Valmetjeepin moottorinkumit
Valmetjeepin moottorinkumit
Onko tässä samat tukigummit kuin 258:n alta löytyy, vai jotkut ihan omansa?
Valmetjeepin moottorinkumit
Offipalstalla muutamaa projektia on esitelty, niissä varmaan on kuvia...
Tuossa pari
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=83807
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=71300
Tuossa pari
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=83807
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=71300
American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Valmetjeepin moottorinkumit
Mun käsittääkseni 258:sin kumit.
Mutta ovat valmetin koneelle aivan liian heikot.
Itse ainakin kävisin jostain sopivasta raskaan kaluston liikkeestä hakemassa jotkut sopivan pienet, mutta silti mitoitukseltaan kestävämmät, kuorma-auton tyynyt.
Mutta ovat valmetin koneelle aivan liian heikot.
Itse ainakin kävisin jostain sopivasta raskaan kaluston liikkeestä hakemassa jotkut sopivan pienet, mutta silti mitoitukseltaan kestävämmät, kuorma-auton tyynyt.
Valmetjeepin moottorinkumit
Yhellä tutulla, oli Jeepissä tuollasen Valmetin kylkeen juntattu turbo kiinni.
Valmetti särkee kaiken, koko voiman siirto aina 50 tkm välein kokonaan uusiksi.
Meni kumi tyynyt.
Kytkimen keskiöt särkyy.
Kardaanien ristikot.
Etuvetareiden ristikot.
jne...
Mutta sitten kun Jeeppi vaihtoi omistajaa toiselle tutulleni, ja asensi myöhemmin syöttöpumpulle, kaasuvipuun sellaisen kaasujousen, vaimentamaan kaasun liikettä, niin nyt on alkanut paikat kestään paremmin... ;)
Valmetti särkee kaiken, koko voiman siirto aina 50 tkm välein kokonaan uusiksi.
Meni kumi tyynyt.
Kytkimen keskiöt särkyy.
Kardaanien ristikot.
Etuvetareiden ristikot.
jne...
Mutta sitten kun Jeeppi vaihtoi omistajaa toiselle tutulleni, ja asensi myöhemmin syöttöpumpulle, kaasuvipuun sellaisen kaasujousen, vaimentamaan kaasun liikettä, niin nyt on alkanut paikat kestään paremmin... ;)
Valmetjeepin moottorinkumit
Juu luinkin jostain että tuppaa voimansiirto olemaan kovilla... Tuosta on nyt ne kumityynyt siinä mallissa että kun vaan kaasuttelee paikallaan niin patti vispaa 15 cm puoleta toiselle...
Valmetjeepin moottorinkumit
Juuh, niin se tekee muutenkin vaikka kumit on ehjät kun moottoria ei ole tarkoitettu näin alkuperäisesti runkoon kumityynyillä.
http://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?album=2&pid=44185
Kun traktorissa on kiinteäkiinnnitys ja traktorin omamassa pitää sen tasapainossa. Jos meinaa saada että kokonaan loppuu, laitettava uudestaan muilla konsteilla :)
http://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?album=2&pid=44185
Kun traktorissa on kiinteäkiinnnitys ja traktorin omamassa pitää sen tasapainossa. Jos meinaa saada että kokonaan loppuu, laitettava uudestaan muilla konsteilla :)
Valmetjeepin moottorinkumit
Joo helpoimmalla pääsee kun heittää sen traktorin moottorin sulattoon ja laittaa sen 360:en siihen takasi minkä valmistaja on siihen suunnitellu, muuttuu ihan eri autoks tai siis autoks. ei herneitä ;)
Valmetjeepin moottorinkumit
No joo, ei ihan sulattoon> meikä voi ostaa traktorin varaosiksi tuommoiseen koneen ja jos joku haluaa luopuaa siitä, maksan 600 euroa tuommoisesta koneesta.
Siksi meikäkin hommasi tuolla oikealla koneella FSJ:n vaikka mikään taloudellinen silti tuokaan ja polttoaineen hinnat kummiskin nousussa. Mutta onneksi sitä saa vielä huoltoasemilta ja ei joudu itse hakemaan sheikiltä polttoainetta> se vielä tulisi kalliiksi.
Mutta onpahan muut murheet ja ongelmat pois 360 koneella :)
Siksi meikäkin hommasi tuolla oikealla koneella FSJ:n vaikka mikään taloudellinen silti tuokaan ja polttoaineen hinnat kummiskin nousussa. Mutta onneksi sitä saa vielä huoltoasemilta ja ei joudu itse hakemaan sheikiltä polttoainetta> se vielä tulisi kalliiksi.
Mutta onpahan muut murheet ja ongelmat pois 360 koneella :)
Valmetjeepin moottorinkumit
Eihän tuosta tekniikasta nyt sovi luopua!!!