas, jos ostaa Suomessa rekisteröidyn raadon ja romuttaa sen omatoimisesti, niin mitenkäs sen saa pois rekisteristä? Eikös koko auto pidä viedä romikselle, että saa romutustodistuksen?

Onhan siinä tietty se mahdollisuus, että pitää autoa tieliikenteestä poistettuna hamaan tulevaisuuteen... saa sitten perikunta hämmästellä. :-?

Jeep Wrangler 89 moottorin vaihto

Lähetetty: Ke Kesä 01, 2011 10:21 am
Kirjoittaja pekka
Kilvet pystyy palauttamaan konttorille ja tekemään perinteisen rekisteristä poiston

Jeep Wrangler 89 moottorin vaihto

Lähetetty: Ke Kesä 01, 2011 10:23 am
Kirjoittaja Enzo
Kilvet pystyy palauttamaan konttorille ja tekemään perinteisen rekisteristä poiston



Eli romuajoneuvolaki on vaan hämäystä.

Jeep Wrangler 89 moottorin vaihto

Lähetetty: Ke Kesä 01, 2011 10:24 am
Kirjoittaja pekka
Osittain

Jeep Wrangler 89 moottorin vaihto

Lähetetty: Ke Kesä 01, 2011 10:34 am
Kirjoittaja Jeep-Ukko
Kuinkas, jos ostaa Suomessa rekisteröidyn raadon ja romuttaa sen omatoimisesti, niin mitenkäs sen saa pois rekisteristä? Eikös koko auto pidä viedä romikselle, että saa romutustodistuksen?

Onhan siinä tietty se mahdollisuus, että pitää autoa tieliikenteestä poistettuna hamaan tulevaisuuteen... saa sitten perikunta hämmästellä. :-?

En tiedä.



Mutta luulis jonkun jobbarin tälläkin keinon rahastavan.

Maksat x euroa, niin joku kirjoittaa romutus todistuksen.



Ja viet kaikki korista irtoavat tunniste numerot jobbarille, ettet voi missään tilanteessa käyttää niitä uudestaan.

Ja mites, jos romutettua autoa yrittää uudestaan kilpiin, niin tuleeko esille tieto, jobbarin nimi kuka romutuksen on suorittanut ja sitä myöten paskaa ko jobbarin niskaan, "Oletko toiminut vääriin, miksi auto on olemassa vaikka se on papereiden mukaan romutettu..."





--------



Tuo oli jännää, kun tuon Classicin nyt leimasin, vaikka auto on alkuperäinen suomi auto, niin nykyinen järjestelmä olettaa että se on uus tuotia, ei ymmärrä että on vanhoja rekisteristä poistettuja autoja, jotka otetaan uudelleen rekisteriin.



Otteessa lukee:

Valmistusmaa, USA

Tuontimaa, Suomi



Ja rekisteröinnin yhteydessä tietokone kysyi tullaus- ja verotus asiakirjojejn tietoja, yms.

Naureskeltiinkin konttorilla asiaa ;D ;D



Katsastua aikaa varatessakinrekisteröintikatsastukseen, puhelimella, ensimmäinen kysymys oli,

- "Onko kyseessä Eu-maasta vai EU:n ulkoo tuonti?"

- Vastasin, että "eikun Suomi-auto".

- Seuravaks hiljaista, ja että "eihän sitä sit tarvii rekisteröidä, että liikennekäyttönotto suorittaa".

- kunnes selvitin, että "kyseessä on jo 90-luvulla rekisteristä poistunut suomi-auto, joka nyt otettan uudelleen kilpiin..."



On kuulemma niin harvinaisia nykyään nää "suomi-autot" ;) :D