ZJ ulisee
ZJ ulisee
-98 V8 Jeep
Kun veto päällä, ulisee kaikilla nopeuksilla.
Heti kun nostaa kaasupolkimen tai vapauttaa cruisen vaikka nopeus pysyykin samana, niin ulina lakkaa.
Jos oikein kuulen, niin etupään voimansiirrosta taitaa tulla? vai jakolaatikosta?
Kun veto päällä, ulisee kaikilla nopeuksilla.
Heti kun nostaa kaasupolkimen tai vapauttaa cruisen vaikka nopeus pysyykin samana, niin ulina lakkaa.
Jos oikein kuulen, niin etupään voimansiirrosta taitaa tulla? vai jakolaatikosta?
ZJ ulisee
Jommastakummasta perästä, välitys ääntää!!
ZJ ulisee
Ei, kun on halvalla tehty ja nyt jo vanha, kulunut välitys, ei parane säätämällä ja vääriä öljyjä tohon tuskin on laitettu (tai mistä sen tietää, mutta jos ulisee nyt, niin tuskin öljyjä vaihtamalla hiljenee enää...)!!
ZJ ulisee
Jarilta vielä tarkentava kyssäri; maantienopeudessa kun neliveto ei ole päällä ja veto on päällä, niin voiko se silti olla etuperän välitys, joka ääntä pitää? Pinionin laakeri?
Mites sä sen nelivedon ZJ:stä saat pois?? Mutta periaatteessa jos neliveto ei ole päällä ja ei ulise, niin etuperävälitysvika!! Etuperä pyörii silloin ilman kuormaa ja se ei silloin ulise!! Tuskin on laakerivika, ne harvemmin aiheuttaa ulinaa, ne rutisee tai rahisee...
ZJ ulisee
mä meinasin myös kysyä samaa, eikö toi ZJ ole jatkuvalla nelikolla? eli ei saa takavetoseksi?
'28 Nash Standard roadster 343/M23man
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
'69 Rebel SST 2D HT 343/M12
'70 Hornet SST 2D RWB 401/A727
'70 Hornet 2D V8/aut
'70 Javelin BBB V8/man
'73 Ambassador Brougham High Speed Pursuit 401/A727
'03 Wrangler Sport 4.0L/aut
'12 Grand Cherokee Ltd 3.0D
ZJ ulisee
^ ja ^^ sellainen tarkennus, että tässä 5.9 ZJ:ssä on Quadra-Trac ja keskitasauspyörästössä on viskokytkin. Auto on normaalisti ainakin periaatteessa takavetoinen, mutta pyörien pidon heiketessä järjestelmä jakaa voimaa myös etuakselille. Määritelläänkö tällainenkin järjestelmä jatkuvaksi nelivedoksi?
ZJ ulisee
Comanchessa nelivedon ollessa päällä kojetaulussa palaa "Part Time" -valo joka tarkoittaa, että nelivetoa ei saa käyttää kuivalla asfaltilla koska Command Track -järjestelmässä ei ole keskitasauspyörästöä eikä viskokytkintä. Märällä asfaltilla ajaminen nelivedolla on sallittu.
Grandeissa oleva neliveto on "Full Time", eli nelivetoa voi käyttää kaikilla tienpinnoilla.
Grandeissa oleva neliveto on "Full Time", eli nelivetoa voi käyttää kaikilla tienpinnoilla.
ZJ ulisee
^ ja ^^ sellainen tarkennus, että tässä 5.9 ZJ:ssä on Quadra-Trac ja keskitasauspyörästössä on viskokytkin. Auto on normaalisti ainakin periaatteessa takavetoinen, mutta pyörien pidon heiketessä järjestelmä jakaa voimaa myös etuakselille. Määritelläänkö tällainenkin järjestelmä jatkuvaksi nelivedoksi?
Joo, mutta ei se vetoa käytännössä lopeta, kuormaa on päällä kokoajan...