Sivu 1/3

HUDSONIN PERÄSTÄ kymysyksiä

Lähetetty: Ke Joulu 27, 2006 5:29 pm
Kirjoittaja john
kävin mönkimässä auton alla, ottamassa pari kuvaa. jos niistä sais varmistuksen tosta perästä.



kuoressa on sellanen teksti US PAT 2018188 ja murikan toisella puolella joku logo ja ehkä 44 numerot.

sitten takakopan pultin alla on peltilappu jossa 43/14 varmaan perä välitys eli olisko välitys 3.07





niin tää lossihan on 53 hudson ja pitäis löytää harvempi välitys.

80kmh vauhdissa tuntuu että sais olla vielä yksi vaihde lisää. mikähän välitys olis hyvä? :-/

HUDSONIN PERÄSTÄ kymysyksiä

Lähetetty: Ke Joulu 27, 2006 6:29 pm
Kirjoittaja KKOSKINEN
Ei tuo kolmonen nyt kauhean tiheältä vaikuta. Kakkosen puolellahan voi jo puhua aavikkoperästä. Vaihda vaan jos löytyy harvempia ruuveja. Yks vaihtoehto vois olla korkeammat renkaat tai AOD loota.

HUDSONIN PERÄSTÄ kymysyksiä

Lähetetty: Ke Joulu 27, 2006 6:40 pm
Kirjoittaja john
joo ei se ookkaan älyttömän tihee, huuto johtuu ton laatikon välityksistä, se on joku 80 luvun C4.

ei viittis millään vaihtaa heti laatikkoo, kun tuli hommattuu jus toi ja sovitettuu. pitäis taas kardaanikin uusii.

isommat renkaat on EHDOTTOMASTI poissuljettu maavaraa ikävästi nostavan vaikutuksen takia. :o

jousiakaan kun ei voi enää lyhentää, pohjaa jo nyt eika herkästi.

meinasin että olis pieni töisin vaihtaa välitys kun perä pitää muutenki ottaa irti. taka lehdet pitää viedä pajalle kun pari niistä poikki.

HUDSONIN PERÄSTÄ kymysyksiä

Lähetetty: To Joulu 28, 2006 7:20 am
Kirjoittaja Uba
Vaihtaako laatikko kolmoselle ?



Tässä C4 laatikon välitykset:



1st 2.46

2nd 1.46

3rd 1.00

 

HUDSONIN PERÄSTÄ kymysyksiä

Lähetetty: To Joulu 28, 2006 7:24 am
Kirjoittaja Uba
Ai niin - onhan joku voinut vaihtaa perään tiuhemman välityksen. Avaa koppa ja laske hampaat tai pyöritä kardaania 10 - 20 kertaa ja laske pyörän kierrokset.



HUDSONIN PERÄSTÄ kymysyksiä

Lähetetty: To Joulu 28, 2006 7:43 am
Kirjoittaja ScaliS
Ai niin - onhan joku voinut vaihtaa perään tiuhemman välityksen. Avaa koppa ja laske hampaat tai pyöritä kardaania 10 - 20 kertaa ja laske pyörän kierrokset.






mut pitää muistaa että jos ei ole lukko murikka niin pitää pyörittää molempia napoja tasaisesti tai toista pitää kiinni ja 10 kierroksen tulos jakaa 2



ite laitoin narun pyörän pulttiin helpottamaan tulosta silloin kun mittasin...

HUDSONIN PERÄSTÄ kymysyksiä

Lähetetty: To Joulu 28, 2006 8:48 am
Kirjoittaja raipe
eiks toi hampaitten laskeminen oo varmin tapa ?

HUDSONIN PERÄSTÄ kymysyksiä

Lähetetty: To Joulu 28, 2006 3:01 pm
Kirjoittaja john
kyllä se kolmoselle vaihtaa, normaalilla liikkeelle lähdöllä samantien.

kunnon kiihdytyksellä venyttää pidempään vaihteita.

laatikon paineita nostamalla ei saa enää vaihtokohtaa pidemmälle tai alkaa laatikko toimimaan luonnottomasti.

modulaattorikin on uusi kun epäilin eka sen toimintaa.

välitystä kokeilin pyörittämällä pyöriä yhtäaikaa tasan kierroksen ja laskin kardaanin kierrokset. ihan pikkasen yli kolme kierrosta.

saakohan noihin 2.5 välitystä. ei tarttis niin kiihtyy kunhan olis kiva matkata.

niin ja näyttääks toi sellaselta DANA44 spicer perältä?

HUDSONIN PERÄSTÄ kymysyksiä

Lähetetty: To Joulu 28, 2006 8:30 pm
Kirjoittaja tl
Kyllä toi näyttäis kuvan perusteella hyvinkin dana44:lta, alle 3.07 välityksiä voi olla kyllä hankala löytää koska yleisimmin toi perä on ollut käytössä maastureissa ja pikapeissa joissa on useimmiten tiheemmät välitykset kuin h-autoissa. Muistaakseni siihen on kuitenkin saanut jotain 2.72:sta. Aftermarket osat taitaa kyllä olla pääosin keskittynyt noihin tiheämpiin koska maasturihemmot ostelee mieluummin niitä.

HUDSONIN PERÄSTÄ kymysyksiä

Lähetetty: To Joulu 28, 2006 8:48 pm
Kirjoittaja john
jepulis kiitti :)

onkohan noissa 3.07 ja 2.72 niin paljon eroa että se on vaivan arvosta :-/