Valmetjeepin moottorinkumit

Kysele tai kerro mitä vain AMCn moottoreihin, vaihteistoihin tai taka-akseleihin liittyvää.
Jylppy
Viestit: 14
Liittynyt: Ke Joulu 07, 2011 1:56 pm

Valmetjeepin moottorinkumit

Viesti Kirjoittaja Jylppy »

Onko tässä samat tukigummit kuin 258:n alta löytyy, vai jotkut ihan omansa?
juhap
Viestit: 6800
Liittynyt: Pe Tammi 24, 2003 7:14 am

Valmetjeepin moottorinkumit

Viesti Kirjoittaja juhap »

Offipalstalla muutamaa projektia on esitelty, niissä varmaan on kuvia...



Tuossa pari





http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=83807



http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=71300


American HT -65,American 220 2d,American 330 Wagon(x2),American F/EX,Eagle STW(x4),Matador Coupe(2x),AMC Hornet 2d(x3),Jeepster 1950,Concord -81,Nash HT -52,Classic 2d -63,SCReplica/Rogue -66,Sundancer -82
Avatar
Jeep-Ukko
Viestit: 1737
Liittynyt: Ma Helmi 12, 2007 8:01 pm
Paikkakunta: Kuopio

Valmetjeepin moottorinkumit

Viesti Kirjoittaja Jeep-Ukko »

Mun käsittääkseni 258:sin kumit.

Mutta ovat valmetin koneelle aivan liian heikot.



Itse ainakin kävisin jostain sopivasta raskaan kaluston liikkeestä hakemassa jotkut sopivan pienet, mutta silti mitoitukseltaan kestävämmät, kuorma-auton tyynyt.
Avatar
Jeep-Ukko
Viestit: 1737
Liittynyt: Ma Helmi 12, 2007 8:01 pm
Paikkakunta: Kuopio

Valmetjeepin moottorinkumit

Viesti Kirjoittaja Jeep-Ukko »

Yhellä tutulla, oli Jeepissä tuollasen Valmetin kylkeen juntattu turbo kiinni.

Valmetti särkee kaiken, koko voiman siirto aina 50 tkm välein kokonaan uusiksi.



Meni kumi tyynyt.

Kytkimen keskiöt särkyy.

Kardaanien ristikot.

Etuvetareiden ristikot.

jne...



Mutta sitten kun Jeeppi vaihtoi omistajaa toiselle tutulleni, ja asensi myöhemmin syöttöpumpulle, kaasuvipuun sellaisen kaasujousen, vaimentamaan kaasun liikettä, niin nyt on alkanut paikat kestään paremmin... ;)
Jylppy
Viestit: 14
Liittynyt: Ke Joulu 07, 2011 1:56 pm

Valmetjeepin moottorinkumit

Viesti Kirjoittaja Jylppy »

Juu luinkin jostain että tuppaa voimansiirto olemaan kovilla... Tuosta on nyt ne kumityynyt siinä mallissa että kun vaan kaasuttelee paikallaan niin patti vispaa 15 cm puoleta toiselle...
maasturi
Viestit: 397
Liittynyt: To Touko 17, 2007 8:36 pm

Valmetjeepin moottorinkumit

Viesti Kirjoittaja maasturi »

Juuh, niin se tekee muutenkin vaikka kumit on ehjät kun moottoria ei ole tarkoitettu näin alkuperäisesti runkoon kumityynyillä.

http://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?album=2&pid=44185



Kun traktorissa on kiinteäkiinnnitys ja traktorin omamassa pitää sen tasapainossa. Jos meinaa saada että kokonaan loppuu, laitettava uudestaan muilla konsteilla :)
Avatar
tl
Viestit: 4002
Liittynyt: Ma Loka 13, 2003 2:08 pm

Valmetjeepin moottorinkumit

Viesti Kirjoittaja tl »

Joo helpoimmalla pääsee kun heittää sen traktorin moottorin sulattoon ja laittaa sen 360:en siihen takasi minkä valmistaja on siihen suunnitellu, muuttuu ihan eri autoks tai siis autoks. ei herneitä ;)
maasturi
Viestit: 397
Liittynyt: To Touko 17, 2007 8:36 pm

Valmetjeepin moottorinkumit

Viesti Kirjoittaja maasturi »

No joo, ei ihan sulattoon> meikä voi ostaa traktorin varaosiksi tuommoiseen koneen ja jos joku haluaa luopuaa siitä, maksan 600 euroa tuommoisesta koneesta.



Siksi meikäkin hommasi tuolla oikealla koneella FSJ:n vaikka mikään taloudellinen silti tuokaan ja polttoaineen hinnat kummiskin nousussa. Mutta onneksi sitä saa vielä huoltoasemilta ja ei joudu itse hakemaan sheikiltä polttoainetta> se vielä tulisi kalliiksi.



Mutta onpahan muut murheet ja ongelmat pois 360 koneella :)
Jylppy
Viestit: 14
Liittynyt: Ke Joulu 07, 2011 1:56 pm

Valmetjeepin moottorinkumit

Viesti Kirjoittaja Jylppy »

Eihän tuosta tekniikasta nyt sovi luopua!!!
Vastaa Viestiin