ZJ ulisee

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
h3rn3
Viestit: 1451
Liittynyt: Su Loka 19, 2008 3:17 pm

ZJ ulisee

Viesti Kirjoittaja h3rn3 »

-98 V8 Jeep

Kun veto päällä, ulisee kaikilla nopeuksilla.

Heti kun nostaa kaasupolkimen tai vapauttaa cruisen vaikka nopeus pysyykin samana, niin ulina lakkaa.

Jos oikein kuulen, niin etupään voimansiirrosta taitaa tulla? vai jakolaatikosta?

 
JAMANT
Viestit: 1565
Liittynyt: Ti Maalis 18, 2003 7:45 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

ZJ ulisee

Viesti Kirjoittaja JAMANT »

Jommastakummasta perästä, välitys ääntää!!
h3rn3
Viestit: 1451
Liittynyt: Su Loka 19, 2008 3:17 pm

ZJ ulisee

Viesti Kirjoittaja h3rn3 »

Jommastakummasta perästä, välitys ääntää!!

Onko mekaaninen ongelma, vaatiiko säätämistä vai voisiko johtua vääristä öljyistä perässä?
JAMANT
Viestit: 1565
Liittynyt: Ti Maalis 18, 2003 7:45 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

ZJ ulisee

Viesti Kirjoittaja JAMANT »

Ei, kun on halvalla tehty ja nyt jo vanha, kulunut välitys, ei parane säätämällä ja vääriä öljyjä tohon tuskin on laitettu (tai mistä sen tietää, mutta jos ulisee nyt, niin tuskin öljyjä vaihtamalla hiljenee enää...)!!
h3rn3
Viestit: 1451
Liittynyt: Su Loka 19, 2008 3:17 pm

ZJ ulisee

Viesti Kirjoittaja h3rn3 »

Jarilta vielä tarkentava kyssäri; maantienopeudessa kun neliveto ei ole päällä ja veto on päällä, niin voiko se silti olla etuperän välitys, joka ääntä pitää? Pinionin laakeri?
JAMANT
Viestit: 1565
Liittynyt: Ti Maalis 18, 2003 7:45 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

ZJ ulisee

Viesti Kirjoittaja JAMANT »

Jarilta vielä tarkentava kyssäri; maantienopeudessa kun neliveto ei ole päällä ja veto on päällä, niin voiko se silti olla etuperän välitys, joka ääntä pitää? Pinionin laakeri?

Mites sä sen nelivedon ZJ:stä saat pois?? Mutta periaatteessa jos neliveto ei ole päällä ja ei ulise, niin etuperävälitysvika!! Etuperä pyörii silloin ilman kuormaa ja se ei silloin ulise!! Tuskin on laakerivika, ne harvemmin aiheuttaa ulinaa, ne rutisee tai rahisee...
Avatar
A-V
Viestit: 7632
Liittynyt: La Tammi 01, 2000 3:26 pm
Paikkakunta: Pori

ZJ ulisee

Viesti Kirjoittaja A-V »

mä meinasin myös kysyä samaa, eikö toi ZJ ole jatkuvalla nelikolla? eli ei saa takavetoseksi?
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
h3rn3
Viestit: 1451
Liittynyt: Su Loka 19, 2008 3:17 pm

ZJ ulisee

Viesti Kirjoittaja h3rn3 »

^ ja ^^ sellainen tarkennus, että tässä 5.9 ZJ:ssä on Quadra-Trac ja keskitasauspyörästössä on viskokytkin. Auto on normaalisti ainakin periaatteessa takavetoinen, mutta pyörien pidon heiketessä järjestelmä jakaa voimaa myös etuakselille. Määritelläänkö tällainenkin  järjestelmä jatkuvaksi nelivedoksi?
Enzo
Viestit: 1241
Liittynyt: Ma Kesä 13, 2005 10:46 am
Paikkakunta: Tampere

ZJ ulisee

Viesti Kirjoittaja Enzo »

Comanchessa nelivedon ollessa päällä kojetaulussa palaa "Part Time" -valo joka tarkoittaa, että nelivetoa ei saa käyttää kuivalla asfaltilla koska Command Track -järjestelmässä ei ole keskitasauspyörästöä eikä viskokytkintä. Märällä asfaltilla ajaminen nelivedolla on sallittu.



Grandeissa oleva neliveto on "Full Time", eli nelivetoa voi käyttää kaikilla tienpinnoilla.
JAMANT
Viestit: 1565
Liittynyt: Ti Maalis 18, 2003 7:45 pm
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

ZJ ulisee

Viesti Kirjoittaja JAMANT »

^ ja ^^ sellainen tarkennus, että tässä 5.9 ZJ:ssä on Quadra-Trac ja keskitasauspyörästössä on viskokytkin. Auto on normaalisti ainakin periaatteessa takavetoinen, mutta pyörien pidon heiketessä järjestelmä jakaa voimaa myös etuakselille. Määritelläänkö tällainenkin  järjestelmä jatkuvaksi nelivedoksi?

Joo, mutta ei se vetoa käytännössä lopeta, kuormaa on päällä kokoajan...
Vastaa Viestiin