Jeepin ilmastoinnin korjaajaa Riihimäen lähistöltä

Tänne voit iskeä kysymykset kaikesta muusta autojen rakenteluun liittyvästä.
Avatar
pekka
Viestit: 4939
Liittynyt: To Tammi 23, 2003 6:59 pm
Paikkakunta: Parainen

Jeepin ilmastoinnin korjaajaa Riihimäen lähistöltä

Viesti Kirjoittaja pekka »

Kennon lisäksi kannattaa suosiolla hommata putket, ne ei tule selviämään irroituksesta.
Avatar
A-V
Viestit: 7632
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

Jeepin ilmastoinnin korjaajaa Riihimäen lähistöltä

Viesti Kirjoittaja A-V »

Tjoo, kannattaa olla varma että kenno on tosiaan viallinen ennen sen vaihdattamista, melko usein vikana on huonot putket.



Muutama vuosi sitten yhden kennon korjautin ite purkamalla ja kasaamalla (kylmäaineethan oli tyhjänä vuodon vuoksi). Periaatteessa tyhjänä ei eroa muusta normaalihuollosta. Auto oli ajossa noin viikon ilman koko kennoa (sen ajan mitä kenno vietti paikkauksessa/tinauksessa Porin Jäähdytinhuollossa). Korjauksen hinnaksi tuli pari kymppiä + ilmastoinnin täyttö.



Täytön yhteydessä muuten täyttäjä näkee mittareista vuotaako järjestelmä (ainakin nuo mitkä itellä on täyttäneet), eli jos sulla täyttöaineet pysyi sisällä päivän niin täyttäjällä ollut melkosen kiire...
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Avatar
hentpe
Viestit: 2981
Liittynyt: Ti Tammi 28, 2003 4:22 pm

Jeepin ilmastoinnin korjaajaa Riihimäen lähistöltä

Viesti Kirjoittaja hentpe »

Ei muuten aina näe.........alipainetta tehtäessä uudemmissa huoltolaitteissa on kyllä vuototesti mutta yleensä ei vuotoa ko testin avulla löydä ketään. Monta kertaa vuoto tulee esiin vasta paineen alla ja saattaa olla niin pieni, että sen huomaaminen ja löytäminen on vaikeaa. Väriaineen lisääminen öljyn sekaan auttaa kummasti ja helpottaa vuodon löytymistä. Näin ainakin meillä on jouduttu toisinaan tekemään ennen kuin vuoto on löytynyt.



Jos vuoto halutaan löytää, kun järjestelmä on valmiiksi tyhjä, niin ainakin meillä käytetään typellä paineistusta. Typpi paineastia liitetään osaksi järjestelmää ja sitteen vaan hakemaan vuodon ilmaisimen kanssa vuoto paikkaa.



Yleensä vuotopaikkaan tulee öljyistä tuhrujälkeä johtuen ilmastointijärjestelmässä olevasta öljystä. Monta kertaa vaan konehuoneet on sen verran siivottomia, että tähän jälkeen ei voi luottaa. Silloin on edellä mainitut keinot ainoita mahdollisia.



Ilmastoinnin kuivain tulisi uusia aina, jos järjestelmä on vähänkin pidempään alttiina ulkoilmalle (eli joku komponentti on irti tai reikä on iso). Kuivain sitoo kokoajan ulkoilmasta kosteutta ja tulee ns. täyteen jolloin se ei enää pysty hoitamaan sille asetettua tehtävää ilmastoinnin taas toimiessa. Järjestelmässä oleva kosteus saattaa aiheuttaa vaurioita kompuraan sekä toimintahäiriöitä.


Vastaa Viestiin