Kuinkas, jos ostaa Suomessa rekisteröidyn raadon ja romuttaa sen omatoimisesti, niin mitenkäs sen saa pois rekisteristä? Eikös koko auto pidä viedä romikselle, että saa romutustodistuksen?
Onhan siinä tietty se mahdollisuus, että pitää autoa tieliikenteestä poistettuna hamaan tulevaisuuteen... saa sitten perikunta hämmästellä. :-?
En tiedä.
Mutta luulis jonkun jobbarin tälläkin keinon rahastavan.
Maksat x euroa, niin joku kirjoittaa romutus todistuksen.
Ja viet kaikki korista irtoavat tunniste numerot jobbarille, ettet voi missään tilanteessa käyttää niitä uudestaan.
Ja mites, jos romutettua autoa yrittää uudestaan kilpiin, niin tuleeko esille tieto, jobbarin nimi kuka romutuksen on suorittanut ja sitä myöten paskaa ko jobbarin niskaan, "Oletko toiminut vääriin, miksi auto on olemassa vaikka se on papereiden mukaan romutettu..."
--------
Tuo oli jännää, kun tuon Classicin nyt leimasin, vaikka auto on alkuperäinen suomi auto, niin nykyinen järjestelmä olettaa että se on uus tuotia, ei ymmärrä että on vanhoja rekisteristä poistettuja autoja, jotka otetaan uudelleen rekisteriin.
Otteessa lukee:
Valmistusmaa, USA
Tuontimaa, Suomi
Ja rekisteröinnin yhteydessä tietokone kysyi tullaus- ja verotus asiakirjojejn tietoja, yms.
Naureskeltiinkin konttorilla asiaa ;D ;D
Katsastua aikaa varatessakinrekisteröintikatsastukseen, puhelimella, ensimmäinen kysymys oli,
- "Onko kyseessä Eu-maasta vai EU:n ulkoo tuonti?"
- Vastasin, että "eikun Suomi-auto".
- Seuravaks hiljaista, ja että "eihän sitä sit tarvii rekisteröidä, että liikennekäyttönotto suorittaa".
- kunnes selvitin, että "kyseessä on jo 90-luvulla rekisteristä poistunut suomi-auto, joka nyt otettan uudelleen kilpiin..."
On kuulemma niin harvinaisia nykyään nää "suomi-autot" ;) :D