MacPherson Americaniin/Hornaan...

Tänne voit iskeä kysymykset kaikesta muusta autojen rakenteluun liittyvästä.
juhap
Viestit: 6798
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

MacPherson Americaniin/Hornaan...

Viesti Kirjoittaja juhap »

Mites tuo Volvon MacPherson jousitus saadaan katsastuksesta läpi nykyisin? Onko kuinka tavat muuttuneet? Ja kelpaavatko kilpaosat konttorilla? Vai pitääkö olla ruosteisia Voovon omia osia?


American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Avatar
hentpe
Viestit: 2981
Liittynyt: Ti Tammi 28, 2003 4:22 pm

MacPherson Americaniin/Hornaan...

Viesti Kirjoittaja hentpe »

Kyllähän akselisto muutos on tehtävissä........korvaava akseli pitää vaan ottaa sellaisesta autosta, että sen akselimassa on sama tai suurempi. Näin voidaan aianakin kuvitella, että tämä korvaava akselisto on yhtä vahvaa tekoa kuin alkuperäinen. Eli siinä suhteessa on ainakin muutoskatsastuksessa syytä käyttää niitä ruosteisia Volvon osia. Jos Americaniin meinasit, niin sen 240 D6:en akseliston pitäis käydä just sen raskaan volkkari kiisselin takia.
juhap
Viestit: 6798
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

MacPherson Americaniin/Hornaan...

Viesti Kirjoittaja juhap »

Eli tuossa katsastuskäytännössä ei ole tullut muutoksia...



Mites nuo Roadsport luokan tolpat? Onhan ne vakioita vahvemmat, mutta kelpaako? Siinäpä kymsys...
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Avatar
hentpe
Viestit: 2981
Liittynyt: Ti Tammi 28, 2003 4:22 pm

MacPherson Americaniin/Hornaan...

Viesti Kirjoittaja hentpe »

Varmasti vakiota vahvemmat mutta milläs näytät konttorilla toteen mille akselimassalle ne on tehty ja suunniteltu. Eli orkkis rojut ensin paikalleen ja muutoskatsastukseen. Sen jälkeen voi hifistellä.
h3rn3
Viestit: 1451
Liittynyt: Su Loka 19, 2008 3:17 pm

MacPherson Americaniin/Hornaan...

Viesti Kirjoittaja h3rn3 »

Siis ollaanko täällä sitä mieltä, että Volvon koko etukelkan voisi vaihtaa Hornettiin. Eikös samalla voisi yrittää katsastaa hammastanko-ohjauksenkin? Sopiiko Volvon etupalkki suoraan Hornetin kiinnityksiin?





juhap
Viestit: 6798
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

MacPherson Americaniin/Hornaan...

Viesti Kirjoittaja juhap »

Americaniin ainakin menee...
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
h3rn3
Viestit: 1451
Liittynyt: Su Loka 19, 2008 3:17 pm

MacPherson Americaniin/Hornaan...

Viesti Kirjoittaja h3rn3 »

Yhden dokumentin mukaan Volvon D24 virallinen paino on 182 kg +10% eli 200 kg.

Ja AMC kasit painaa 245-272 kg.

Onko tosta Volvon diisselistä olemassa vielä joku painavampikin versio?  
Avatar
hentpe
Viestit: 2981
Liittynyt: Ti Tammi 28, 2003 4:22 pm

MacPherson Americaniin/Hornaan...

Viesti Kirjoittaja hentpe »

Niin, siis tollanen 240 D6 volvon kelkka hammastankoineen on Suomessa istutettu Americaniin ja vielä katsastettukin. En pidä toimenpidettä mitenkään mahdottomana tehdä Hornettiinkaan. Akselimassa on tässä avaintekijä. Miksipä sitä kelkkaa ei vois nyysiä jostain muustakin autosta mutta tollainen toteutus on tehty hyvällä menestyksellä.
Avatar
A-V
Viestit: 7632
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

MacPherson Americaniin/Hornaan...

Viesti Kirjoittaja A-V »

Hornetissa lienee hiukan enemmän puuhaa johtuen alustan rakenne-eroista. sanosin että helpommin menee american/javelin 1968-69
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
Avatar
rebel70
Viestit: 4184
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 6:49 pm

MacPherson Americaniin/Hornaan...

Viesti Kirjoittaja rebel70 »

Miten tuollanen Foortti Granadan MCpherssonit? Kutosen kone keulilla niin luulis riittävän painot ainakin.
😁
Vastaa Viestiin