Dana44 kyssäreitä

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
lucifer74
Viestit: 861
Liittynyt: La Touko 01, 2004 8:40 pm

Dana44 kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja lucifer74 »

Onko noissa dana44:sen etu- ja taka-akseleissa sama pooritus yokessa?



Käykö etu yoke taakse  ja toisinpäin?



Entäs ne missä on henkselipultti ristikon yli vs. pultit ja peltilätkä?



Tarttis meinaan isontaa sulaketta SuWagossa.. :-/







Hajos se eturistikkokin taasen: >:( :-[



Pitäs varmaan keskittyä talon rakennukseen välillä ja ettiä lisää osia.. :D
lucifer74
Viestit: 861
Liittynyt: La Touko 01, 2004 8:40 pm

Dana44 kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja lucifer74 »

Mitenkäs tuosta dana44 taka-akselista lähtee vetarit irti?



On meinaan huolella kempitetty perämurikka..
Avatar
Jeep-Ukko
Viestit: 1737
Liittynyt: Ma Helmi 12, 2007 8:01 pm
Paikkakunta: Kuopio

Dana44 kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja Jeep-Ukko »

Mitenkäs tuosta dana44 taka-akselista lähtee vetarit irti?



On meinaan huolella kempitetty perämurikka..

Jarru kilven kiinnitys pultit auki, vetarin laakeria pitää paikallaan pelti laippa, joka samojen pulttien alla.
lucifer74
Viestit: 861
Liittynyt: La Touko 01, 2004 8:40 pm

Dana44 kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja lucifer74 »

Seuraava tyhmä kysymys: Takaperän yokea kun alkaa vaihtelemaan niin mihin momenttiin ( noin) mutsku tarvii vetää?



Jos mutterimpolla päästelee kiinni meneekö liian piukkaan?
Avatar
hentpe
Viestit: 2981
Liittynyt: Ti Tammi 28, 2003 4:22 pm

Dana44 kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja hentpe »

Ennen irrotusta merkkaa akseliin, mutteriin ja jokeen merkit samaan linjaan. Avaa koko kasa. Asenna uus joke ja mahdollisesti uus stefa. Laita uus joke samaan asentoon kuin vanha ja kopioi merkki. Kiristä mutteri niin, että merkit ovat samassa linjassa niin kuin ennen avaamista. Kiristä tästä vielä pisteen paksuus kireämmälle ja se on siinä.



Tämä siis sillä ehdolla, että D44:ssa on pinionin akselilla krymppiholkki laakereiden välissä.


Avatar
Jeep-Ukko
Viestit: 1737
Liittynyt: Ma Helmi 12, 2007 8:01 pm
Paikkakunta: Kuopio

Dana44 kyssäreitä

Viesti Kirjoittaja Jeep-Ukko »

Ennen irrotusta merkkaa akseliin, mutteriin ja jokeen merkit samaan linjaan. Avaa koko kasa. Asenna uus joke ja mahdollisesti uus stefa. Laita uus joke samaan asentoon kuin vanha ja kopioi merkki. Kiristä mutteri niin, että merkit ovat samassa linjassa niin kuin ennen avaamista. Kiristä tästä vielä pisteen paksuus kireämmälle ja se on siinä.



Tämä siis sillä ehdolla, että D44:ssa on pinionin akselilla krymppiholkki laakereiden välissä.




D44, ei ole krympppi holkkia.



Laakerit shimmataan prikoilla, eli ovat olkapäitä vasten.



Mutterin saa vetää niin tiukkaan kun se vaan menee.

Ite oon käyttänyt 2-3 metrin jatkovartta 3/4 vääntiön vääntövarteen.

Tosin jos on hyvä pyssy, niin saa sen silläkin.
Vastaa Viestiin