FSJ cheroon levyt taakse?

Tänne voit iskeä kysymykset kaikesta muusta autojen rakenteluun liittyvästä.
lucifer74
Viestit: 861
Liittynyt: La Touko 01, 2004 8:40 pm

FSJ cheroon levyt taakse?

Viesti Kirjoittaja lucifer74 »

Onkos joku tehnyt  takarumpujen tilalle levyjarrut fsj jeepulaan?



Käykö etulevyt tms?



Mitkä satulat jne..



Tohon mudchieffiin tarttis vääntää takajarrut ja samalla sit tekee levyt..
maze
Viestit: 322
Liittynyt: Ma Elo 23, 2010 3:39 pm

FSJ cheroon levyt taakse?

Viesti Kirjoittaja maze »

Onko tämä edennyt ajatusta pidemmälle??

Oliko tulossa/onko kilvissä?

Mitä se trafin vaatimukset olikaan? Saman tai painavemmasta ja tehokkaamasta laiteesta?
lucifer74
Viestit: 861
Liittynyt: La Touko 01, 2004 8:40 pm

FSJ cheroon levyt taakse?

Viesti Kirjoittaja lucifer74 »

Ei ole edenny.



Ei ole kilvissä eikä tule. Offin alttarille menossa..


mazda
Viestit: 3
Liittynyt: Su Tammi 15, 2012 1:11 pm

FSJ cheroon levyt taakse?

Viesti Kirjoittaja mazda »

Ei vaikuta vaikealta, löytyiskö jostain noita bracketteja?

http://jeep-forums.4wd.com/showthread.php?28606-AMC-20-disk-brakes

http://www.ifsja.org/forums/vb/showthread.php?t=56862



1991 Isuzu Trooper, Nissan Maxima ja 300zx jarrusatuloita näkyis käytetyn.

Noissa ei vissiin painot riitä et sais leimattua.

Cadillacin eldoradon satuloitakin neuvotaan käyttämään.

71-78 ainakin aikamoinen tonnikeiju, mutta jarru calibereita ei löydy taakse ainakaan rockautosta. -79 eteenpäin löytyy, mutta tuolloin auto koki laihdutuskuurin.



Tommonenkin kommentti löytyi:

(Don't forget to remove the back pressure valve for the drum brakes or you will need brake pads VERY quickly!)

The back pressure valves are in the bottom of your master cylinder most of the time, but if you have a REALLY old Jeep, they may be in the brake line.

If they are in the line, they look like a line union. Not much to them really...

They hold pressure against the calipers/wheel cylinders so they don't creep in and you have to pump the system up every time you want to stop.

Wheel cylinders use about 10 psi of back pressure, while discs use 2 psi if any...

I left the 10 psi ones in (and I darn well knew better!) and smoked a set of pads and rotors in about two weeks...

You just thread a screw into them and pull them out with pliers.
Avatar
Jeep-Ukko
Viestit: 1737
Liittynyt: Ma Helmi 12, 2007 8:01 pm
Paikkakunta: Kuopio

FSJ cheroon levyt taakse?

Viesti Kirjoittaja Jeep-Ukko »

Tuon ikäisessä Jeepissä jota Lucifer rassaa, on toki Dana44 takana.

Mutta periaatteessa ajatuksellisesti täysin yhtä helppo, kuin kuvissa tuohon AMC20.



Jos etunavoista ottais Jeepin omat levyt, niin olis jako valmiiks sama. Ja eikös ne kävis Jeepulan omat etujarru satulatkin,.

Etu navoista purkaa satulan pidikkeet ja istuttaa taka akseliin.

Tosin vaatisi kardaaniin käsjarrun.



Tai onhan noita 6 pulttisilla olevia autoja pilvin pimein joista levyjä istuttaa...
Vastaa Viestiin