-64 lämmityslaite
-64 lämmityslaite
Ei tahdo lähteä neste kiertämään lämmityskennon läpi. Tämähän on se vanhempi systeemi jossa ei ole yhteyttä termostaattikotelon ja vesipumpun välillä. En oikein
ymmärrä miten tämä yleensäkään voi toimia kun termostaatti on kiinni? Termostaati kaiketi toimii kun syylärissä näkyy aikaajoin virtausta. Otin letkun irti hanasta ja yhtään nestettä ei tullut ulos ennenkuin (oletettavasti) termari aukesi. Ajatuksia?
Toiseksi kysyisin minkälainen lohkarin vastus 196:seen sopisi. Olen kyllä
joskus laittanut, reikä oli muistaakseni 2" ja vastus jonkun Audin.
ymmärrä miten tämä yleensäkään voi toimia kun termostaatti on kiinni? Termostaati kaiketi toimii kun syylärissä näkyy aikaajoin virtausta. Otin letkun irti hanasta ja yhtään nestettä ei tullut ulos ennenkuin (oletettavasti) termari aukesi. Ajatuksia?
Toiseksi kysyisin minkälainen lohkarin vastus 196:seen sopisi. Olen kyllä
joskus laittanut, reikä oli muistaakseni 2" ja vastus jonkun Audin.
-64 lämmityslaite
Raati voi osottaa minnuu syyttävällä sormella jos oon väärässä, mutta mul on sellanen hutera muistikuva aikojen hämäryydestä että 196seen kävi 232sen tai sitten 199sen vesipumppu jossa ei ollut lämppärin letkulle lähtöä ja orkkiksessa oli. Kun 196sia oli paljon vähempi nii sen pumppu oli paljon kalliimpi ku noiden uudempien ja sentakia varaosamyyjät varastoi vaan niitä 232sen pumppuja ja se oli toinen syy miks orkkispumput katos myös. Mut orkkismallisella lämpö kajuutassa oli huomattavasti mukavampi, just tästä letkutuksesta johtuvasta muutoksesta.
-64 lämmityslaite
oils hyvä saada fotoo pannuhuaneesta.
ei meinaan millään muista ton 196 letkujen lähtöjä.
ei meinaan millään muista ton 196 letkujen lähtöjä.
-64 lämmityslaite
Sunsam-kamera lakkas toimimasta ja uus ei ole tulossa ihan heti. Koitan selittää. Kannen takaosassa on putki jossa hana. Hanasta menee kierto imusarjan läpi kennolle. Paluu vesipumpun alavesiletkuyhteeseen. Koitin tänään täyttää järjestelmää lämppärin letkun kautta jotta koko systeemi täyttyisi. Hiukan jo rupes kiertämään. Menoputki on kuuma mutta paluu ei. Kenno ei ole totaalitukossa kuitenkaan. Paluuletkun kun irrotti niin sieltä ei tullut juuri mitään ulos. Kierroksilla tuuppas pumpulta päin nestettä ulos. No huomenna jatkuu...
Ei kai systeemi voi tehdä painetta kummallekin puolelle?
Ei kai systeemi voi tehdä painetta kummallekin puolelle?
-64 lämmityslaite
Toi nyt on lassista ja alumiinikoneesta


-64 lämmityslaite
Kokeile syöttää puutarhaletkulla lämppärin kennon läpi vettä molemmin päin ja kato tuleeko kuinka kamalaa mämmiä ulos. Vastavirta huuhtelu on yleensä se tehokkain tapa.
Voit koittaa ohittaa myös sen imusarjan esilämmityksen. Jos et käytä autoa päivittäin talvella, niin väittäisin, et pärjää kyllä ilmankin. Eli letkutus samalla tavalla kuin tuossa pekan kuvassa. Hanalta suoraan kennolle ja kennolta vesipumpulle.
Termostaateissa on yleensä tuon tyyppisissä systeemeissä ohivirtaus venttiili eli sellainen pieni kuulaventtiili reikä joka päästää pienen määrän vettä kiertämään vaikka termostaatti on kiinni. Katos olisko vahingossa asennettu paikalleen kokonaan umpinainen termari tai jotain.
Voit koittaa ohittaa myös sen imusarjan esilämmityksen. Jos et käytä autoa päivittäin talvella, niin väittäisin, et pärjää kyllä ilmankin. Eli letkutus samalla tavalla kuin tuossa pekan kuvassa. Hanalta suoraan kennolle ja kennolta vesipumpulle.
Termostaateissa on yleensä tuon tyyppisissä systeemeissä ohivirtaus venttiili eli sellainen pieni kuulaventtiili reikä joka päästää pienen määrän vettä kiertämään vaikka termostaatti on kiinni. Katos olisko vahingossa asennettu paikalleen kokonaan umpinainen termari tai jotain.
-64 lämmityslaite
Juurikin noin olen ajatellut tehdä. Neste, joka kennosta tuli ulos oli ruosteista kun taas neste moottorissa melko puhdasta. Tossa alumiinikoneessa on paljon fiksumpi termostaatin sijoitus kuin rautaisessa. Melko lähellä ykkösen sylinteriä. Rautakannessa termari on noin 10 sentin päässä ykköspytystä. Kone käy kuumana (varsinkin kansi) kun termari aukeaa. Tämä taas aiheuttaa omat ongelmansa.
Termostaatti on umpimallia. Poraan reiän, katotaan auttaako.
Termostaatti on umpimallia. Poraan reiän, katotaan auttaako.
-64 lämmityslaite
Lähtihän se neste kiertämään kun ohitin imusarjan lämmityksen. Hitaanlaisesti kyllä lämpö kapiiniin siirtyy. Näyttää tuo venttiili avautuvan vain osittaisesti, liekkö valmistusvika vai ihan tarkoitus. Kokeilen vielä ilman hanaa.
-64 lämmityslaite
Ei se neste kierrä. Ei tule talviautoa tästä. Käydessä raotin paluuputkea ja siellä oli painetta. Menoputki lämpiää kennolle asti. Jotenlin tuntuu kuin pumppu työntäisi painetta myös paluupuolelle. Voisko olla noin?
-64 lämmityslaite
Jotain outoa on , oisko kennot /muuta tukossa?
Jos Englanti taipuu, niin tuolla on perehdytty 196:n tekniseen paranteluun:
http://www.wps.com/AMC/195.6OHV/Head-cooling/
Jos Englanti taipuu, niin tuolla on perehdytty 196:n tekniseen paranteluun:
http://www.wps.com/AMC/195.6OHV/Head-cooling/