Sivu 1/2
360 syö rattaita
Lähetetty: Pe Joulu 29, 2006 10:12 pm
Kirjoittaja lucifer74
Onko seuraavanlaisesta ongelmasta kellään kokemuksia.
Elikkäs moottorina pauhaa (tai pauhais jos pysys käyntikuntoisena) AMC:n 360:n kasi kone ja siinä on iso ongelma,
joka maksaa rahaa ja ennenkaikkea hermoromahdus on tosi lähellä.
VIKA = nokka-akselinpäässä oleva ratas joka pyörittää virranjakajaa ja jakaja pyörittää öljypumppua, niin
se rattaan peijooni ei kestä käyttöä juuri mitään. Tänä kesänä ja talvena on vaihdettu alkuperäisten rattaiden
lisäksi jo kolmet rattaat ja viimeisimmät kesti noin 50km: ja nokan rattaasta hävis hampaat hevon kuuseen.
Ja aina on vaihdettu molemmat rattaat = nokan ja virranjakajan ratas.
Vaan nyt ei vaihdetan rattaan ratasta jos tähän ongelmaan ei löydy jotain järki syytä
Mikä vois olla syynä siihen jotta ratas ei kestä.
Onko kellään korjaamo käsikirjaa josta vois ehkä löytyä jotain mittoja paljonko Esim. ratas saa olla ulkoneva lohkon pinnasta,
jakajan rattaan välys jakajan runkoon ja niin edelleen.
Nyt ois hyvät neuvot tarpeen.
Tämmöstä kyseltiin tuolla offipalstalla:
http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/topic.asp?TOPIC_ID=33965
360 syö rattaita
Lähetetty: La Joulu 30, 2006 12:49 pm
Kirjoittaja KK
Tuosta aiheesta on paljonkin juttua jenkkiforumeilla. Joko nokka vaeltaa, eli liikkuu pitkittäissuunnassa jostain syystä, tai jakajan akseli liikkuu pystysuunnassa, tai rattaille ei tule voitelua tai sit noitten eri kombinaatio...
360 syö rattaita
Lähetetty: La Joulu 30, 2006 12:51 pm
Kirjoittaja KK
Vielä tuli mieleen, että jossain vaiheessa noissa Crownin tekemissä timing covereissa oli vikaa ja virranjakaja asettui vähän väärään asentoon.
360 syö rattaita
Lähetetty: La Joulu 30, 2006 2:19 pm
Kirjoittaja juhap
Muistaakseni tuo nokka-akseli ei ole lukittu paikoilleen. Onkohan meininki, että jakajan ratas pitäisi sen paikoillaan? Jos se seilaa väljänä...
Omassa 360 oli huomattavan väljä jakaja ja akselin jälki alumiinikotelossa...
360 syö rattaita
Lähetetty: Ti Tammi 02, 2007 7:12 am
Kirjoittaja A-V
Mulla oli aikanaan 304" moottorissa sama ongelma. Moottori mene lopulta Jeepin keulalta johonkin Hornettiin?? Eikös se ollut siinä kolmivärisessä?? Miten saitte ongelman kuriin?? Rattaat maksoi siihen aikaan oikeesti kultaa.
Heti alkuun heitin sen perstoliten "laadukkaan" rattaansyöjän roskiin. Mulla paikalla oli normaali kärjellinen (ja järjellinen) jakaja. Mitään ongelmia ei ollut.
360 syö rattaita
Lähetetty: Ti Tammi 02, 2007 7:14 am
Kirjoittaja A-V
Pitikin sanoa, ohjatkaapas mieluummin kysyjät tänne kuin heidän kysymysten kopiointia ilman alkuperäistä kysyjää. Helpottaisi hiukan lisäkysymysten asettelua.
360 syö rattaita
Lähetetty: To Tammi 04, 2007 6:28 am
Kirjoittaja A-V
mulla oli väljä Prestolite merkkinen kärjetön jakaja, jonka vaihdoin kun koneen sain. ;)
Niin, mikäs 360cid sulla on ja millä jakajalla, onko jakopäänkoppa orkkis vai tarvike? entäs nokka ja rattaat?